  • Data: 2009-04-19 21:52:39
    Temat: Re: Cichy elektryczny cross
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 19 Apr 2009 23:07:30 +0200, Kuczu <p...@j...pl>
    wrote:

    [...]
    > Zdajes sobie sprawe ze motocykl to najmniej ekologiczny pojazd ?
    > Spalanie rzedu 7l/100 km przy max 2 osobach przewozonych jednoczesnie
    > daje 3,5l na glowe do pokonania 100 km. Auto z tym samym spalaniem i 5
    > osobami na pokladzie to juz tylko 1,4 litra na glowe.

    Tylko że samochody zwykle przewożą 1 albo 2 pasażerów, a nie 5. :-)
    Aż mnie zaciekawiłeś i postanowiłem poświęcić parę minut na wyguglanie,
    jakie jest średnie obłożenie samochodu pasażerskiego w Europie.

    Według http://www.eea.europa.eu/publications/ENVISSUENo12/p
    age029.html
    na początku lat 70tych wynosiły średnio 2,0-2,1 pasażera na samochód,
    w latach 90tych spadły do 1,5-1,6 i dalej spadają, w wyniku redukcji
    średniego rozmiaru domostwa połączonej ze wzrostem ilości posiadanych
    samochodów.

    Przy czym w mieście to jest 1,3 pasażera na samochód a na dużą odległość
    1,8.

    Biorąc pod uwagę, że większość samochodów ma większe spalanie od
    motocykli, plus stoją w korkach emitując bez sensu spaliny to jednak
    motocykle wygrywają. Zwłaszcza że totalny wpływ na środowisko to również
    koszt wyprodukowania i transportu, który w przypadku motocykli jest
    niższy. :-)

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik