  • 1. Data: 2014-04-02 18:36:57
    Temat: Ciągłe usypianie dysku
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Dysk się ciągle włącza i wyłącza. Jak można ustawić, aby tego nie robił?
    Mam Windows 8.1 i w Panelu Sterowania mam tylko wybór:
    wyłącz ekran - 30 minut
    przełącz komputer w stan uśpienia - nigdy

  • 2. Data: 2014-04-02 18:54:56
    Temat: Re: Ciągłe usypianie dysku
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 02 Apr 2014 18:36:57 +0200, Borneq napisał(a):

    > Dysk się ciągle włącza i wyłącza. Jak można ustawić, aby tego nie robił?
    > Mam Windows 8.1 i w Panelu Sterowania mam tylko wybór:
    > wyłącz ekran - 30 minut
    > przełącz komputer w stan uśpienia - nigdy

    Dysk to nie przypadkiem jakiś WD z serii Green?

    [ I didn't realize it was possible for a woman to be _unusually_ irritable.]
    [ (Gregory House "House M.D. 1x07 Fidelity") ]

  • 3. Data: 2014-04-02 19:18:52
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-04-02 18:54, Przemysław Ryk pisze:
    > Dysk to nie przypadkiem jakiś WD z serii Green?

    Mam dwa dyski, pierwszy kupiłem (jest D:\)
    466GB (NTFS) @ Seagate ST3500320AS (500.1GB, SATA300, 3.5", 7200rpm)
    potem kupiem (D:\)
    465GB (NTFS) @ WDC WD5000AAKX-75U6AA0 (500.1GB, SATA600, 3.5", 7200rpm,
    16MB Cache)

    Czyli WD Blue
    Pierwszy - zależało mi aby miał sektory 512 bajtów a nie 4 KIB, po to
    aby XP mógł się zainstalować, drugi chyba też ma , skoro się zaistalował

  • 4. Data: 2014-04-02 22:56:06
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

> [...]

    > Mam Windows 8.1 i w Panelu Sterowania mam tylko wybór:
    > wyłącz ekran - 30 minut
    > przełącz komputer w stan uśpienia - nigdy

    Ustawiasz to w zaawansowanych ustawieniach systemu. Na polski będzie to
    mniej więcej tak...

    Panel sterowania\Wszystkie elementy Panelu sterowania\Opcje
    zasilania\Edytowanie ustawień planu
    Potem "zmien zaawansowane ustawienia zasilania"

    Pierwsze co robie po postawieniu systemu.
    Meczą mnie rzeczy typu speedstep, wylaczanie urzadzen (usb?), bo na prad
    mnie jeszcze stac ;)

    -v

  • 5. Data: 2014-04-03 13:00:19
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-04-02 19:18, Borneq pisze:

> [...]
    > Pierwszy - zależało mi aby miał sektory 512 bajtów a nie 4 KIB, po to
    > aby XP mógł się zainstalować, drugi chyba też ma , skoro się zaistalował

    A co ma wielkość sektorów na HDD do instalacji XP?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2014-04-03 14:40:03
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-04-03 13:00, Adam pisze:
    > A co ma wielkość sektorów na HDD do instalacji XP?

    Nowsze windowsy już przewidują że sektor moze nie mieć 512 bajtów, ale
    XP jeszcze zakłada że dysk ma takie sektory

  • 7. Data: 2014-04-03 15:55:42
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-04-03 14:40, Borneq pisze:

    > Nowsze windowsy już przewidują że sektor moze nie mieć 512 bajtów, ale
    > XP jeszcze zakłada że dysk ma takie sektory

    Ale w którym miejscu?

    Przecież to nie linux, WinXP widzi "napęd" który trzeba pokroić na
    partycje. A że nie trafi sektorem logicznym w fizyczny, to już inna
    sprawa. Natomiast nigdy nie drze pyska, że mu się sektory "rozłażą".
    Nawet na matrycach RAID-3 czy RAID-5 można bez problemu postawić
    Windowsa XP, o ile zapoda mu się sterownik do macierzy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2014-04-03 20:04:06
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-04-02 18:36, Borneq pisze:
    > Dysk się ciągle włącza i wyłącza. Jak można ustawić, aby tego nie robił?
    > Mam Windows 8.1 i w Panelu Sterowania mam tylko wybór:
    > wyłącz ekran - 30 minut
    > przełącz komputer w stan uśpienia - nigdy

    Wejdź w opcje zaawansowane zasilania, tam masz więcej możliwości ustawień.

    --
    animka

  • 9. Data: 2014-04-03 20:16:28
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-04-03 20:04, animka pisze:
    > Wejdź w opcje zaawansowane zasilania, tam masz więcej możliwości ustawień.

    Ustawiłem aby się nie wyłączał po 20 minutach

  • 10. Data: 2014-04-03 21:36:33
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-04-03 20:16, Borneq pisze:

    > Ustawiłem aby się nie wyłączał po 20 minutach

    A po ilu?

    Ja ustawilam na NIGDY. Sama wyłączam jak chcę.

    --
    animka