  • Data: 2010-03-02 12:31:11
    Temat: Re: Ciekawa metoda testu stabilizacji.
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał:

    > [...]
    > Model matematyczny drżenia rąk to można zrobić po prostu filmując,
    > najlepiej
    > jakąś jasną diodkę w ciemności, bez stabilizacji...
    > [...]

    Samo zarejestrowanie zmian położenia jednej diody nie wystarczy - takie samo
    jej przesunięcie na zarejestrowanym obrazie można uzyskać na różne sposoby -
    zarówno przez przesunięcie samego aparatu jak i przez pochylenie jego osi
    optycznej. Dochodzi też trzeci możliwy ruch - obrócenie aparatu wokół jego
    osi optycznej. W praktyce mamy najczęściej ze złożeniem tych wszystkich
    trzech ruchów. Więcej informacji uzyskamy rejestrując na tym samym filmie
    położenie dwóch zamocowanych na ścianie nieruchomych diod (dwie diody dadzą
    dodatkową informację o obrotach apareatu względem osi optycznej obiektywu)
    oraz plamki rzutowanej na ścianę przez laser zamontowany sztywno do aparatu.
    Nie analizowałem tego dokładnie, ale wydaje mi się, że jeśli będziemy znali
    odległość miedzy scianą a aparatem zebrana wten sposób ilość informacji
    wystarczy do utworzenia modelu matematycznego zjawiska.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)