  • Data: 2009-07-01 17:53:44
    Temat: Re: Ciekawostka sprzed stu lat
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek_P pisze:
    > A wlasnie, ze trzeba, trzeba. Bo jpeg jest TYLKO formatem
    > i wymaga nosnika materialnego. A do odczytu tego nosnika
    > potrzeba wlasnie CZYTNIKA.

    Zatem trzeba wciąż dbać o czytnik współczesny. Nakład pracy jest to
    odwrotnie proporcjonalny do czasu upływającego - obecnie przegranie
    kilku tysięcy książek to kilka sekund.

    > Niezaleznie od tego pozostaje kwestia dostepu do
    > dekoderow. Popularnosc JPG wyrosla m.in. na kretynskim
    > zagraniu Unisysa, ktory zdegradowal w USA pozycje GIF-ow.
    > Ale nie jest powiedziane, ze za dwadziescia...trzydziesci
    > lat na owczesnych komputerach i systemach beda powszechnie
    > dostepne dekodery JPG.

    Jeśli odczytanie czegokolwiek będzie problemem z przyczyn czysto
    programowych to... nigdy nie będzie to problemem.

    > Dla przykladu porownaj latwosc odczytu tekstow TeX-a,
    > ktorych formatem jest ASCII z takim np. Wordstarem z serii 3.x
    > lub Lotus Manuscriptem, ktore stosowaly format binarny.
    > No?

    No, kilka minut i gotowe.

    > To byly pod koniec lat osiemdziesiatych bardzo popularne
    > edytory. Wordstar wrecz ustanowil standardy skrotow klawiszowych.
    > No i gdzie obecnie masz mozliwosc ich odczytania?

    Na wirtualnej maszynie, a stawiam sporo, że zaraz ktoś wygugla konwerter
    bez konieczności stawiania ogniw pośrednich.

    >Bo ja na ten
    > przyklad ciagle trzymam je na dyskietkach. Ostatnio musialem
    > zreanimowac stacje 5,25 i podinstalowac te edytory na wirtualu,
    > gdyz trzeba bylo odgrzebac teksty z roku 1987.

    To nie mogłeś od razu przegrać wszystkiego? Ja to zrobiłem z 10 lat temu.

    > O! ChiWriter
    > tez kiedys dominowal w Polsce. No i co z jego formatami?

    To samo - zawirualizować, zorganizować łańcuch formatów do współczesnego.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl