    From: "Rafał Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Cichy elektryczny cross
    Date: Fri, 17 Apr 2009 10:21:11 +0200

    Użytkownik "Kuczu" <p...@j...pl> napisał w wiadomości
    news:gs95c3$dqv$1@news.wp.pl...
    > Jesli wydech ma dac odczuwalne polepszenie (w stosunku do stock-a)krzywej
    > mocy i momentu to nie moze byc cichy. Takie jest odwieczne prawo natury.
    > Seryjne motocykle, spelniajace restrykcyjne normy halasu i emisji spalin,
    > maja duzo wiekszy potencjal zdlawiony wlasnie przez te normy (nastawy
    > zasilania, katalizatory, tlumiki).

    Wszystko się zgadza, ale jest też druga strona. Np u mnie moje Higashi na
    zawodach przy pomiarze pokazało ponad 100db i to grubo, w zasadzie jak się
    odezwało to wszyscy przyszli z ciekawości zobaczyć ile wyjdzie:) Fakt faktem
    że w porównaniu do stocka to jedzie strasznie po prostu dwa inne motocykle,
    na stoku łagodny jak baranek a na higashi jest armagedon. No i wracajac do
    tej drugiej strony medalu o której chce powiedzieć to to że czy założe jeden
    czy drugi wydech ( plus odpowiednie dynojety ) to i tak czasy jakie kręce na
    torze u siebie są podobne bo, czasem moc przeszkadza w niektórych partiach a
    czasem pomaga więć prócz haałasy lansu i większego spalania to efektu
    wymiernego brak:) Wręcz nawet twierdze że na stocku motor jest bardziej
    poręczny i np dla początkującego amatora jest to najlepsze rozwiazanie. I
    jak widze że ktoś kupuje do nowego motoru od razu Domy sromy arowy
    akrapowicze i inne to moge to nazwac tylko leczeniem kompleksów bo często
    słysze takie tłumaczenie: Rafał to nie ma jechać a wyglądać...:)

    Inna sprawa że na cichym wydechu można polatać po mało dostępnych terenach
    bez narażania się na strażników bo np mojego stoka słychać w lesie raptem na
    100m gdzie takie higashi niesie po górach z kilku kilometrów jak nie lepiej,
    więc wracajac do tematu ja tam jestem za elektrykiem w teren choć by nawet z
    ciekawości.

    Pozdrawiam
    Rafał
    450exc