  • Data: 2014-11-26 14:06:38
    Temat: Re: Ciekawe zjawoski z zycia grupy
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "kosmos" <a...@u...pl> wrote in message
    news:m542gs$j31$1@node1.news.atman.pl...
> [...]
    lus-overview-Bigger-Better/iPhone-6-vs-Nokia-1020

    > No, tu bym się troszkę spierał - z porównania w linku wynika, że są
    > obszary w których to Nokia jest lepsza. Teraz pytanie, jaką wagę przykłada
    > użytkownik do danej kategorii użyteczności.

    I dlatego przytoczyłem linka zamiast chłodno napisać że jest lepszy.
    W ten sposób każdy sobie samemu oceni pod swoim kątem.

    > Dla mnie istotniejsza jest jakość zdjęć zrobionych przy słabym
    > oświetleniu niż np. balans bieli (tym bardziej, że - z racji tego,
    > że Nokia zapisuje RAWy - można ten balans wraz z innymi
    > parametrami bez strat zmienić suwakiem już po zrobieniu zdjęcia;
    > nie wiem, czy iPhone też ma taką możliwość).

    Też niestety nie wiem. Ale nie oczekuję tego typu jakości od aparatu
    w telefonie - do lepszej jakości zdjęć lub zdjęć podwodnych, wymagających
    więcej światła mam aparat Canon Powershot G9 w obudowie nurkowej.

    > A tak szerzej spoglądając porównanie jest w tym przypadku mocno
    > niekorzystne dla Apple - mówimy o telefonie, który kosztuje 1300 PLN (bez
    > umowy) vs. telefonie za minimum 2 razy tyle (przy o połowę mniejszej
    > pamięci). W tym świetle kilka % przewagi w jakimkolwiek
    > teście jest dla Apple raczej powodem do wstydu a nie do chwały...
    > Oczywiście tu znowu można argumentować, że za te dwa razy więcej pieniędzy
    > zyskuje się mnóstwo innych funkcji - tyle, że akurat dla mnie większość
    > tych funkcji jest bezwartościowa (tym bardziej, że idą w parze z
    > ograniczeniami).

    Jeśli dla kogoś cena jest na pierwszym miejscu na liście porównania
    to rzeczywiście wynik porównania wypada negatywnie...

    > Żeby nie było - nie uważam iPhone za kiepski smartfon. Ale też wcale
    > nie widzę jego przewagi nad innymi smartfonami z "wyższej półki".

    Jednym z elementów tej przewagi jest właśnie iOS dający przejrzysty,
    schludny i dopracowany interfejs z użytkownikiem co się odbija na
    dużej przyjemności w czasie użytkowania ich sprzętu. Ja to doceniam
    bo poużywałem trochę sprzęt z iOS i sprzęt z Androidem, który uważam
    za mocno zaśmiecony i "przedobrzony" jeśli chodzi o mnogość mało
    komu potrzebnych detali do poustawienia oraz takie "niedopracowanie"
    które oczywiście wynika z faktu że kto inny robi osa a kto inny hardware
    ale nie da się tej wymówki łatwo zaakceptować bo odbija się to niestety
    negatywnie na całokształcie doświadczenia z używania Androida.
    To niedopracowanie widać dopiero gdy ktoś poużywa trochę dłużej iOS
    i przekona się jak można dobrze dopracować detale... Coś jak z odbiorem
    bieli: każda kartka białego papieru jest "biała" - dopiero jak weźmiesz dwie
    kartki i położysz je blisko koło siebie i obejrzysz w tym samym świetle
    to dopiero wtedy zobaczysz że jedna jest dużo bielsza niż druga... :-)
    Jeśli ktoś nie doceni tej zalety iOS to iPhone rzeczywiście może nie mieć
    przewagi nad innymi smartfonami z najwyższej półki cenowej...