  • Data: 2014-11-26 09:20:43
    Temat: Re: Ciekawe zjawoski z zycia grupy
    Od: kosmos <a...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-11-25 o 16:48, Pszemol pisze:

    > A więc racja, że aparat foto w Nokii 1020 jest naprawdę dobry.
    > Faktem jest jednak, że ten w iPhone 6 jest lepszy.
    >
    > http://www.dxomark.com/Phones/Apple-iPhone-6-and-6-P
    lus-overview-Bigger-Better/iPhone-6-vs-Nokia-1020

    No, tu bym się troszkę spierał - z porównania w linku wynika, że są
    obszary w których to Nokia jest lepsza. Teraz pytanie, jaką wagę
    przykłada użytkownik do danej kategorii użyteczności. Dla mnie
    istotniejsza jest jakość zdjęć zrobionych przy słabym oświetleniu niż
    np. balans bieli (tym bardziej, że - z racji tego, że Nokia zapisuje
    RAWy - można ten balans wraz z innymi parametrami bez strat zmienić
    suwakiem już po zrobieniu zdjęcia; nie wiem, czy iPhone też ma taką
    możliwość).
    A tak szerzej spoglądając porównanie jest w tym przypadku mocno
    niekorzystne dla Apple - mówimy o telefonie, który kosztuje 1300 PLN
    (bez umowy) vs. telefonie za minimum 2 razy tyle (przy o połowę
    mniejszej pamięci). W tym świetle kilka % przewagi w jakimkolwiek teście
    jest dla Apple raczej powodem do wstydu a nie do chwały...
    Oczywiście tu znowu można argumentować, że za te dwa razy więcej
    pieniędzy zyskuje się mnóstwo innych funkcji - tyle, że akurat dla mnie
    większość tych funkcji jest bezwartościowa (tym bardziej, że idą w parze
    z ograniczeniami).
    Żeby nie było - nie uważam iPhone za kiepski smartfon. Ale też wcale nie
    widzę jego przewagi nad innymi smartfonami z "wyższej półki".