  • 21. Data: 2024-02-16 16:10:52
    Temat: Re: Ciekawy film o niebieskiej diodzie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 16 Feb 2024 14:22:54 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]

    [...]
    > Wygląda, że po 1991 miał przynajmniej 2ch (głebiej mi się nie chciało szukać)
    > https://iopscience.iop.org/article/10.1143/JJAP.31.L
    1457
    > https://icns14.jp/mukai.html

    Ale to jeden.

    > Tu jest bardziej opisowo:
    > https://www.nobelprize.org/uploads/2018/06/nakamura-
    lecture.pdf

    O tym własnie piszę, tylko wykres na 30 stronie ... dotyczy GaN z
    cienką warstwą InGaN, jak ładnie narysowali na 26 stronie?

    J.

  • 22. Data: 2024-02-17 00:26:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-16, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > [...]
    1457

    > Ale to jeden.

    To tylko przykład. Są z dwoma. Weź z listy, na końcu drugiego linku
    (https://www.nobelprize.org/uploads/2018/06/nakamura
    -lecture.pdf)

    wrzuć w googla, popatrz na afiliancje.

    Tylko tu jeszcze taka uwaga, obecność innych autorów na liście
    publikacji niekoniecznie świadczy o ich istotnej roli w danych
    badaniach. Równie dobrze może świadczyć o wkładzie w samą publikację,
    lub w nietwórczą część pracy.

    lecture.pdf

    > O tym własnie piszę, tylko wykres na 30 stronie ... dotyczy GaN z
    > cienką warstwą InGaN, jak ładnie narysowali na 26 stronie?

    Nie możesz o tym pisać bo tam nie ma str. 30. Co do meritum to na ile
    rozumiem, dołożenie InGaN pozwala na osiągnięcie większej jasności
    (efektywności), nawet przy większej liczbie defektów. Ale wcześniejsze
    prace były z GaN. To z InGaN to jakoś w okolicach 1992-1994 patrząc na
    daty publikacji.

    Najpierw stwierdził, że najlepiej jest jak system ma DH (double
    heterostructure), potem, że do tego DH najlepiej nadaje się InGaN. Były
    tu dodatkowe problemy. Znasz angielski to czytnik str. 77 a potem
    początek rozdziału 4.
    Masz tam też wzmiankę co robił ww. wpółautor.
    "In 1992, Mukai and myself succeeded in growing a high quality InGaN
    layer using the two-flow MOCVD on a GaN template grown on a sapphire
    substrate [21]. RT PL showed a strong band-to-band emission from violet to
    blue depending on the indium composition of the InGaN layers. This was the
    first report of band-to-band emission of InGaN layers at RT."

    --
    Marcin