  • Data: 2012-03-22 11:12:57
    Temat: Re: Ciekawe opony...
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]" napisał w wiadomości grup

    > A co ze śniegiem? Jak się te pustaki zapchają? ;)

    Widziałem kiedyś testy w warunkach zimowych. Zapchane błotem śniegowym robią
    się oczywiście twarde więc któryś producent wymyślił specjalne fartuchy
    ochronne aby nic się nie dostawało do środka, miało to też to zmniejszać
    opory powietrza, ale było bardzo nietrwałe i konkluzja była taka, że takie
    opony nie nadają się do naszych warunków klimatycznych. Nie wiem, czy o tego
    czasu coś się zmieniło.

    Pamiętam z dzieciństwa, że miałem w rowerze oponę bezdętkową z czegoś co
    przypominało gumowy wąż. Nie pompowało się jej i była odporna na szkło czy
    pinezki. Natomiast jak ją solidnie pękłem to ojciec "zszył" ją przy pomocy
    kawałka drutu. Nie pamiętam jak z trwałością i komfortem bo szybko wyrosłem
    z tego roweru, a następny to był składak i miał już normalne opony dętkowe.

    Pozdrawiam
    Ergie