  • 61. Data: 2011-01-26 14:02:19
    Temat: Re: Chinskie ceny wcią? budzą mój podziw...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Jan 2011 14:56:01 +0100, entroper wrote:

    >kiedyś (dawno - 10lat?) kupiłem radiobudzik Thomson z syntezą (działa do
    >dziś) i to jest chyba nadal aktualne słowo kluczowe do wyszukiwania.

    Ja kupilem przed laty Grundiga, kosztowal wtedy duzo, cos ze 250zl,
    gra do dzis i w zasadzie chetnie bym kupil drugi taki .. ale
    elektronika ponoc tanieje, a takie zabawki nadal 250zl :-)

    >Znalazłem np. to:
    >http://www.pixmania.pl/pl/pl/6195873/art/thomson/ra
    dio-budzik-ct252cl-czar.html?srcid=1986&Partenaire=n
    okaut&CodePromo=oui#nclid=e96dff64c7767bd1844e01f4ef
    b0361f

    O, dziekuje, moze poszukam dokladniej.

    >ale wydaje mi się, że jest tego więcej.

    Patrzac na polkach w sklepie to nie.
    Zupelnie jakby sie elektronika zatrzymala 25 lat temu :-)

    Czemu sie w zasadzie nie dziwie - Chinczyk wstawia potencjometr,
    a moze wycina pare blaszek do kondensatora, montuje i sprzedaje za 2$,
    to czego sie w srodku spodziewac.
    Ja narzekam tylko ze nikt nie robi czegos lepszego za 5$ loco fabryka
    :-)

    J.

  • 62. Data: 2011-01-26 14:15:28
    Temat: Re: Chinskie ceny wciš? budzš mój podziw...
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > Patrzac na polkach w sklepie to nie.
    > Zupelnie jakby sie elektronika zatrzymala 25 lat temu :-)

    e.

  • 63. Data: 2011-01-27 07:09:52
    Temat: Re: Chinskie ceny wci?? budz? mój podziw...
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    52801------------351-291,10-899.html

    > http://www.alibaba.com/product-gs/360765723/FM_radio
    _clock.html

    > Czyżby była ogromna forsa do zarobienia? Jaki to jest rynek?

    Czy dobrze rozumiem, że
    Min. Order: 100 Pieces
    FOB Price: US $2.2-3.2 / Piece

    że jeden Pieces to 2centy???
    Nie wiem co to FOB.

  • 64. Data: 2011-01-27 07:36:57
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    On 27/01/2011 5:09 PM, Artur(m) wrote:

    52801------------351-291,10-899.html

    _clock.html

    > Czy dobrze rozumiem, że
    > Min. Order: 100 Pieces
    > FOB Price: US $2.2-3.2 / Piece
    >
    > że jeden Pieces to 2centy???

    Chyba 2-3 dolary.

    > Nie wiem co to FOB.

    Klient placi za transport.

  • 65. Data: 2011-01-27 09:09:08
    Od: "gri" <s...@a...er>

    Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Czy dobrze rozumiem, że
    > Min. Order: 100 Pieces
    > FOB Price: US $2.2-3.2 / Piece
    >
    > że jeden Pieces to 2centy???

    Nie. Za sztukę 3,2 $. Taniej będzie jak kupisz dużo więcej niż 100szt

    > Nie wiem co to FOB.

    FOB (Free On Board) ("na statek")
    Incoterm FOB jest kolejnym rodzajem warunków dostawy dotyczącym jedynie
    transportu morskiego. W tym przypadku towar uznaje się za dostarczony po
    jego załadunku na wskazany przez kupującego statek w macierzystym porcie
    sprzedawcy.

    Podział obowiązków i kosztów
    Sprzedający:

    a.. Załadunek
    b.. Cło w kraju sprzedawcy
    c.. Transport do portu macierzystego
    d.. Wyładunek w porcie macierzystym
    e.. Opłaty portowe w porcie macierzystym
    Kupujący:

    a.. Transport do portu docelowego
    b.. Opłaty w porcie docelowym
    c.. Załadunek w porcie docelowym
    d.. Transport do celu
    e.. Ubezpieczenie
    f.. Cło w kraju docelowym
    g.. Podatki w kraju docelowym
    Moment przekazania ryzyka związanego z towarem
    Ryzyko przekazane jest w momencie, gdy dobra "przekroczą reling statku",
    czyli gdy znajdą się na pokładzie.

  • 66. Data: 2011-01-27 09:55:16
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 27.01.2011 10:09, schrieb gri:

> [...]
    > transportu morskiego. W tym przypadku towar uznaje się za dostarczony po
    > jego załadunku na wskazany przez kupującego statek w macierzystym porcie

    [ciach poprawne konkrety]

    FOB może dotyczyć też transportu lotniczego i samochodowego, ale
    konkrety nie zmieniają się. Towar w samolocie/samochodzie jest
    dostarczony, klient się martwi o resztę.

    Waldek

  • 67. Data: 2011-01-27 10:10:20
    Od: "gri" <s...@a...er>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:8qctguF4lrU1@mid.uni-berlin.de...

    > FOB może dotyczyć też transportu lotniczego i samochodowego, ale konkrety
    > nie zmieniają się. Towar w samolocie/samochodzie jest dostarczony, klient
    > się martwi o resztę.

    W przeszłości tak było, teraz tylko statek.
    http://www.duhaime.org/LegalDictionary/F/FOB.aspx
    http://www.export911.com/e911/export/comTerm.htm#xFO
    http://www.spedycje.pl/incoterms/5261/fob_free_on_bo
    ard_to_a_named_port_of_shipment.html
    http://www.e-logistyka.pl/index.php?symbol=fob.htm

  • 68. Data: 2011-01-27 12:13:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Jan 2011 11:10:20 +0100, gri wrote:
    >Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    >
    >W przeszłości tak było, teraz tylko statek.
    >http://www.duhaime.org/LegalDictionary/F/FOB.aspx
    >http://www.export911.com/e911/export/comTerm.htm#xF
    OB
    >http://www.spedycje.pl/incoterms/5261/fob_free_on_b
    oard_to_a_named_port_of_shipment.html
    >http://www.e-logistyka.pl/index.php?symbol=fob.htm

    Zaraz .. bo tam nigdzie nie pisze - jaki jest skrot na dostawe na
    poklad samolotu ?

    J.

  • 69. Data: 2011-01-27 13:10:54
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 27.01.2011 11:10, schrieb gri:

> [...]
    > wiadomości news:8qctguF4lrU1@mid.uni-berlin.de...

    > W przeszłości tak było, teraz tylko statek.

    Under the rules of the INCOTERMS 1990, the term FOB is used for ocean
    freight only. However, in practice, many importers and exporters still
    use the term FOB in the air freight.

    Czyli de iure masz rację, de facto nie ;-)

    W każdym razie nasz spedytor używa terminu FOB niezależnie od środka
    transportu. Może być to nawet samolot na kółkach* ;-).

    Waldek

    Dostaliśmy przesyłkę posłaną drogą lotniczą Lufthansą lotem LHxxxx,
    który to okazał się ciężarówką "lecącą" z Frankfurtu do Berlina.

  • 70. Data: 2011-01-27 13:36:08
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Tom" <t...@n...spam.invalid> napisał w wiadomości

    > Chyba 2-3 dolary.