eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingCiekawy problem iteracyjnego zwalniania głębokiego drzewaRe: Ciekawy problem iteracyjnego zwalniania głębokiego drzewa
  • Data: 2017-08-16 12:08:05
    Temat: Re: Ciekawy problem iteracyjnego zwalniania głębokiego drzewa
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Wednesday, August 16, 2017 at 11:40:04 AM UTC+2, bartekltg wrote:
    > On Wednesday, August 16, 2017 at 11:21:12 AM UTC+2, M.M. wrote:
    > > On Wednesday, August 16, 2017 at 2:52:19 AM UTC+2, bartekltg wrote:
    > >
    > > > Facet tu mówi o tym:
    > > > https://www.youtube.com/watch?v=JfmTagWcqoE
    > > > Ok 16 minuty zaczyna się właściwa cześć, wcześniej konstruuje
    > > > drzewo na mądrych wskaźnikach.
    > > > [...]
    > >
    > > Ja mam pytanie, w jakich zastosowaniach naprawdę jest potrzebne
    > > drzewo na wskaźnikach (jakichkolwiek)? Ja mam drzewka zazwyczaj
    > > na QVectorze, ale mogę też, jako odpowiednik allocatora, szablon
    > > drzewka sparametryzować std::vector, std::array, itd.
    >
    > A co za różnica. Tu masz wskaźniki, u siebie masz indeksy.
    > Na wskaźnikach jest ciut bardziej elastyczne jeśli chodzi
    > o zwalnianie pamięci, ale masz pierdolnik z alokacją.
    > Jeśli zrobisz pulę obiektów, to już w ogole różnicy nie będzie.

    Są różnice. Wada jest taka, że potrzebny jest duży i ciągły
    obszar pamięci. W przypadku bardzo dużych drzewek może
    być to problem. Gdy chcemy mieć powyżej 2^32 węzłów, to na
    uint32 też nie zrobimy tego. Jeszcze jedna jest wada, po
    usunięciu węzła, indeksy mogą się zdeakutalizować. Poza tym
    same zalety. Wszystkie operacje działają szybciej. Dużo
    mniej pamięci potrzeba. Można zrobić prealokację. Zwalnianie
    pamięci całego(!) drzewa zajmuje mikrosekundy. Gdy mamy
    dużo wyszukiwań w stosunku do modyfikacji (w przypadku drzew
    poszukiwań), to można wektor posortować i szukać binarnie w
    wektorze - a to jest już o wiele szybciej. W przypadku
    gdy mamy wiele małych drzewek, to indeksy left, right, parent,
    mogą być typami uint8 lub uint16, to jeszcze bardziej oszczędza
    pamięć. Jakie są jeszcze zalety... można w czasie O(1) wyszukać
    losowy element. Może dla Was te zalety nie mają znaczenia, ale
    dla mnie są bardzo ważne, niektóre programy dzięki temu mogę
    uruchomić na komputerze z mniejszą pamięcią, inne działają np.
    o 10-30% szybciej.


    > > Drzewko na tablicy jest niby ciut wolniejsze, ale oszczędza
    > > pamięć, bo jako indeksy można użyć int8, int16, int32, a
    > > wskaźnik ma rozmiar 64 bity.
    >
    > Można, jeśli masz małe drzewo.
    > Wyrównanie i tak pewnie kopnie w tyłek i będize to samo co int32.
    Nie, bo są trzy indeksy: left, right i parent, zakumulują się.
    Poza tym można ustawić wyrównanie. Poza tym malloc ma narzut,
    którego na wek

    > > W efekcie jest więcej trafień w
    > > cache i drzewko jest w niektórych przypadkach 1.5 raza
    > > szybsze.
    >
    > Tak, jak masz małe drzewo, to jest wiecej trafień.
    Praktyka pokazuje, że gdy mam 1-10mln elementów w drzewie, to działa
    dużo szybciej niż QMap i std::set.


    > > > Dośc pobieżnie, i jestem niemal pewien, ze kod, który pokazuje
    > > > jest n^2 a nie nlogn ;-) Jeśli mamy wskaźnik na parent to łatwo
    > > > naprawić.
    > > >
    > > > Pomysł, by zwalniać w pętli jeśli jest jeden potomek,
    > > > rekurencyjnie, gdy więcej, nie sprawdzi się:
    > > > /\
    > > > /\
    > > > /\
    > > > /\
    > > > /\
    > > > /\
    > > > /\
    > > > /\
    > > >
    > > > To drzewo też ma głębokość O(n), a zwalniasz je rekurencyjnie.
    > > > (do naprawienia, jeśli masz głęgokość poddrzewa, ale to bardzo
    > > > szczegolny przypadek).
    > >
    > > Ale ostatni potomek też iteracyjnie.
    >
    > Nie rozumiem.
    Gdy jest N dzieci w węźle, to po zwolnieniu N-1 dzieci, mamy tę samą
    sytuację, jakby węzeł od początku miał jedno dziecko, więc możemy
    potraktować to jako rekurencję ogonową.


    > > > @pomysł M.M. by przerzucić wierzchołki do innego kontenera i tam je
    > > > skasować (pomysł wspominany i w filmiku) nie wymaga tak dużego stosu.
    > > To chyba najprostsza metoda. Dwa wektory są potrzebne. Jeden ma
    >
    > Nie. Jeden vector wystarczy. Rozwi,ązanie miałeś niżej.
    Do samego zwolnienia wystarczy jeden, wspomniałem o tym poniżej.

    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: