  • 1. Data: 2011-11-23 13:43:03
    Temat: Chytry dwa razy traci, czyli jak "zaoszczędziłem".
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello,

    Miałem niedawno niesympatyczną awarię komputera - kocica zaszczała
    kartę grafiki i płytę główną.

    W trybie pilnym musiałem kupić nową płytę - a ponieważ poprzedni
    procek to "tylko" Core2Duo na LGA775 i poprzednie pamięci to "ledwie"
    DDR2, to trzeba było kupic wszystko :(

    W rozpędzie nie zwrócilem uwagi, jak bardzo budżetową płytę główną mi
    sprzedawca wybrał - ASUS P8H61-M LX :( Krótko - bez portów PATA.
    Ponieważ płyta, procesor i nowa pamięć dość radykalnie naruszyła mój
    budżet stwierdziłem, że muszę jakoś inaczej poradzić sobie z moimi
    napędami DVD.
    Znalazłem przejsciówki: http://allegro.pl/show_item.php?item=1918732806
    tanie jak barszcz i teoretycznie załatwiające problem.

    Dzisiaj przyszły. Tandeta straszna, z drżeniem serca podłączyłem i -
    tak jak się obawiałem - poza ciągłym świeceniem diody dysków oraz
    znacznym spowolnieniem startu komputera - mowy o działaniu nie ma.

    Diabelstwo nie posiada jakiejkolwiek instrukcji obsługi, zresztą - o
    czym tu instruować? I po prostu nie działa. Obie sztuki.

    I tyle mi przyszło z "oszczędności". Jeszcze okazało się, że
    sprzedającny tnie nieźle na kosztach przesyłki. Oplata za przesyłkę
    poleconą 5,70, koperta bąbelkowa za 1PLN - zakładaj, że VATowiec do
    znaczka doliczy 1.31 VATu razem koszt wychodzi 8.01 a kazał sobie
    zapłacić 18... Ale to już rozkosze niepytania o koszt łącznych
    przesyłek wielu przedmiotów:(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 2. Data: 2011-11-23 13:48:29
    Od: gary <g...@c...pl>

    trzeba było zacząć od tego :)

    http://allegro.pl/show_user.php?uid=7829309&type=fb_
    all&feedback_type=fb_recvd_neg

  • 3. Data: 2011-11-23 13:56:37
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    > znaczka doliczy 1.31 VATu razem koszt wychodzi 8.01 a kazał sobie
    > zapłacić 18... Ale to już rozkosze niepytania o koszt łącznych
    > przesyłek wielu przedmiotów:(

    Dziś komputery kupuje się gotowe, firmowe, a nie składaki
    Jak za drogo na już, to kredyt w ROR, ubezpieczenie przed oszczaniem.
    Chytry dwa razy traci.
    Pakowanie, dostarczenie na pocztę i stanie w kolejce gratis ?
    Koszty dostawy często są znaczące w cenie całości.
    Albo się ktoś zgadza, albo marnuje swój "bezcenny", nic nie warty czas i
    odbiera osobiście

  • 4. Data: 2011-11-23 14:04:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello gary,

    Wednesday, November 23, 2011, 2:48:29 PM, you wrote:

    > trzeba było zacząć od tego :)
    > http://allegro.pl/show_user.php?uid=7829309&type=fb_
    all&feedback_type=fb_recvd_neg

    I co tam widzisz? Bo ja widzę człowieka z 99.4% pozytywnych
    komentarzy. To jest bardzo dobry wynik. 78 negatywów na ponad 32000
    pozytywów mnie nie przeraża.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2011-11-23 14:15:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello !sp,

    Wednesday, November 23, 2011, 2:56:37 PM, you wrote:

    > Dziś komputery kupuje się gotowe, firmowe, a nie składaki

    Musiałbym na bardzo twardy beton upaść, żeby kupić gotowca. Złożyłem
    i uruchomiłem w życiu setki komputerów. Nie mam zamiaru dopłacać na
    nalepkę.

    > Jak za drogo na już, to kredyt w ROR, ubezpieczenie przed oszczaniem.

    Nawet się do ubezpieczyciela nie zgłosiłem - odmówiłby wypłaty.
    Komputer nie miał zamknietej obudowy - jak wszystkie w domu od ćwierć
    wieku.

