  • 21. Data: 2014-04-08 00:19:57
    Temat: Re: Chłodnica - zamiennik, używka czy naprawa?
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2014-04-05 17:58, Irokez <n...@w...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Po prostu niezawodność Toyoty to już raczej taki mit w tej chwili.
    > Kiedyś taka reklama leciała jak to w innych autach elementy wewnętrzne
    > odpadały, m/in. taki motyw jak to po otwarciu schowka po stronie
    > pasażera opada on na nogi. U mnie to samo się stało 2 lata temu. Jest on
    > spowalniany przez taki "amortyzator gazowy" co to ma dekielek z
    > dziureczką jak po szpilce i jest zamocowany na plastikowym miękkim w
    > sumie kołku zatrzaskowym. Otworek się zasyfił, samo opaść po
    > odblokowaniu zamka nie chciało a jak się pociągnęło to się wyrwało...

    Mam.

    > zupełnie jak na tej reklamie "gorszych" aut i Toyoty :). Reflektory na
    > gwarancji jeszcze poprzedni właściciel wymieniał bo zastosowali
    > plastikowe zaczepy żarówek, które to od temperatury robiły się kruche.

    U mnie były OK.

    > Podczas wymiany żarówki rozsypywały się. Nowe mają metalowe zaczepy.
    > Zaczep pałąka przytrzymującego przednią maskę rozleciał się zeszłego
    > roku kiedy to żarówkę wymieniałem. Takie plastikowe maleństwo nowe to
    > jakieś 70zł a jak czytam nie jestem jedyny.

    Miesiąc temu się urwało.

    > Teraz jestem na etapie
    > wymiany skrzypiącego jak 1000-letnie wrota ogranicznika drzwi.

    Jest, ale nie wiem czy warto robić.

    > Pijące olej benzyny 1.8vvti
    > przez wadliwy shortblock, itp, itd.

    Mój silnik ;-).

    > Jedyne dobre w tej marce że jak serwisujesz to można pewne rzeczy/wady
    > zrobić na koszt Toyoty nawet daleko po gwarancji.

    Mi nie byli uprzejmi wymienić shortblocku nawet w czasie gwarancji.
    Wobec tego skończyły się serwisy u nich i po kilkunsastu zmianach oleju
    (różni producenci) zużycie spadło do rozsądnego 1 litra/10 Mm, więc
    dalej nie walczę.

    Moja była kupiona przez nas w saloonie w PL. I chłodnica - odpukać -
    działa OK.

    --
    Pozdrawiam,

  • 22. Data: 2014-04-08 02:20:59
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 3 kwietnia 2014 13:14:07 UTC+2 użytkownik Yogi(n) napisał:
> [...]
    >
    > Oryginał odpada ze względu na koszt, używka może być w takim samym
    >
    > stanie jak uszkodzona, dlatego najrozsądniejszym wyborem jest naprawa
    >
    > uszkodzonej lub zamiennik (różnica w kosztach rzędu stówki nie ma
    >
    > większego znaczenia). Pytanie - lepiej łatać, czy kupić zamiennik?
    >
    > Chciałbym oczywiście, żeby to zrobić raz i mieć święty spokój, a nie
    >
    > poprawiac po miesiącu czy sześciu. Zakład naprawiający
    >
    > (lutująco-spawający) sprawdzony, spawałem u nich ramę rowerową i zrobili
    >
    > bardzo dobrze.
    >

    > Podpowiedzcie proszę - naprawa czy zamiennik, ?

    Rok temu nasypałem do cieknącej chłodnicy proszku do uszczelniania. Od roku nie
    dolałem płynu. Ubywało z pół litra na tydzień.

  • 23. Data: 2014-04-08 09:06:27
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-04-04 14:26, Pszemol pisze:

    > No cóż, dawniej takich cudów nie mieliśmy do dyspozycji.
    > A zatem - nie ma problemów z naprawą, dzięki za informacje.

    ROTFL
    Lutowanie aluminium jest znane od zarania dziejów aluminium.
    Metodę lutowania aluminium znam od ponad 30 lat. Tyle lat temu lutowałem
    aluminium.
    Cała tajemnica tkwi w lucie, który jest stopem cyny i cynku.
    Baaaaa.....
    Nawet da się polutować zwykłym stopem cynowo-ołowiowym. Tylko trzeba
    wiedzieć jak.

  • 24. Data: 2014-04-08 14:31:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "uzytkownik" <a...@s...pl> wrote in message

> [...]
    > Baaaaa.....
    > Nawet da się polutować zwykłym stopem cynowo-ołowiowym.

    Nie tylko...
    Trzeba też być tak wyjątkowym człowiekiem jakim Ty jesteś ;-)
    Nie każdy ma takie szczęście aby być Tobą...

  • 25. Data: 2014-04-08 14:36:17
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-04-08, uzytkownik <a...@s...pl> wrote:

> [...]
    > Baaaaa.....
    > Nawet da się polutować zwykłym stopem cynowo-ołowiowym. Tylko trzeba

    Moze i amelinium polutujesz, ale nie pomalujesz!

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 26. Data: 2014-04-08 19:34:09
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-04-08 00:19, Przyjazny pisze:
    > Jest, ale nie wiem czy warto robić.

    Kurde, jak cicho na parkingu to aż wstyd wychodzić z auta, tak to
    skrzypi. Im cieplej tym gorzej.
    Zamówiłem używkę za 24zł z dostawą. Dam znać tutaj czy pomogło.

> [...]
    > Wobec tego skończyły się serwisy u nich i po kilkunsastu zmianach oleju
    > (różni producenci) zużycie spadło do rozsądnego 1 litra/10 Mm, więc

    Wolał bym ten pijący olej 1.8vvti niż mój pracujący jak diesel 2.0vvti,
    który przyspiesza jak chce, kiedy chce, telepie się itp. Bo panie ten
    typ tak ma, bezpośredni wtrysk. Więc benzyna go nie opłukuje i się
    kompletnie zasyfia, trzeba co roku rozbierać dolot i wszystko myć.

    A teraz zaczyna mi stacyjka się pierdzielić i nie chce wchodzić kluczyk.
    Muszę kombinować aby wlazł. Wymiana w ASO prawie 1500zł. Jak czytam też
    to lubi w T25 wystąpić... ehh... ta "bezawaryjna" Toyota.

    --
    Irokez

  • 27. Data: 2014-04-08 19:57:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Kurde, jak cicho na parkingu to aż wstyd wychodzić z auta, tak to skrzypi.
    > Im cieplej tym gorzej.
    > Zamówiłem używkę za 24zł z dostawą. Dam znać tutaj czy pomogło.

    A nie wystarczyła kropla oleju w strategicznym miejscu?

> [...]
    > tak ma, bezpośredni wtrysk. Więc benzyna go nie opłukuje i się kompletnie
    > zasyfia, trzeba co roku rozbierać dolot i wszystko myć.

    Że co??? :-)
    Ciekawe jaki ja mam wtrysk w mojej hondzie... bo nic nie rozbieram, od lat.

    > A teraz zaczyna mi stacyjka się pierdzielić i nie chce wchodzić kluczyk.
    > Muszę kombinować aby wlazł. Wymiana w ASO prawie 1500zł.
    > Jak czytam też to lubi w T25 wystąpić... ehh... ta "bezawaryjna" Toyota.

    No jak ktoś breloczki wozi do kluczy podwieszone w postaci cegłówek
    to potem ma problemy z gniazdem stacyjki ;-)

  • 28. Data: 2014-04-08 20:27:27
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-04-08 19:57, Pszemol pisze:
    > "Irokez" <n...@w...pl> wrote in message
    >
    > A nie wystarczyła kropla oleju w strategicznym miejscu?

    Nie. Ani olej, ani inne smary robione pod automotiv - zeszłego lata
    sprawdzałem. Zimą był spokój ale się ciepło zrobiło. Na forum kolega to
    rozebrał i wada tulejki - rdzewieje, puchnie i przestaje się obracać.
    Jak masz zamiar to rozbierać to lepiej zaopatrzyć się już w nowy bo
    istnieje możliwość że się już nie da poskładać.

    > Że co??? :-)
    > Ciekawe jaki ja mam wtrysk w mojej hondzie... bo nic nie rozbieram, od
    > lat.

    https://www.youtube.com/watch?v=6mV8C78Tpsg
    na filmie po przebiegu 167tyś km. Ja mam dychę mniej.
    1AZ-FSE się syfi i tyle. Nie ma porównania do Hondy, Honda potrafi robić
    silniki a nie wyroby silnikopodobne.

    > No jak ktoś breloczki wozi do kluczy podwieszone w postaci cegłówek
    > to potem ma problemy z gniazdem stacyjki ;-)

    Nie mam nic oprócz oryginalnego z salonu skórzanego kółeczka z logiem
    Toyoty.
    Nie cierpię pęków kluczy, robią w kieszeniach dziury.

    --
    Irokez

  • 29. Data: 2014-04-08 21:13:29
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    W dniu 2014-04-08 14:36, AZ pisze:

    > Moze i amelinium polutujesz, ale nie pomalujesz!

    Jak nie, jak tak - potrzebna tylko farba amelinowa. ;)

    --

    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 30. Data: 2014-04-08 21:16:20
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    W dniu 2014-04-08 20:27, Irokez pisze:

    > https://www.youtube.com/watch?v=6mV8C78Tpsg
    > na filmie po przebiegu 167tyś km. Ja mam dychę mniej.
    > 1AZ-FSE się syfi i tyle. Nie ma porównania do Hondy, Honda potrafi robić
    > silniki a nie wyroby silnikopodobne.

    Ale to przypadłość chyba większości silników z wtryskiem bezpośrednim -
    mitsubishowskie GDI i FSI Volkswagena miały to samo.

    --

    Pozdrawiam,
    Mumin