  • 140. Data: 2011-01-11 00:54:00
    Temat: Re: Chyba wypowiedz hibernatusa.
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości
    news:igfmc3$3gk$1@news.onet.pl...

    > Ale nawet celu do osiągnięcia nie da się precyzyjnie określić. Kolor
    > kartki papieru wyrwanej z zeszytu nasze zmysły postrzegają jako biały.
    > Rzeczywisty kolor tej samej kartki w różnych warunkach oświetleniowych
    > będzie różny - przy świetle żarówek karkka jest żółtawa, w świetle
    > słonecznym - biała, w świetle zachmurzonego nieba - niebieskawa.

    To teoretycznie nie problem. Właściwie załatwić to powinien pomiar
    temperatury warwowej światła.
    Gorszym problemem jest metameria. Tu dla zachowania "perfekcyjnego"
    mechanizmu reprodukcji trzeba by zdjąć widmo światła oraz spektralne
    charakterystyki barw oryginału. Mając EU-świetlówki moglibyśmy mieć problem
    w ustaleniu parmetrów oryginału - trzeba by uzupełnić brakujące fragmenty
    widma źródła światła.
    Odtwarzając barwy "wąskimi" spektralnie barwnikami (w liczbie
    kilkunastu/kilkudziesięciu) moglibyśmy teoretycznie odtworzyć charakter
    przedmiotu i jego zachowanie w każdym świetle.

  • 142. Data: 2011-01-11 00:55:05
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Czornyj" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    > Z ciekawo ci - negatyw i odbitka z niego by y nieodr nialne od negatywu "z
    > kamery" przy rozs dnym formacie?
    Szczerze mówiąc bawiłem się w naświetlanie bitmap na negatyw wieki
    temu i niewiele pamiętam. Ale rozdzielczość miało toto bodaj sporą.

    > Mia em sporo frajdy wypatruj c szczeg w przez szk o powi kszaj ce.
    > Na odbitce barwnej lub na wydruku by oby to bez szans.
    > Mo e nie najlepszy to argument, ale nieco "liczbowo" uzasadnia moje
    > podej cie do tematu. Patrz c na odbitk mog em widzie wi cej, wpatruj c si
    > z wi ksz uwag . Tak jak w prawdziwym wiecie. Detal, z arty na materiale
    > barwnym przez komponenty i grubo emulsji, a na odbitkach cyfrowych przez
    > filtry antyalaisowe i dithering, tam nadal istnia .
    Nie doceniasz potęgi ciemnej strony mocy. Wielokanałowa pigmentówka
    drukująca w maksymalnej jakości przenosi tyle detalu, że naprawdę jest
    co oglądać przez lupę, kwestia materiału o odpowiedniej ilości detalu.

    Zwrócę uwagę. Bo póki co, nie widziałem aż takiej liczby detali.

  • 143. Data: 2011-01-11 00:59:51
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 10 Jan 2011 14:16:54 +0000 (UTC), jerzy szczudlowski napisał(a):

    > A można gdzieś zobaczyć porównanie tej "plastyki" na zdjęciach tego samego
    > motywu?

    Można, ale musiałbyś na jakiś plener, gdzie będzie pokaz slajdów robiny
    pojechać.
    Ja pamiętam dwa - pierwszy w Scholasterii na Kieleczczyźnie, gdzie te same
    motywy były najpierw pokazywane z w miarę dobrego rzutnika cyfrowego, a
    potem ze slajdu. Cyfrowcom kopara opadła dośc mocno.
    Drugi przypadek, to Młodzawy, gdzie było porównanie slajdu z małego obrazka
    do tego samego ze średniego. Efekt podobny, a obydwa zdjęcia miały na
    ścianie taki sam rozmiar.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ gg: 3524356

  • 144. Data: 2011-01-11 01:01:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Jan 2011 20:10:05 +0100, Marcin [3M] wrote:
    >Jakiś czas temu trafiły w moje łapki odbitki z negatywów z przełomu XIX i XX
    >wieku. Odbitki ca. 30x40cm, wykonane prawdopodobnie w 20-30 latach XX wieku.
    >Prawdopodobnie stykowe.
    >Miałem sporo frajdy wypatrując szczegółów przez szkło powiększające.
    >Na odbitce barwnej lub na wydruku byłoby to bez szans.
    >Może nie najlepszy to argument, ale nieco "liczbowo" uzasadnia moje
    >podejście do tematu. Patrząc na odbitkę mogłem widzieć więcej, wpatrując się
    >z większą uwagą. Tak jak w prawdziwym świecie.

    Oj, juz dzis przy matrycy 12M mialbys rozmiar piksela 0.1mm.
    Wymaga lupy, albo mozesz sobie na komputerze godzinami ogladac w
    roznym powiekszeniu i widziec coraz wiecej :-)

    J.

  • 145. Data: 2011-01-11 01:03:19
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 10 Jan 2011 18:51:16 GMT, Mikolaj Machowski wrote:
    >Pół-magiczna odpowiedź na to dlaczego klisza jest "lepsza": patrząc na
    >kliszę obraz jest światłem, w druku lub na monitorze to tylko światło
    >odbite.

    No zaraz - masz monitor z e-papieru ? :-)

    J.

  • 146. Data: 2011-01-11 01:15:22
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Jan 2011 15:50:09 +0100, Janko Muzykant wrote:

    >Za 100 lat nikomu nie będzie się chciało naszego badziewia oglądać
    >dłużej niż pięć minut, tyle tego będzie walało się bez sensu po sieci.

    Jakos tam dzisiaj ogladamy fotki sprzed 100 lat i to wcale nie
    wybitne. Raczej bedzie problem ze ostatni naped czytajacy CD
    wyprodukowano 90 lat temu.
    To tak jakbyscie mieli dzis cos na dyskietce, dyskietce 5.25,
    dyskietce 8", tasiemce od Riada czy Odry, kartach perforowanych badz
    tasmie perforowanej. Duzo zachodu zeby to odczytac.

    J.

  • 147. Data: 2011-01-11 01:16:50
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Jan 2011 15:37:11 +0100, b...@n...pl wrote:
    >Jak na razie najtrwalsze jest zdjęcie na asfalcie. Niepce zrobił swoje w
    >1826 (różne są wersje od 1823 do 1828).

    Nowe czasy nowe mozliwosci - mozna naniesc na ceramike i wypalic,
    mozna wygrawerowac w granicie :-)

    J.

  • 148. Data: 2011-01-11 01:18:18
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

  • 149. Data: 2011-01-11 01:20:55
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Jan 10, 1:51 pm, Mikolaj Machowski <m...@w...pl> wrote:

    > Pół-magiczna odpowiedź na to dlaczego klisza jest "lepsza": patrząc na
    > kliszę obraz jest światłem, w druku lub na monitorze to tylko światło
    > odbite.

    Zrobiles wielkie sru na srajdy ogladane na ekranie.

  • 150. Data: 2011-01-11 01:30:55
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Jan 10, 8:15 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Jakos tam dzisiaj ogladamy fotki sprzed 100 lat i to wcale nie
    > wybitne. Raczej bedzie problem ze ostatni naped czytajacy CD
    > wyprodukowano 90 lat temu.

    Kto komu nie pozwala w obecnych czasach robic rownie trwalych
    fotografii?

    > To tak jakbyscie mieli dzis cos na dyskietce, dyskietce 5.25,
    > dyskietce 8", tasiemce od Riada czy Odry, kartach perforowanych badz
    > tasmie perforowanej. Duzo zachodu zeby to odczytac.

    Nie bylo warte zachodu, zeby je zachowac w odpowiedniej latwej formie
    do odczytania