  • 21. Data: 2017-10-08 00:07:10
    Temat: Re: Chore czy normalne?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 7 Oct 2017 23:02:04 +0200, "Grzegorz Niemirowski"
    <g...@p...onet.pl> wrote:
    > Mnie również, ale jest OLX. Sporo staroci pozbyłem się tą drogą.

    "Panie, czemu tak drogo? Przywiezie mi pan to i wniesienie na 4
    piętro?" :-)

    --
    Marek

  • 22. Data: 2017-10-08 11:09:23
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/7/2017 11:02 PM, Grzegorz Niemirowski wrote:
    > Mnie również, ale jest OLX. Sporo staroci pozbyłem się tą drogą.

    Nie ma tam tego co potrzebuje. Jachc chce kupic uzywane buty to sa
    miliony. Jak chce kupić interesującą rzecz retro z zakresu elektroniki
    to prędzej znajdę to w koszu na smieci niż OLXie. Innymi słowy problem w
    tym że ludzie nie wiedzą jaka jest wartość przedmiotu.

    Ponadto:
    a) "no, kurwa, procesor" - jako powitanie telefoniczne kiedy
    sprzedawałem procka
    b) "działa ale jest zjebany" - jako detaliczne potwierdzenie stanu
    technicznego
    c) "nie mam internetu" - podczas czatu z jakimś gimbusem sprzedającym
    telefon
    d) "nie można do mnie zadzwonić" - podczas rozmowy telefonicznej z innym
    gimbusem
    e) "ta cena to tylko na zachetę" - częsta odpowiedź cwaniaczków
    f) "nie wiem, nie zawracaj pan głowy pierdołami" - na pytanie czy to
    radio działa

    etc.

    To jednak nie to samo. Już pomijam że handlarze wykupują wszystko od
    reki co ma wartośc, np. komputery 8-bit. Doceniam OLX ale dalej brakuje
    mi wyprzedaży garażowych.

  • 23. Data: 2017-10-08 15:49:24
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-10-07 o 11:38, Piotr Gałka pisze:
    > Dziś rano była u nas objazdowa zbiórka elektrośmieci i innych takich.
    >
    > Po raz pierwszy oddałem coś całkiem sprawnego - drukarkę atramentową
    > (zasilacz sobie zachowałem :) ).
    > Powód oczywisty - zamiast kupić kolejny zestaw tuszy (dwa czarne i jeden
    > kolorowy) za te same pieniądze kupiłem laserówkę.
    >
    > Serce elektronika/hobbysty boli.

    Jeszcze leży u mnie w piwnicy w kartonie HP LJ 6P. Sprawny i z tonerem.
    Ja mam teraz laser kolorowy Xeroxa.
    Gdyby nie jego powoolność (PDF co 1-2 minuty strona mimo rozbudowy o
    16MB RAM) to i u rodziców by został do drukowania (zwłaszcza że mam do
    niego też moduł sieciowy HP cośtam), ale został zamieniony na Brothera
    atramentowego z WiFi który wyprzedza go prędkością o lata świetlne.

    Tak więc w końcu pójdzie też do utylizacji przy najbliższej okazji.

    --
    Irokez

  • 24. Data: 2017-10-08 17:48:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Oct 2017 15:49:24 +0200, Irokez napisał(a):
> [...]
    > niego też moduł sieciowy HP cośtam), ale został zamieniony na Brothera
    > atramentowego z WiFi który wyprzedza go prędkością o lata świetlne.

    atramentowka szybsza od lasera ?

    > Tak więc w końcu pójdzie też do utylizacji przy najbliższej okazji.

    A tam tyle fajnych podzespolow.

    J.

  • 25. Data: 2017-10-08 18:54:29
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-10-08 o 17:48, J.F. pisze:

    > atramentowka szybsza od lasera ?

    Niestety.
    HP LaserJet 6P Print Speed: Up to 8 ppm - normal

    Do tego procesor 24MHz i obróbka PDF przed wydrukiem idzie w dziesiątki
    sekund na stronę.
    Tekstówkę wypluwa sprawnie.

    > A tam tyle fajnych podzespolow.

    No, kręcące się lusterko i laser.

    --
    Irokez

  • 26. Data: 2017-10-08 19:01:52
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    PS. Za mną leży jeszcze Samsung CLP-320N
    Też praktycznie do śmieci, bo zostawia przy wydruku kolorowym pasek na
    stronie. Czarno-biały wydruk jest OK.
    Do wymiany pas transmisyjny, który ma cenę nowej drukarki. Chore to, nie?

    Spróbuję jeszcze na OLX dać za 50zł, może ktoś ma CLP-320 a chciałby
    mieć też sieć, to sobie pas podmieni. Tonerów oryginalnych też trochę
    tam jest.

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 27. Data: 2017-10-08 19:19:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/8/2017 3:49 PM, Irokez wrote:
    > Jeszcze leży u mnie w piwnicy w kartonie HP LJ 6P. Sprawny i z tonerem.

    Jedna z lepszych do termotransferu. Oryginalny toner nadawal się do tego
    znakomicie. Podobnie Hp LJ 2100/2200. Nowsze sa już bardzo oszczędne i
    duże powierzchnie masy wychodza z dziurami.

  • 28. Data: 2017-10-08 19:26:53
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Jedna z lepszych do termotransferu. Oryginalny toner nadawal się do tego
    > znakomicie. Podobnie Hp LJ 2100/2200. Nowsze sa już bardzo oszczędne i
    > duże powierzchnie masy wychodza z dziurami.

    Wiem, kiedyś trochę płytek zrobiłem.
    Teraz praktycznie prawie nie bawię się w tworzenie nowego.
    Co najwyżej narzędzia ułatwiające diagnostykę/naprawy sprzętu
    przemysłowego (konsumencki się po prostu wyrzuca, przemysłówka kosztuje
    x kEuro).

    --
    Irokez

  • 29. Data: 2017-10-08 19:32:05
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > PS. Za mną leży jeszcze Samsung CLP-320N
    > Też praktycznie do śmieci, bo zostawia przy wydruku kolorowym pasek na
    > stronie. Czarno-biały wydruk jest OK.

    nie wywalaj ani nie sprzedawaj:) wyjmij bęben, weź pistolet do
    przedmuchiwania z kompresorem i wydmuchaj z wastetanka toner.

    u mnie bylo identycznie z CLX-3185:) to te same bebechy

    a jak się tak będziesz upierał to biere za te pindziesiunt ;)

    sir

  • 30. Data: 2017-10-08 19:56:50
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-10-08 o 19:32, sirapacz pisze:

    > nie wywalaj ani nie sprzedawaj:) wyjmij bęben, weź pistolet do
    > przedmuchiwania z kompresorem i wydmuchaj z  wastetanka toner.

    Chodzi Ci o tą puszkę pod bębnem?

    > u mnie bylo identycznie z CLX-3185:) to te same bebechy

    Takie coś, jeden ciemny (złożony z mieszanki czarnego z kolorami) pasek
    poziomy zawsze w tym samym miejscu, tutaj nad wielkim napisem "imagine":

    https://zapodaj.net/42a5014169d90.jpg.html

    Pas ma znacznik, więc będzie zawsze ten sam punkt. Przeglądałem pas ale
    nie zauważyłem zniekształceń, więc może taki pasek przestał mieć jakieś
    tam właściwości transmisyjne?. Puszki pod bębnem nie rozbierałem. Bęben
    cały.

    > a jak się tak będziesz upierał to biere za te pindziesiunt ;)
    >
    > sir

    jasne ;)

    --
    Irokez