  • 31. Data: 2015-08-30 23:57:37
    Temat: Re: Chińskie podróbki samochodów
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Co tam takiego strasznego? Polakom wiele przeszkadza...
    > Wystarczy że reguł trzeba przestrzegać to już nie lubią :-)

    Mylisz skutek z przyczyna. Najpierw sa glupie reguly narzucone przez
    durniow, potem ich nie przestrzeganie przez ludzi obdarzonych jakims
    rozsadkiem. Wiesz co to strajk wloski? Tak, to wlasnie scisle
    przestrzeganie regul. Ty bys tego strajkiem nie nazwal, co?

    > Bo korupcja jest rakiem który toczy chory organizm.
    > Ograniczanie korupcji wszystkim wychodzi na zdrowie.

    I jak zamierzasz z nia walczyc? Bo mi sie wydaje, ze najlepiej
    likwidujac przyczyne. A korupcja jest tam, gdzie cos zalezy od
    urzednika, jak urzednik nie ma nic do decydowania, to nikt nikogo nie
    korumpuje, bo niby jak i po co.

    > Nie bój się... diabeł nie taki straszny jak go malują.

    Diabel, nawet bardzo ladny, zawsze pozostanie diablem. Jego miejsce jest
    "pietro" nizej.

    > Odnieś się do tego mojego kolegi który co roku za złoma
    > z 2001 roku niespełniającego podstawowych wymogów
    > bezpieczeństwa płaci 200zł aby dostać fałszywą pieczątkę do
    > dowodu... To auto byłoby zdjęte z szos i byłoby bezpieczniej.

    A od ilu lat jezdzi tak? Bo skoro nie spowodowal zadnej kolizji tym
    zlomem, to:
    a) moze nie jest to taki zlom
    b) zdaje sobie sprawe z ograniczen swojego pojazdu i jedzie
    bezpieczniej, niz w nowej furze

    > Obywatel gdzie tylko może będzie myślał TYLKO O SOBIE.
    > Porozglądaj się... otwórz oczy. Nikt nie ma na myśli
    > dobra innych ludzi na drodze - każdy ma tylko końcówkę
    > swojego nosa przed oczami.

    Nie jest tak zle. Smiem twierdzic, ze tacy jak piszesz, to mniejszosc.
    Upierdliwa, ale mniejszosc. Zadne dekrety, ani ustawy nie zmienia postaw
    ludzi, bez wzgledu na to, czy jest ich wiekszosc, czy mniejszosc.
    Wlasnie wrocilem z Monachium. Dwie rzeczy mnie zadziwily: brak progow
    zwalniajacych i brak bramek w metrze. Zbieranina wszelkich narodowosci,
    pelno Turkow, Arabow, Murzynow i panstwo niemieckie moze miec zaufanie
    do swoich obywateli, ze kasuja bilety i nie urzadzaja rajdow na ulicach.
    I wyobraz sobie, ze nie spotkalem zadnej kontroli.
    A u nas, swietujemy cwierc wieku wolnosci, a byle kraweznik moze Ci
    odebrac PJ, bo musi norme wyrobic.

    > Co mi z tego że ktoś pójdzie do pierdla na srogą karę
    > gdy zabije mi matkę czy córkę? Co mi to da?

    A teraz nie moze tego zrobic?

    > To nie tak powinno działać - idiotów jest zbyt wielu.

    I co najgorsze maja wladze.

    > Większość ludzi ma w dupie innych
    > i kombinuje jak tylko może aby zarobić kilka złotych dla siebie.

    Co do pierwszej czesci sie nie zgodze, co do drugiej tak i bardzo mnie
    cieszy, jesli ludzie kombinuja jak zarobic. Oby ich bylo jak najwiecej i
    zeby panstwo im tego nie utrudnialo - jesli nie z przywiazania do
    wolnosci, to przynajmniej we wlasnym interesie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 32. Data: 2015-08-31 00:05:26
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 30 Aug 2015 16:08:36 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Kuba i Szwecja to dwa zupełnie inne ustroje gospodarcze i polityczne.

    Dobra... zadałem zagadkę to sam ją rozwiążę.
    Norwegia leży na zasobach naturalnych - darmowa energia elektyczna, oraz
    zasoby ropy naftowej.
    Szwecja podobnie, tylko zasoby inne.

    Socjalizm się sprawdza w państwach którym się tak przyfarciło, że można te
    dobra eksportować, a kasą się wtedy dzielić.

    > Płacenie łapówek za podbicie pieczątki w dowodzie rejestracyjnym
    > to nie margines - to nagminna w Polsce rutyna. Niestety.

    Czy to taka rutyna to nie wiem.
    A jakie są niekorzystne skutki dla mnie tego że inni mają przeglądy za
    łapówki to też trudno mi ocenić.

    Mnie o tym że lepsze samochody są lepsze niż gorsze to nie trzeba
    przekonywać.
    Natomiast pytania pozostają - jakie (i jak duże) są te skutki przeglądów za
    flaszkę?

    No czasami jedzie jakiś dostawczak trup który po prostu śmierdzi i tego nie
    lubię.
    Bo jakiejś masy wypadków spowodowanych tym złym stanem technicznym to też
    jakoś nie widać - a jak coś to zazwyczaj poszkodowani są w środku złoma niż
    na zewnątrz, a wsiedli do niego z własnej woli.

    A ludzie zazwyczaj jeżdżą złomami raczej z biedy niż z zamiłowania do złomu
    i tu skutki społeczne skutecznego uniemożliwienia im tego mogą wcale nie
    być pozytywne.

