  • Data: 2016-01-22 21:46:45
    Temat: Re: Chip do generowania sygnału VGA/composite
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2016-01-22 21:26, Atlantis wrote:
    > Wystarczy obraz monochromatyczny, rozdzielczość najchętniej 640x480,
    > ewentualnie mniej (szczególnie jeśli mowa o sterowaniu telewizorem przez
    > wyjście kompozytowe).

    TV na pewno mniej. AtMega powinna się wyrobić po lekkim dopaleniu:

    https://www.youtube.com/watch?v=DA1N-lE49q8

    > Jaką alternatywę proponujesz?

    Tileset.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Tile-based_video_game

    Prawie nigdy nie jest potrzebny goły framebuffer.

    > Naprawdę nikt nie produkuje takich układów i jedynym wyjściem jest
    > samodzielne zaprogramowane sobie dodatkowego "procesora graficznego"?

    Nie wiem czy produkowane są, ale raczej wątpie. Po co to komu. Kiedys
    było ich od groma.

    TMS 9918 (cała rodzina)
    Motorola 6845
    MOS VIC/VIC2
    MOS 6545

    ale to wszystko historia i grzebanie na wysypiskach.