  • Data: 2015-10-13 04:48:24
    Temat: Re: Chinskie xenony
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:mvhfbc$q47$1@dont-email.me...
    > [..]

    > Wyprowadzam z błędu.

    Ale błąd jest nieistotny i zaciemnia istotę przekazu filmowego:
    podróbki żarówek kosztują niby taniej niż oryginały, ale palą
    przetwornice, czyli sumarycznie kosztują dużo, dużo drożej.
    I o tym był film - a to że to nie hologramy to każdy bardziej
    kumaty widz rozpoznał - to, że komuś wyleciało z głowy jak
    się to-to nazywa nie dyskwalifikuje w moich oczach przekazu.

    > [..]
    >
    > Ja tam widzę że _TA_ jedna podróbka zabiła balast.

    Weź sprawdź czy inna zabije drugi :-)
    Myślę, że po to był ten film, bo gostek wie, że one zabijają
    rutynowo te przetwornice, po angielsku zwane balastem.

    > Miałem kiedyś (może nawet w odmętach dysków się jeszcze wala) pdf'a z
    > instrukcją serwisową naprawy jakichś starych płyt głównych PC, było tam
    > nawet o rekonstrukcji brakującego fragmentu płyty, nie dam sobie ręki
    > uciąć ale dokument był opatrzony logiem firmy pokroju IBM.

    Majaczysz i mataczysz. Niewykluczone że w czasach gdy komputer
    kosztował 40000 dolarów to opłacało się robić takie cuda, nie dziś
    z przetwonicą za 450zł.

    > W tym przypadku (spalony kondensator i 2 ścieżki, prawdopodobnie zwęglony
    > kawałek laminatu) mamy taką samą sytuację. Skoro 30 lat temu można
    > było to naprawić profesjonalnie to można i teraz. Ale jestem świadom
    > że obecnie lansuje się metodę "nie działa - kup nowe".

    Bo jest to metoda niezawodna.
    Gdybyś dawał gwarancję na swoje naprawy to wiedziałbyś pewnie
    że w warunkach samochodowych taka naprawiana domowym
    sposobem ścieżka nie wytrzyma roku.

    > Gdybym ja to naprawiał, balast byłby w stanie nie gorszym niż przed
    > usterką.

    Jasne, bo Ty jesteś lepszy od Batmana.
    Gratuluję samopoczucia i pewności siebie.

    > Te balasty tanie to nie są, DNE2.0 drogi nie jest.

    Zawodolenie klienta cenniejsze - więc daje się mu NOWE bo za nowe
    zapłacił, a nie drutuje się stare, spalone, po amatorsku i druciarsku.