    Bo jakby nadal nie widzę przed oczami problemu który usiłujesz rozwiązać.
    Bo przegląd za flaszkę to nie jest problem.
    Zły stan techniczny pojazdu to też nie jest problem.
    Dopiero problem to np. wyziewy z neisprawnego silnika, hałas, wypadek itp.

    > Jesteś idealistą. Komunizm też w teorii był dobry... i sprawiedliwy.
    > Poczytaj o "game theory" - jak prawo nie ma wkomponowanych
    > elementów antykorupcyjnych to zanim się zorientujesz będzie
    > za późno.

    Każda instytucja sprawdzająca cokolwiek będzie w pewnym stopniu
    korupcjogenna.
    Ale nie da się z tego zrezygnować w imię zwlaczania korupcji przez usuwanie
    sytuacji kiedy jedna osoba zależy od decyzji innej osoby.
    To tak jakbyś złodziejstwo chciał likwidować założeniem żeby zrobić tak
    żeby nikomu nie chciało się kraść.

    Procedura badań technicznych pojazdu jest dość ściśle sformalizowana, w
    zasadzie nie ma problemu żeby jej przestrzeganie kontrolować.
    Tylko trzeba by chcieć - kontrole i odpowiedzialność za wykonaną pracę.

    Jak zakład czy diagnosta będzie tracić uprawnienia za wypuszczenie auta
    pomimo niewłaściwego stanu technicznego, to się okaże że flaszka to już nie
    jest wystarczająca łapówka, a z kolei tysiąca nikt diagnoście nie da za
    pieczątkę w dowodzie trupa wartego mniej.

  • 33. Data: 2015-08-31 00:12:25
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    >
    > Socjalizm się sprawdza w państwach którym się tak przyfarciło, że można te
    > dobra eksportować, a kasą się wtedy dzielić.

    Wenezuela ma największe zasoby ropy na świecie i socjalizm, który nie
    działa :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 34. Data: 2015-08-31 00:32:27
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 30 Aug 2015 22:12:25 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > Wenezuela ma największe zasoby ropy na świecie i socjalizm, który nie
    > działa :)

    Widocznie ropa nie jest warunkiem do działania socjalizmu, ale nadal jest
    warunkiem koniecznym :)

    Socjalizm jak diesel - chodzi na ropę ;)

  • 35. Data: 2015-08-31 00:35:41
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 31 Aug 2015 00:32:27 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Widocznie ropa nie jest warunkiem do działania socjalizmu, ale nadal jest
    > warunkiem koniecznym :)

    miało być "ropa nie jest warunkiem _wystarczającym_ do działania
    socjalizmuu"

  • 36. Data: 2015-08-31 00:41:48
    Od: PlaMa <m...@w...pel>

    W dniu 2015-08-30 o 09:01, Bolko pisze:

    > Dalczego my nie mamy chińskich podróbek aut?
    > Unia ....?????

    Hmmm... a to nie jest tak, że testów bezpieczeństwa nie przechodziły?

  • 37. Data: 2015-08-31 01:11:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 31 Aug 2015 00:41:48 +0200, PlaMa napisał(a):

    > Hmmm... a to nie jest tak, że testów bezpieczeństwa nie przechodziły?

    Ciekawe czy trudniej przejść test bezpieczeństwa czy Euro6 i emisję CO2.

    Bo te normy bezpieczeństwa to jakieś szalenie wyśrubowane nie są - można
    chyba potelepać ludzi w środku dostać ze dwie gwiazdki i jakoś to będzie?

    Za to Euro6 jest obligatoryjne, a ekonomiczna sensowność tych norm
    zatrzymała się gdzieś w okolicach Euro2-Euro3, a dalej to już chyba było
    tylko naciąganie tego sztucznie.
    Kto wie czy właśnie nie po to żeby nie dało się wejść na rynek z tanimi
    silnikami.

  • 38. Data: 2015-08-31 01:42:16
    Temat: Re: Chinskie podróbki samochodów
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 30 Aug 2015 16:14:49 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Przeglady sa po to, aby nie dopuscic do ruchu niesprawnych pojazdów.

    Macie w USA przeglądy porównywalne do tych naszych?

    --
    Marek

  • 39. Data: 2015-08-31 02:44:46
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 30 Aug 2015 14:28:01 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Ale to akurat niesprawne samochody maja przeglady. Jesli cokolwiek
    > uszczelniac to procedury ubezpieczycieli. Na przyklad, jesli stan
    > techniczny samochodu sprawcy byl powodem koniecznosci wyplacenia
    > poszkodowanemu odszkodowania. To w takiej sytuacji sprawca w polowie
    > partycypuje w kosztach naprawy do kwoty 5000.

    I myślisz, że kogoś to ruszy, jeśli po drogach poruszają się tysiące
    samochodów bez OC? A oni ryzykują _dużo_ więcej w razie wypadku. Więc taki
    straszak to dla nich żaden straszak.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 40. Data: 2015-08-31 02:45:34
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 30 Aug 2015 23:57:37 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

> [...]
    > likwidujac przyczyne. A korupcja jest tam, gdzie cos zalezy od
    > urzednika, jak urzednik nie ma nic do decydowania, to nikt nikogo nie

    Korupcja jest nie tylko w sektorze publicznym. Musiałbyś zlikwidować
    wszystkie osoby podejmujące decyzje finansowe.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl