  • Data: 2019-05-10 08:27:26
    Temat: Re: Ciekawe załączanie się ESP
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 09 May 2019 22:50:01 +0100, ddddddddddddd wrote:

    > pytanie czy to faktycznie esp się załącza. O ile mnie pamięć nie myli w
    > Octavii 1 lampka świec żarowych sygnalizowała... uszkodzony czujnik
    > hamulca/brak świateł stop

    Jednak w takiej sytuacji ikonka zapalałaby się dużo częściej, a nie tylko
    w tej jednej sytuacji kiedy jadę kilka km bez biegu.

    Niemniej miałem także trochę inną teorię - przez brak biegu + brak gazu +
    brak hamowania dłuższy czas *mimo poruszania się pojazdu*, ESP dochodzi
    do wniosku że być może jakiś czujnik jest uszkodzony i nie dostaje
    kompletu informacji - i w takiej sytuacji prewencyjnie się włącza. No ale
    spodziewałbym się raczej takiej logiki w samym ECU, a nie w ESP... I
    jeśli ECU doszłoby do wniosku że coś nie halo, to zapaliłoby check
    engine, a z OBD2 dostałbym jakikolwiek błąd (a tutaj nie ma miejsce ani
    jedno, ani drugie).

    Mateusz