  • Data: 2010-02-21 17:18:48
    Temat: Re: Cichy dysk poszukiwany
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 21 Feb 2010 10:32:20 -0000, Cezar napisał(a):

    > jakies 2 lata temu zlozylem sobie blaszaka. Wlozylem dysk samsunga HD322HJ
    > bo w testach wypadaly dobrze pod wzgledem glosnosci.
    > Blaszak stoi w sypialni i nie jest prawie wcale wylaczany.
    > Po jakims czasie (1.5 roku?) Dysk zaczal wydawac jednostajny pisk ...
    > Przypusczam ze jest to czestotliwosc rowna predkosci obrotowej - czyli
    > 5-6kHz
    > Pewnie jest to spowodowane luzami na lozysku...

    Takie wysokie piski to raczej nie z łożyska, porównaj do tego
    http://w402.wrzuta.pl/audio/0aZxD0MtlCw/5khz
    to jest ton 5 kHz.

    Takie piski często wydaje elektronika (np. cewki) głównie w zasilaczu,
    także na płycie gł. lub karcie graf.
    Odkręć dysk, wyjmij poza obudowę, podłącz, uruchom kompa i przyłóż do niego
    ucho. Upewnij się czy to na pewno on piszczy.

    Czytałem kiedyś, że połączenie jakichś Samsungów i zasilaczy Chieftec
    powoduje piszczenie, ale nie pamiętam czy piszczały dyski czy zasiłki.

    --
    GLaF