eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingCiekawy problem iteracyjnego zwalniania głębokiego drzewaRe: Ciekawy problem iteracyjnego zwalniania głębokiego drzewa
  • Data: 2017-08-16 11:21:11
    Temat: Re: Ciekawy problem iteracyjnego zwalniania głębokiego drzewa
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Wednesday, August 16, 2017 at 2:52:19 AM UTC+2, bartekltg wrote:

    > Facet tu mówi o tym:
    > https://www.youtube.com/watch?v=JfmTagWcqoE
    > Ok 16 minuty zaczyna się właściwa cześć, wcześniej konstruuje
    > drzewo na mądrych wskaźnikach.
    > [...]

    Ja mam pytanie, w jakich zastosowaniach naprawdę jest potrzebne
    drzewo na wskaźnikach (jakichkolwiek)? Ja mam drzewka zazwyczaj
    na QVectorze, ale mogę też, jako odpowiednik allocatora, szablon
    drzewka sparametryzować std::vector, std::array, itd.

    Gdy robię benczmark, i gdy sumaryczny czas zwalniania z takich
    struktur jak std::set, czy QMap trwa np. 10sekund, to w moim
    nadal wynosi 0.000 - tak, stoper nie zdąży się włączyć.

    Drzewko na tablicy jest niby ciut wolniejsze, ale oszczędza
    pamięć, bo jako indeksy można użyć int8, int16, int32, a
    wskaźnik ma rozmiar 64 bity. W efekcie jest więcej trafień w
    cache i drzewko jest w niektórych przypadkach 1.5 raza
    szybsze.



    > Dośc pobieżnie, i jestem niemal pewien, ze kod, który pokazuje
    > jest n^2 a nie nlogn ;-) Jeśli mamy wskaźnik na parent to łatwo
    > naprawić.
    >
    > Pomysł, by zwalniać w pętli jeśli jest jeden potomek,
    > rekurencyjnie, gdy więcej, nie sprawdzi się:
    > /\
    > /\
    > /\
    > /\
    > /\
    > /\
    > /\
    > /\
    >
    > To drzewo też ma głębokość O(n), a zwalniasz je rekurencyjnie.
    > (do naprawienia, jeśli masz głęgokość poddrzewa, ale to bardzo
    > szczegolny przypadek).

    Ale ostatni potomek też iteracyjnie.


    > @pomysł M.M. by przerzucić wierzchołki do innego kontenera i tam je
    > skasować (pomysł wspominany i w filmiku) nie wymaga tak dużego stosu.
    To chyba najprostsza metoda. Dwa wektory są potrzebne. Jeden ma
    węzły, drugi węzły których potomków jeszcze nie dodano do pierwszej -
    tak można zamienić drzewko na wektor bez rekurencji. Gdy nie trzeba
    zamieniać na tablicę, ale od razu zwalniać, to wystarczy wektor z
    dziećmi których zwolniono rodziców.


    > Przesuń usuwany wierzchołek do kontenera.
    > Teraz całe drzewo tam siedzi, zaczepione pod ten element;-)
    > Niech indeks pokazuje na ten (jedyny na razie) element. int i=0; :)
    >
    > Teraz w pętli:
    > Wszystkie dzieci wierzchołka spod 'i' przerzuć do kontenera,
    > i++
    > Pętle konczysz, gdy i =size.
    >
    > Działająca przykąłdowa implementacja (wystarczy c++11, ale make_unique
    > aż się  prosi gdziniegdzie:) poniżej.

    Tak, chyba o tym samym myślałem.

    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: