  • 121. Data: 2022-11-28 18:38:58
    Temat: Re: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 27.11.2022 o 22:13, ii pisze:

    > Ceny są powiązane rynkiem na którym odbywa się obrót surowcami

    Że co? Obrót surowcami odbywa się, od ponad stulecia, na na całym świecie.

    > a elektryki ten obrót różnicują!

    Niby jak?

    > Jeśli do tego czasu nie zabezpieczymy swoich potrzeb energetycznych.

    Tak, zabezpieczymy. Jak samochody staną się dobrem luksusowym, co jest
    właśnie jedną z tez filmu.

    > Ogół odbiorców w udziałach proporcjonalnych do wolumenu.
    > Czyli Ty raczej niewiele zapłacisz.

    Czyli raczej komuna i socjalizm, wszyscy składają się na nielicznych.

    > A mnie jest obojętne jak zrobisz by mi nie smrodzić.

    Takie pierdolenie to możesz tym z okolic Bełchatowa i Bogatyni wciskać.

    > Jakbyś sam kupił elektryka, tak jak ja, to dopłaty nie byłyby potrzebne.

    A to jakiś wyczyn zapłacić za swój samochód? Do moich nikt mi nie dopłacał.

  • 122. Data: 2022-11-28 18:49:37
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 28.11.2022 o 10:05, Myjk pisze:

    > Tylko nie bierzesz pod uwagę że: a) najm jest tańszy startowo niż zakup "na
    > właśność" b) masz gwarancję przez cały okres trwania anjmu (literalnie jak
    > się zepsuje to dostajesz nowy albo zastępczy, ale od ręki) c) upgrejdy
    > młotka są w cenie najmu itd.

    Dla firm oczywiście, ale prywatnie nikt nie wynajmuje młotka, pralki,
    telewizora czy żelazka.

    > Ja teraz profesję zmieniłem i się budowlanką zająłem. Jakbym miał sobie
    > kupić wiertnicę do żelbetu to 20-30 tys. (z różnymi koronami) a tak
    > wynajmuję na dobę za 200-300 zł, opieprzam ile się da, oddaję i się nie
    > martwię czy się zesra i będę musiał oddać do serwisu i płacić (i czekać),
    > czy trzeba kupić już nową koronę itd. Zresztą ostatnio mi się zesrała
    > wiertnica w trakcie pracy, zrobiłem sobie herbatkę, w ciągu pół godziny
    > wynajmujący przyjechali SAMI DO MNIE z zastępczą i mogłem pracować dalej.

    Ja mimo posiadanych kilku samochodów, też potrafię i wiem gdzie wynająć
    busa. Bo potrzebuję go okazjonalnie, tak jak ty wiertnicy. No chyba, że
    zarabiarki do kabli czy rur lub szelki do biegania po dachach też
    wynajmujesz? No to wtedy szacun... dla tych, którzy korzystają z twoich
    usług.

    > Przyklaskują, bo im (wszystkim) się to bardziej opłaca. No ale są debile,
    > którzy myślą że jak coś kupią na tzw. "własność" to świat z automatu będzie
    > im się kładł do stóp.

    Dom/mieszkanie/samochód/żonę masz na własność czy wynajmujesz?

  • 123. Data: 2022-11-28 18:56:35
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 28.11.2022 o 08:59, Myjk pisze:

    > Z punktu ekonomicznego i ekologicznego kupowanie samochodu jest pozbawione
    > sensu.

    Pralka i żelazko też, a jednak większość ludzi je posiada.

    > Wie to każdy kto choć raz usiadł i to policzył -- albowiem większość
    > samochodów przez większość czasu stoi i czeka w budzie (albo i nie) aż
    > pancio/pancia zabierze go na spacer.

    I już do tego doszedłeś? Ja właśnie dlatego nie kupuje samochodów
    powyżej pewnego pułapu cenowego, dla różnych potrzeb innego, bo to po
    prostu zamrażanie gotówki. I nie ma znaczenia czy benzynowy czy
    elektryk. Stanieją elektryki, będę je kupował i nimi jeździł, na chwilę
    obecną policzyłem i MI się to nie opłaca.

  • 124. Data: 2022-11-28 21:29:05
    Od: robot <r...@o...pl>

    > To się da wyleczyć. Dwie, trzy sesje u psychoanalityka i ci przejdzie.

    E tam.
    Obejdzie sie.
    Ciesze się z tego co mam :)

  • 125. Data: 2022-11-29 07:07:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-11-2022 o 16:03, robot pisze:

    > No to rzeczywiście nie ma związku.

    Dokładnie.

    > I to że to nie ma związku nie ma związku z tym o czym pisałem.

    No nie ma.
    Ale ma związek z tym o co byłeś pytany.

  • 126. Data: 2022-11-29 07:20:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.11.2022 o 09:53, ii pisze:

    > Ale co, zdrożały usługi w Polsce czy Stanach?
    >
    > Może rozważmy ceny ubezpieczeń samochodowych...

    Twierdzisz, że popyt na usługi w NFZ nie przewyższa podaży? W stanach
    dla odmiany nie - ale to jest spowodowane nieakceptowalną dla większości
    ceną. Więc bajki o prostym popycie i podaży to z cytatów korwina chyba.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 127. Data: 2022-11-29 07:28:10
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 27/11/2022 09:16, m4rkiz wrote:

    > czemu drogowej, monitoring 24/7 przez sieć komórkową albo elektryczną,
    > łącznie z wyłączeniem możliwości naładowania (po stronie samochodu) do
    > czasu opłacenia zaległości, czy np. w szczycie poboru bez dodatkowej
    > opłaty 200%

    > stawiam na bezpośrednią komunikację między siecią a samochodem, sam
    > końcowy licznik ładowarki zbyt łatwo byłoby podłączyć do domowego prądu
    > na przedłużaczu

    ale po co? Jeśli smart-licznik (który będziesz musiał mieć) wykaże nagły
    zwiększony pobór, a ty w ciągu 7 dni nie złożysz w urzędzie deklaracji o
    użyciu spawarki (jak złożysz to razem z deklaracją uzyskanego dochodu
    lub potencjalnego dochodu polegającego na zaoszczędzeniu na kupnie - i
    odprowadzeniu podatku ;), to podatek wraz z odsetkami automatycznie
    zniknie z twojej dostępnej puli CBDC - co i tak nie będzie dużym
    problemem, bo nadmiar środków i tak zniknie - takie są plany (i możliwości)
    "The Eurosystem is assessing design options that would prevent people
    holding large amounts of digital euro as a risk-free investment or
    shifting funds away from bank deposits to a digital euro. Alongside the
    possibility of setting outright holding limits, another option is tiered
    remuneration."*
    Na razie oczywiście powód jest taki, że CBDC będzie istniało równolegle
    z gotówką, jak już gotówka zniknie** to spokojnie można będzie
    wprowadzić wszelkie limity / blokady itp (to jest na razie teoria
    spiskowa, przecież agenda 2030 nie istnieje ;)

    *-
    https://www.ecb.europa.eu/paym/digital_euro/faqs/htm
    l/ecb.faq_digital_euro.en.html
    **- nikt jej nie usunie, tylko uniemożliwią nią obracać (np. limit 100zł
    wypłat gotówkowych, max 1000zł wpłat gotówkowych dla firm - to już się
    krok po kroku dzieje - w UK utrudniają firmom większe wpłaty/wypłaty
    gotówki (czasem wypowiadają umowy o prowadzenie konta), prywatnie
    wypłacisz max ?500 dziennie (zwykle ?300), a jak chcesz więcej, to
    musisz się grubo tłumaczyć dlaczego chcesz dostać własne pieniądze. I to
    wszystko w przyjaznym systemie, gdzie mogę mieć 10 rachunków bieżących,
    a nie jeden w centralnym banku.

    Lukasz

  • 128. Data: 2022-11-29 07:31:25
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 27/11/2022 11:36, robot wrote:

    > Wystarczy ludziom wmówić co jest dobre, a co złe
    > i już masz zarobek.
    >
    > Kurna czemu ja tak nie potrafię? :)))

    to nie problem - wystarczy, że sobie kupisz główne media, w których
    pozostałe nazwiesz teoriami spiskowymi :)

    Lukasz

  • 129. Data: 2022-11-29 07:31:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.11.2022 o 12:06, ii pisze:

    > http://niusy.pl/@tauron.pl/am6
    >
    > "
    > zarejestrowany:
    > AC 1,21, DC 1,99

    "oferujemy ci 100 ładowarek w 50 miastach":)

    > Chcemy tanio, więc wybieramy mały samochód 15kW i AC, czyli ... 18PLN :-)

    Jak chcesz tanio to kupujesz używaną hybrydę od tojoty i dokładasz gaz.
    5 litrów na 100 - 15PLN:P

    > Aha, aha:-)

    Co aha, aha? Argumentów zbrakło?

    > No to tak jak u nas.

    U nas to pół biedy, bo stoimy na węglu więc teoretycznie da się
    wytłumaczyć (choć węgiel dla energetyki mamy teoretycznie swój
    "państwowy" więc też średnio). Ale tak się dzieje w niemczech, które
    mają "darmową" energię z oze. Putin słońce zasłonił i wiatr wstrzymał?
    Tak się kończy w praktyce pierdolenie o darmowej energi, która spływa
    akurat do twojego akumulatora w elektryku..

    > http://niusy.pl/@tauron.pl/am5
    >
    > "100% energii używanej w stacjach pochodzi z OZE (Odnawialnych Źródeł
    > Energii), w szczególności z małych elektrowni wodnych i farm wiatrowych"

    Tak, bo te elektrony są takie mądre, że akurat do tych stacji płyną:P

    > Ja akurat nie twierdzę, że elektryki są dla wszystkich. Pewnie teza tego
    > filmiku.

    Ale tobie podobni tak i chcą to na siłę wprowadzać. Zresztą mówisz w
    ogólności, że elektryki są tańsze - nie w ogólności nie są i to że ktoś
    jeździ skrzyżownaniem meleksa z rowerem i ładuje go pokątnie tego nie
    zmienia. Ja mogę powiedzieć, że dobre jest metro i od wielkiego dzwonu
    karszering. No po prostu jest lepszy i to jest fakt autentyczny! Jak
    ktoś będzie pierdolił, że u niego metra nie ma na wiosce, to odpowiem
    jak fanatycy elektryków - no to trudno - trzeba było mieszkać w
    warszawie przy metrze a nie potem płakać i smrodzić:P Taki sam poziom
    odlotu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 130. Data: 2022-11-29 07:46:06
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 28/11/2022 09:05, Myjk wrote:
    > Sun, 27 Nov 2022 13:54:05 +0100, nadir

    > Tylko nie bierzesz pod uwagę że: a) najm jest tańszy startowo niż zakup "na
    > właśność"

    w UK nieznacznie (za to jest wygodniejszy dla dużych firm)

    b) masz gwarancję przez cały okres trwania anjmu (literalnie jak
    > się zepsuje to dostajesz nowy albo zastępczy, ale od ręki)

    W UK większość leasingów ma naprawy we własnym zakresie (tak jest
    gwarancja producenta, ale nie zawsze na cały okres umowy i nie na wszystko

    c) upgrejdy
    > młotka są w cenie najmu itd.

    pod warunkiem że zapłacisz więcej ;)

> [...]
    > wiertnica w trakcie pracy, zrobiłem sobie herbatkę, w ciągu pół godziny
    > wynajmujący przyjechali SAMI DO MNIE z zastępczą i mogłem pracować dalej.

    a ja mogłem wynająć spawarkę do światłowodów za ?100/tydzień. Kupiłem
    chińczyka za mniej niż ?600 i zwrócił się po pierwszym zleceniu. Tak,
    sprzęt innej klasy, ale też spełnia swoje zadanie.

    > Przyklaskują, bo im (wszystkim) się to bardziej opłaca. No ale są debile,
    > którzy myślą że jak coś kupią na tzw. "własność" to świat z automatu będzie
    > im się kładł do stóp.

    rozglądam się za VANem. Za nowy musiałbym dać >20k, leasing 300/mc
    (czyli >10k za 3 lata), 3-letni mogę kupić za ok. 12k. Za te 300 nie
    dają nawet road assistance, więc jak się zepsuje to musisz odholować do
    warsztatu (albo dokupić ubezpieczenie). Zmieniam tylko dlatego, że
    starego (2010r.) obłożą zielonym podatkiem 2000 rocznie.