  • 1. Data: 2015-10-26 11:51:07
    Temat: Chromecast audio
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Google ostatnio wypuściło na rynek nową zabawkę z serii CHromecast - tym
    razem urządzenie służy do strumieniowania audio. Zamiast złącza HDMI
    mamy zwykłego jacka 3,5 mm. Nie powiem, możliwość przerzucenia streama
    ze Spotify albo jakiejś aplikacji do podcastów na zewnętrzne głośniki
    byłaby całkiem fajna.

    Chodzi mi po głowie, żeby zrobić sobie w oparciu o osobne urządzenie z
    własnym wzmacniaczem i kolumienkami. W celu zaoszczędzenia zużycia prądu
    chciałbym oczywiście mieć możliwość włączania i wyłączania wzmacniacza
    jakimś przekaźnikiem.

    Samego Chromecasta jeszcze nie miałem w rękach. Najprościej byłoby,
    gdyby znajdowała się tam jakaś dioda prezentująca stan (odtwarza albo
    nie odtwarza), do której dałoby się podpiąć. Bo jak sądzę producent
    chyba nie przewidział odpowiedniego wyjścia...

    Drugi pomysł - jakieś wykrywanie sygnału audio na wyjściu głośnikowym +
    odpowiedni timeout.

    Ewentualnie - istnieje może jakaś otwarta platforma, na której dałoby
    się zreplikować funkcjonalność Chromecasta?

    Wiem, że niby podobną funkcjonalność można załatwić głośnikami
    Bluetooth, ale w tym rozwiązaniu fajne jest to, że dostęp do głośników
    mogę mieć nie tylko ze smartfona albo tableta, ale także z koputera
    stacjonarnego, który wcale nie musi mieć BT albo znajdować się w jego
    zasięgu.

  • 2. Data: 2015-10-26 14:18:43
    Temat: Re: Chromecast audio
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 26 Oct 2015 11:51:07 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > W celu zaoszczędzenia zużycia prądu
    > chciałbym oczywiście mieć możliwość włączania i wyłączania
    wzmacniacza
    > jakimś przekaźnikiem.

    To ma mieć zasilane bateryjne?

    --
    Marek

  • 3. Data: 2015-10-26 18:11:20
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-10-26 o 14:18, Marek pisze:
    > wzmacniacza
    >
    > To ma mieć zasilane bateryjne?
    no ale wtedy to raczej chyba mosfet?

  • 4. Data: 2015-10-26 19:51:11
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-10-26 o 14:18, Marek pisze:

    > To ma mieć zasilane bateryjne?

    Nie. Sugerujesz, żeby zostawić wzmacniacz włączony cały czas, bo przy
    braku sygnału i tak nie uciągnie zbyt wiele prądu?

  • 5. Data: 2015-10-26 22:23:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 26 Oct 2015 19:51:11 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Nie. Sugerujesz, żeby zostawić wzmacniacz włączony cały czas, bo
    przy
    > braku sygnału i tak nie uciągnie zbyt wiele prądu?

    Raczej byłem ciekaw co się kryje za tą potrzebą oszczędzania prądu.
    Niekoniecznie może być włączony, ktoś sugerował np. mosfet zamiast
    przekażnika, o którym wspominałeś.
    Nie wiem czy pozostawiony włączony wzmacniacz (ale nic nie
    odtwarzający) nie irytował by Cię odtwarzaniem w niespodziewanych
    momentach jakiś przypadkowych zakłóceń, kliknięć itp.

    --
    Marek