  • Data: 2009-07-08 19:08:21
    Temat: Re: Ciekawostka sprzed stu lat
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał:

> [...]
    http://www.optics.rochester.edu/workgroups/cml/opt30
    7/spr05/chris/dvd.jpg

    > No to zle widzisz, a w dodatku nie wiesz jak sie tloczy CD.

    Po pierwsze - pisałem o płycie CD-R która nie jest tłoczona, tylko wypalana
    laserem nagrywarki. Po drugie - nawet w tłoczonych w gotowej płycie nie ma
    żadnych zagłębień - powierzchnia z wytłoczeniami jest wewnątrz płyty a na
    wierzchu są warstwy ochronne - przezroczysta od spodu i niekoniecznie
    przezroczysta od góry.

    > Tu masz np. fotke z mikroskopu sil atomowych - zwroc uwage, ze kolorem
    > masz zaznaczona glebokosc. Standardowo w plycie DVD glebokosc rowna jest
    > bodajrze 1/4 dlugosci fali lasera.
    > Tu masz kolejna rekonstrukcje: http://www.photometrics.net/AFM.html
    > A tu z CD: http://www.usask.ca/communications/ocn/05-feb-04/new
    s14.shtml
    > (trzecie zdjecie, jest podpis). Nadal sie bedziesz upieral?
    > Oczywiscie calosc jest zalana poliweglanem, ale to bez znaczenia.

    Właśnie to ma podstawowe znaczenie - powierzchnia płyty jest gładka - bez
    żadnych zagłębionych rowków czy dołków.

    > Tu masz info jak sie produkuje plyty:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Compact_disc_manufactur
    ing

    Daruj sobie. Wiem to dobrze bez zaglądania do twoich linków.

    > Tranzystory:
    > http://www.ovimagazine.com/art/3981
    > http://www.ethlife.ethz.ch/archive_articles/070906-n
    anotinte/index_EN

    > Drukarka do scalakow:
    > http://www.tgdaily.com/content/view/33743/135/
    >
    > Patent na drukowane OLEDy: http://www.patentstorm.us/patents/6087196.html

    Przeczytałem. Nigdy wcześniej nie słyszałem o takiej merttodzie wytwarzania
    tarnzystorów czy ukłądó scalonych. Pozostaje mi podziękować za ciekawe linki
    i przyznać, że w kwestii możliwości drukowania drukarką układów scalonych to
    Ty miałeś rację.

    > Dosyc ciekawy artykul:

    http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&
    _udi=B6TY7-4VX0BJ1-5&_user=10&_rdoc=1&_fmt=&_orig=se
    arch&_sort=d&_docanchor=&view=c&_searchStrId=9515350
    40&_rerunOrigin=google&_acct=C000050221&_version=1&_
    urlVersion=0&_userid=10&md5=9f684de9d03ec15a08ef3d5b
    129fc137

    Tego niestety przeczytać nie mogłęm - dostęp tylko dla osób zarejestrowanych
    lub po wpłaceniu całkiem niemałej sumy kilkudziesięciu $.

    > Milego czytania:)
    >[...]

    Jeszcze raz dziękuję za linki. Po pzreczytaniu początku Twojego maila byłem
    na Ciebie mocno wściekły za zarzucanie nieznajomości budowy płyt CD i metod
    ich produkcji, ale po poczytaniu o tych drukowanych tranzystorach już mi
    przeszło:-).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)