    Subject: Re: Ciekawe jak rozwi??? problem
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sat, 23 Nov 2019 14:23:05 +0100

    W dniu 2019-11-22 o 14:05, BaX pisze:
    > Tak, i kierowca zamiast skupi? si? na tym co dzieje si? przed nim b?dzie
    > wypatrywa? czy aby pieszy nie zbli?a si? do przej?cia szczeg?lnie, ?e u nas
    > olbrzymia ilo?? chodnik?w od jezdni odgrodzona jest tylko kraw?nikiem wi?c
    > chyba tylko jasnowidz okre?li czy osoba id?ca w stron? przej?cia ale wzd?u?
    > jezdni b?dzie chcia?a skorzysta? z przej?cia czy p?jdzie dalej. O ile
    > wzro?nie ilo?? st?uczek przed przej?ciami?

    Jak nie jesteś w stanie ogarnąć tego co się dzieje na jezdni oraz na
    chodniku to znaczy, że nie powinieneś prowadzić pojazdów samochodowych.

    Mam znajomego, który miał problem ze wzrokiem, a konkretniej miał
    zawężone pole widzenia. Zanim się o tym dowiedziałem, miałem okazję z
    nim jechać kilka razy jako pasażer. Za każdym razem miał jakąś groźną
    sytuację. To o mało nie uderzył w pieszego na przejściu, a to komuś
    zajechał drogę, to znów źle ocenił odległość w trakcie wyprzedzania.
    Zawsze jakieś przygody, a ja przeżywałem dreszcze emocji.

    Miał kilka stłuczek. Przy jednej z nich odebrano mu PJ i skierowano na
    badania lekarskie, ale olał to. Jeździł bez PJ do czasu, kiedy
    wyjeżdżając z drogi podporządkowanej na znaku stop doprowadził do
    poważnego wypadku. Z jego auta zrobił się banan, a on sam wylądował w
    szpitalu z połamaną miednicą i kręgosłupem. Ledwo z tego wyszedł.

    Kolego! Prowadzenie samochodu to nie jest prawo, które się każdemu
    należy, ale pewien przywilej dla osób, których stan zdrowia fizycznego i
    psychicznego zapewnia bezpieczeństwo innym uczestnikom ruchu drogowego.
    Pieszym może być każda osoba, niezależnie od jej wieku, stanu zdrowia
    czy też posiadanych kwalifikacji do prowadzenia pojazdów. Stąd
    prawodawca dał pieszemu na przejściu szczególne prawa i szczególne
    obowiązki wobec kierowcy.

    Ponieważ idioci za kierownicą interpretowali to prawo po swojemu to
    prawodawca był zmuszony to prawo znowelizować w taki sposób, aby już nie
    było żadnych wątpliwości, że pieszy na przejściu jest święty i należy mu
    się tam bezwzględnie pierwszeństwo.