    Po prostu zdarzają się takie wypadki, ze nie sposób ich przewidzieć.
    Po kocurze, szczególnie niekastrowanym, mógłbym się spodziewać, że
    może nasikać na kartę grafiki umieszczoną na wysokości kilkunastu cm
    ponad poziomem podłogi. Ale mam kocicę i to sterylizowaną - nie
    powinna mieć skłonnosci do znaczenia terenu a tylko w takiej pozycji
    koty potrafią sikać na taką wysokość.

    > Chytry dwa razy traci.
    > Pakowanie, dostarczenie na pocztę i stanie w kolejce gratis ?

    Nie gratis ale tez nie 10PLN. Tym bardziej, że z jedną przesyłka nie
    jedzie. Sam sprzedawałem na Allegro:
    http://allegro.pl/show_user.php?search=squadack i wiem, ile liczyłem
    za przesyłki. Nie dopłacałem do interesu.

    > Koszty dostawy często są znaczące w cenie całości. Albo się ktoś
    > zgadza, albo marnuje swój "bezcenny", nic nie warty czas i odbiera
    > osobiście

    Ależ piszę, że sam zawaliłem sprawę nie pytając o koszty przesyłki
    łącznej, przy zakupie wielu towarów.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2011-11-23 14:18:53
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Wed, 23 Nov 2011 15:04:44 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

> [...]
    >
    > I co tam widzisz? Bo ja widzę człowieka z 99.4% pozytywnych
    > komentarzy. To jest bardzo dobry wynik. 78 negatywów na ponad 32000

    W takim razie wystaw mu pozytywa.

  • 7. Data: 2011-11-23 14:30:21
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    > Ależ piszę, że sam zawaliłem sprawę nie pytając o koszty przesyłki
    > łącznej, przy zakupie wielu towarów.
    idź do rzecznika praw konsumentów, powinien być w najbliższym urzędzie
    miejskim. Być może będizesz musiał zapłacić za przesyłkę tylko w jedną
    stronę, a produkt dostaniesz sprawny.
    Druga sprawa. Jeśli dopratrujesz się oszustw na przesyłkach, to zgłoś to
    do odpowiedniego urzędu. O ile wiem, jeśli firma zarabia na przesyłkach
    to musi mieć w zezwoleniu takowe usługi. Jak robi to nielegalnie to
    wogóle mają przesrane.
    sęk w tym ze za 9.99zł nikomu się niechce działać

    ToMasz

  • 8. Data: 2011-11-23 14:36:26
    Od: NoTak <g...@z...gov.pl>

> [...]
    > znaczka doliczy 1.31 VATu razem koszt wychodzi 8.01 a kazał sobie
    > zapłacić 18... Ale to już rozkosze niepytania o koszt łącznych

    Musze cie zmartwic kupilem to samo, w tym samym celu. Okazalo sie ze
    owszem udalo sie uruchomic ale tylko dysk twardy na jednej ze starszych
    plyt glownych.
    Na moje szczescie sprzedawca tego szajsu mieszka niedaleko i mi to
    wymienil na cos takiego
    http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=1949303350&utm_
    source=ars&utm_socket_id=5&utm_rule_id=4

    i teraz nie ma problemu z napedami, fakt smigaja po USB i zajmuja 2
    porty ale dzialaja.

  • 9. Data: 2011-11-23 14:38:00
    Od: gary <g...@c...pl>

    > i teraz nie ma problemu z napedami, fakt smigaja po USB i zajmuja 2
    > porty ale dzialaja.

    uważaj na ten zasilacz
    czymś takim spaliłem dysk 400 GB
    (i dane)

  • 10. Data: 2011-11-23 14:52:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello ToMasz,

    Wednesday, November 23, 2011, 3:30:21 PM, you wrote:

> [...]
    > wogóle mają przesrane.
    > sęk w tym ze za 9.99zł nikomu się niechce działać

    Ale ja olewam koszt przesyłki - sam zawaliłem sprawę nie pytajac o to
    przed kupnem. Natomuiast widze w komentarzach, że wyegzekwowanie
    zwrotu kosztów za przesyłke z reklamacja jest wątpliwe. Poza tym
    martwi mnie to, że 2 sztuki na 2 nie działają - nie mam najmniejszej
    gwarancji, że wymienione zadziałają.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl