-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
From: Maciej Browarczyk <m...@N...org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?
Date: Thu, 12 Aug 2010 12:50:37 +0200
Organization: ATMAN
Lines: 26
Message-ID: <i40jlt$i85$1@node1.news.atman.pl>
References: <i3ut5p$i6g$1@inews.gazeta.pl> <i3utqa$b9k$1@node1.news.atman.pl>
<i3uu6n$m39$1@inews.gazeta.pl> <i3v0ei$bou$1@node1.news.atman.pl>
<i3v0si$24s$1@inews.gazeta.pl> <i40aob$gv3$1@node1.news.atman.pl>
<i40hdb$7bi$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: chello089074243036.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1281610237 18693 89.74.243.36 (12 Aug 2010 10:50:37 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 12 Aug 2010 10:50:37 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Macintosh/20100228)
In-Reply-To: <i40hdb$7bi$1@inews.gazeta.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2303101
[ ukryj nagłówki ]A r t i e pisze:
> Czyli pewnie nie jest bez wpływu na żywotność silnika tuning 204->230..
To nie tak, sa dwie strony medalu, silnik zawsze jest robiony z jakims
zapasem, jak mozna sie przekonac niektorzy producenci ten zapas daja
spory (patrz 1.9TDI 130KM i osiagane moce 260KM). Niecale 30KM przyrostu
to nie jest jakis kosmos ale jak program jest zrobiony z glowa a nie z
gotowca. Nie raz mozna bylo sie przekonac, ze gotowce z WIELKICH firm
tuningowych to badziewie (patrz chip bodaj MTM do RS4 B5 znanego z
sr.pl, gdzie splynely tloki). Czemu gotowce to badziew? Bo nie
uwzgledniaja kondycji konkretnego silnika, czesto sa popelniane
karygodne bledy (tak jak nieuwzglednienie sytuacji, ze ktos moze lubic
pocisnac bardziej majac wieksza moc) i konczy sie to tym, ze tloki
splywaja. Do czego daze, jak pojedziesz do Brabusa to wgraja Ci drogiego
gotowca i piona, narazie. Pojedziesz do tunera to pogadasz, powiesz
czego oczekujesz, dostaniesz zalecenia do konkretnego programu (jak np.
powiesz, ze cisniemy ile wlezie KM to tuner zapewne Ci powie, ze masz
zbyt dlugo nie palowac, studzic silnik i kaze zamontowac zegar do
monitowania EGT i/lub AFR), jak bedziesz chcial bezpieczny przyrost to
zrobi Ci sensowny program, ze bedziesz mogl uzywac samochodu praktycznie
jak seryjnego i nic sie nie stanie.
--
Pozdrawiam,
Maciek
Następne wpisy z tego wątku
- 12.08.10 13:15 A r t i e
- 12.08.10 13:54 Maciej Browarczyk
- 13.08.10 12:26 A r t i e
- 13.08.10 13:13 Maciej Browarczyk
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT Silnik sie przegrzewa
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
Najnowsze wątki
- 2025-03-22 OT Silnik sie przegrzewa
- 2025-03-22 Przenoszenie przez wifi na nowego Androida
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-22 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-22 Warszawa => NMS System Administrator <=
- 2025-03-22 Warszawa => Analityk IT (projekty z obszaru telco) <=
- 2025-03-22 Orzeczenie TSUE
- 2025-03-22 Warszawa => Operations Support Systems (OSS) Team Leader <=
- 2025-03-22 Warszawa => Scrum Master <=
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Warszawa => BI Developer / Analityk BI <=
- 2025-03-22 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-03-21 Zakaz wjazdu
- 2025-03-21 Nie zawsze wchodzi jedynka