  • 11. Data: 2014-04-04 08:15:11
    Temat: Re: Ciągłe usypianie dysku
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-04-03 21:36, animka pisze:
    > A po ilu?
    >
    > Ja ustawilam na NIGDY. Sama wyłączam jak chcę.

    Też, początkowo na 999 minut, bonie znalazłem nigdy, ale potem wpisałem

  • 12. Data: 2014-04-04 23:26:47
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "vissim" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pierwsze co robie po postawieniu systemu.
    > Meczą mnie rzeczy typu speedstep, wylaczanie urzadzen (usb?), bo na prad
    > mnie jeszcze stac ;)

    To nie chodzi tylko o prąd. Spedstepy, C&Q teoretycznie w razie
    zapotrzebowania podciągają procesor do pełnej wydajności, ale praktyka mówi
    że nie działa to do końca skutecznie i po wyłączeniu w/w mechanizmów
    oszczędzania energii komputer działa szybciej (widać to szczególnie w grach,
    gdzie obciążenie CPU zmienia się z dużą częstotliwością).

  • 13. Data: 2014-04-04 23:28:04
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Borneq" <b...@a...hidden.pl> napisał w wiadomości

    > Nowsze windowsy już przewidują że sektor moze nie mieć 512 bajtów, ale XP
    > jeszcze zakłada że dysk ma takie sektory

    Dlatego producenci dysków udostępniają programy (np. WD Align), które
    przystosowują dysk do pracy z WinXP (wystarczy użyć go tylko raz). A czasem
    nawet specjalne zworki na dysku (jeśli partycja jest tylko jedna).

  • 14. Data: 2014-04-05 04:27:05
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 4 Apr 2014 23:26:47 +0200, maX napisał(a):

    > To nie chodzi tylko o prąd. Spedstepy, C&Q teoretycznie w razie
    > zapotrzebowania podciągają procesor do pełnej wydajności,

    Nie teoretycznie, ale praktycznie.

> [...]
    > mechanizmów oszczędzania energii komputer działa szybciej (widać to
    > szczególnie w grach, gdzie obciążenie CPU zmienia się z dużą

    O'rly? A coś na potwierdzenie tej tezy masz?

    [ Emigrantom pod rozwagę: jeśli coś was ciągnie do Ojczyzny, to ]
    [ niewykluczone, że to prokurator. ]
    [ (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

  • 15. Data: 2014-04-05 16:53:14
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-04-04 23:28, maX pisze:
    > Dlatego producenci dysków udostępniają programy (np. WD Align), które
    > przystosowują dysk do pracy z WinXP (wystarczy użyć go tylko raz). A
    > czasem nawet specjalne zworki na dysku (jeśli partycja jest tylko jedna).

    To być może pomoże aby Windows widział drugi, niesystemowy dysk, ale co
    z tego że jest program WD Align kiedy na dysku instaluje się Windows XP?