  • 1. Data: 2013-11-05 08:13:19
    Temat: Citroen C5 i twardy hamulec
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    W mojej cytrynce (wersja po liftingu, 2007) już kilka razy zdarzyło się coś
    nieprzyjemnego z hamulcami: w pewnym momencie hamulec staje się bardzo
    twardy i trzeba na nim niemal stanąć by w ogóle zahamować.
    Dzieje się to z reguły rano - gdy samochód stał na zewnątrz. Ot po prostu po
    włączeniu silnika hamulec nie staje się miękki. Ale już raz się zdarzyło
    tak, że nagle podczas jazdy okazuje się że prawie nie mam hamowania :(

    Jadę z tym do mechanika, ale tak jeszcze z ciekawości się pytam - ma ktoś
    pomysł co może być przyczyną? Dotąd miałem jedną awarię związaną z hamulcami
    - padła pompa hamulcowa (tydzień po zakończeniu przedłużonej gwarancji, psia
    ich mać) i była wymieniona...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 2. Data: 2013-11-05 08:53:01
    Temat: Re: Citroen C5 i twardy hamulec
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > hamulcami
    > - padła pompa hamulcowa (tydzień po zakończeniu przedłużonej gwarancji,

    Nieszczelność podciśnieniowego wspomagania hamulców. Serwo albo jakaś rurka
    do niego. Jak silnik diesla to jeszcze pompa podciśnieniowa.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 3. Data: 2013-11-05 10:10:31
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2013-11-05 08:13, Jacek Osiecki pisze:
> [...]
    > - padła pompa hamulcowa (tydzień po zakończeniu przedłużonej gwarancji, psia

    U mnie takie objawy dawał walnięty zaworek zwrotny podciśnienia na
    serwie hamulcowym. Koszt niski (zaworek w ASO kosztował jakieś 50zł),
    wymiana samodzielna.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl