  • 1. Data: 2004-08-03 11:15:27
    Temat: Ciekawie się dzieje?
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Mały portal rzuca rękawicę TP SA
    03 sierpnia 2004, Puls Biznesu (str. 6)
    Marcin Kuśmierz

    Portal o2.pl rozpoczął krucjatę przeciw TP. Walczy o interesy wszystkich
    dostawców internetu, w tym konkurentów. Ma szansę?

    W centrum systemów teleinformatycznych Telekomunikacji Polskiej (TP)
    23czerwca pojawili się: biegły sądowy z zakresu informatyki, komornik
    orazasesor. Ich zadaniem było wykonanie kopii konfiguracji urządzeń, które
    obsługują łącza TP do światowych zasobów internetu. Przysłał ich sąd
    rejonowy w Warszawie na wniosek spółki o2.pl.

    Blokada objazdu
    Kupowanie od TP dostępu do sieci internetowej TPNET jest drogie. Dostawcy
    internetu oraz portale starają się wykorzystywać kilka razy tańsze łącza
    zagraniczne, by stosując swoisty "objazd" zapewnić klientom dostęp do
    zasobów krajowych.

    - W odwecie TP zaczęła blokować polski ruch internetowy, który trafiał dojej
    sieci poprzez łącza zagraniczne - twierdzą portale i dostawcy internetu.
    Działania te uderzyły m.in. w o2.pl. Niespodziewana wizyta w TP to próba
    zdobycia dowodów blokady.

    - Celem zabezpieczenia plików konfiguracyjnych było ustalenie stanu
    faktycznego przed ewentualnym postępowaniem sądowym lub przed organami UE -
    mówi Jacek Świderski, członek zarządu o2.pl.

    Portal twierdzi, że utrudnienia w ruchu ograniczają jego konkurencyjność
    wobec podmiotów zagranicznych, których szykany nie objęły.

    Choć prace wysłanników sądu były dla TP zaskoczeniem, przebiegły bez
    problemów. Udało się wykonać kopie konfiguracji urządzeń odpowiadających w
    części za dostęp do światowego internetu poprzez sieci firm TeliaSonera oraz
    France Telecom.

    - Udostępniliśmy konfigurację routerów. Dane zostały jednak utajnione, bo
    konfiguracja sprzętu jest informacją strategiczną, zwłaszcza w sieciach o
    dużej przepustowości - mówi Barbara Górska, rzecznik operatora.

    Pora na UOKiK
    Spółka o2.pl uczestniczy w koalicji portali i największych dostawców
    internetu, która ma wymusić na TP obniżkę cen dostępu do jej sieci. Sukcesów
    koalicja jednak nie ma i być może dlatego o2.pl zdecydowało się na
    samodzielną akcję. Jakie będą następne kroki?

    - Chcemy przekazać zdobyte w TP materiały Urzędowi Ochrony Konkurencji i
    Konsumentów, który prowadzi postępowanie wyjaśniające w sprawie dostępu do
    sieci TPNET. Mamy nadzieję, że wyda on zakaz ograniczania ruchu
    internetowego z zagranicy - mówi Jacek Świderski.

    --
    TOM
    TS635-RIPE MAN Administrator

  • 2. Data: 2004-08-03 12:11:46
    Temat: Re: Ciekawie się dzieje?
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    Tomasz Śląski wrote:
> [...]
    >

    > Portal o2.pl rozpoczął krucjatę przeciw TP. Walczy o interesy wszystkich
    > dostawców internetu, w tym konkurentów. Ma szansę?

    pozyjemy zobaczymy
    tylko, zeby nie okazalo sie, ze o2 dostanie za cisze lacza na ekstra
    warunkach, ale to juz moje ... ;-)

    zyga

  • 3. Data: 2004-08-03 14:14:01
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    Tomasz Śląski wrote:

> [...]
    > części za dostęp do światowego internetu poprzez sieci firm TeliaSonera oraz

    Pewnie w czasie, kiedy komornik, asesor i ktoś tam jeszcze czekali na
    otrzymanie przepustek na portierni, administratorzy gorączkowo
    wykonywali "copy tftp running-config"? ;-)

    T.

  • 4. Data: 2004-08-03 17:36:06
    Od: RusH <l...@p...pl>

    Tomasz Śląski <t...@k...org.pl> wrote :

> [...]
    > (TP) 23czerwca pojawili się: biegły sądowy z zakresu informatyki,
    > komornik orazasesor. Ich zadaniem było wykonanie kopii

    ejj, Ja to mialem zrobic !

    Pozdrawiam.
    --
    RusH //
    http://randki.o2.pl/profil.php?id_r=352019

  • 5. Data: 2004-08-03 17:48:02
    Od: "Jakub Zukowski" <j...@N...venomski.com>

    Witam,
    > ejj, Ja to mialem zrobic !
    No ale zrobil kto inny... na szczescie dzien wczesniej dostalismy cynk i
    wszystko wrocilo do normy :)

    --
    Jakub 'Venom' Żukowski
    mobile: (+48 880) 229 318

  • 6. Data: 2004-08-03 19:44:39
    Od: RusH <l...@p...pl>

    "Jakub Zukowski" <j...@N...venomski.com> wrote :

    > No ale zrobil kto inny... na szczescie dzien wczesniej dostalismy
    > cynk i wszystko wrocilo do normy :)

    .. a tak juz serio to chyba wlsnie TP teraz przykrecil kurek na maksa
    :( o2 (forum i randki) otwiera sie po 5-30 sekund (ping oczywiscie
    40ms) :/

    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2004-08-03 19:57:59
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    RusH wrote:

    > .. a tak juz serio to chyba wlsnie TP teraz przykrecil kurek na maksa
    > :( o2 (forum i randki) otwiera sie po 5-30 sekund (ping oczywiscie
    > 40ms) :/

    Trzeba powołać lotne brygady złożone z biegłych i asesorów. I to
    jest właśnie problem polskiego Internetu ;-)

    T.

  • 8. Data: 2004-08-04 08:36:08
    Od: Denken <d...@i...com.pl>

    Tomasz Finke wrote:

    > Pewnie w czasie, kiedy komornik, asesor i ktoś tam jeszcze czekali na
    > otrzymanie przepustek na portierni, administratorzy gorączkowo
    > wykonywali "copy tftp running-config"? ;-)

    No to chyba sie do tego beda musieli przyznac przy ewentualnym
    przesluchaniu? ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Krzysztof Ceglinski

  • 9. Data: 2004-08-04 09:14:54
    Od: "robert j. wozny" <s...@z...org>

    Denken wrote:

    > No to chyba sie do tego beda musieli przyznac przy ewentualnym
    > przesluchaniu? ;)

    khm. jestescie pewni ze to bylo "copy tftp running-config" ? wydaje mi
    sie, ze raczej te urzadzenia nie wiedzialy by co zrobic z ta komenda 8-)

    -- r.

  • 10. Data: 2004-08-04 12:15:13
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    robert j. wozny wrote:

    > khm. jestescie pewni ze to bylo "copy tftp running-config" ? wydaje mi
    > sie, ze raczej te urzadzenia nie wiedzialy by co zrobic z ta komenda 8-)

    OK, no to przeciągają ikonkę pliku konfiguracyjnego na ikonę routera ;))

    T.