  • Data: 2010-09-18 09:19:36
    Temat: Re: Citroen i Renault - ile da się wynegocjować w salonie?
    Od: Andrzej Jackowicz-Korczynski <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.09.2010 13:18, Samotnik pisze:
    > Laguna i C5. O ile Laguna ma ceny jakieś takie normalniejsze, to z C5
    > Citroen trochę zaszalał - generalnie wg cennika na tej (okropnie
    > niefunkcjonalnej) stronie WWW wychodzi, że do kombi bez 100 tys. nie ma co
    > podchodzić. Zastanawiam się, ile da się w salonach urwać z tych cen. Wiem,
    > że zależy to od salonu, tego co mają akurat na parkingu, umiejętności
    > negocjacji i fazy księżyca, ale tak generalnie - czy gra się toczy o
    > tysiąc, czy raczej o dziesięć tysięcy?

    Niedawno to przerabiałem. W Citroenie upusty są aktualizowane co miesiąc
    podobnie jak ceny. Informacji udzielają wyłącznie sprzedawcy.

    W miesiącach wakacyjnych upusty sięgały 24% (dla firm), ale co miesiąc
    zmieniała się kongfiguracja wyposażenia standardowego. We wrześniu
    obniżyli cenę wyjściową, rezygnując z kilku dodatków, wysokości upustów
    już nie sprawdzałem.

    Sam takiej polityki nie rozumiem. Na Śląsku zebrałem oferty od trzech
    dilerów, do tego otrzymałem ofertę z Trzebini i Częstochowy. Różnice
    były niewielkie, dopiero argumentacja w postaci ofert konkurencji
    wewnętrznej (inni dilerzy), zewnętrznej (Skoda, VW) oraz interwencja
    znanego nam obu kolegi, fana XM dała obniżenie ceny.

    --
    \./_ Andrzej Jackowicz-Korczynski
    \