  • 71. Data: 2011-01-27 13:36:25
    Temat: Re: Chinskie ceny wci?? budz? mój podziw...
    Od: "gri" <s...@a...er>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:8qd8voFhk3U1@mid.uni-berlin.de...
    > Under the rules of the INCOTERMS 1990, the term FOB is used for ocean
    > freight only. However, in practice, many importers and exporters still use
    > the term FOB in the air freight.
    >
    > Czyli de iure masz rację, de facto nie ;-)

    FOA, kiedyś używane dla samolotów znikło, to FOB airport używają :-)
    FOB Origin and FOB Destination. to jeszcze inne odmiany FOB

  • 72. Data: 2011-01-27 13:37:24
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "gri" <s...@a...er> napisał w wiadomości

> [...]
    > b.. Cło w kraju sprzedawcy
    > c.. Transport do portu macierzystego
    > d.. Wyładunek w porcie macierzystym
    > e.. Opłaty portowe w porcie macierzystym
    > Kupujący:
    >
    > a.. Transport do portu docelowego
    > b.. Opłaty w porcie docelowym
    > c.. Załadunek w porcie docelowym
    > d.. Transport do celu
    > e.. Ubezpieczenie
    > f.. Cło w kraju docelowym
    > g.. Podatki w kraju docelowym
    > Moment przekazania ryzyka związanego z towarem
    > Ryzyko przekazane jest w momencie, gdy dobra "przekroczą reling statku",

    To sobie nawet zachowam, aby zbytnim optymistom pokazać:)

    Artur(m)

  • 73. Data: 2011-01-27 23:49:53
    Temat: Re: Chinskie ceny wci?ż budz? mój podziw...
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Robbo" <y...@m...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > to zrobi to konkurencja i mnie wykosi. Jednak jest
    > też niebezpieczeństwo, że ten tani kraj dzięki produkcji
    > setek milionów klapek i koszulek będzie się bogacił,
    > potem zbuduje uniwersytety, wykształci młodych ludzi
    > i nam zagrozi -- to dzieje się w Chinach. Niedługo Chiny
    > będą prawdziwym potentatem. Jeśli w krótkim czasie
    > nie opanują militarnie świata (o czym był już rok czy
    > dwa lata temu artykuł chyba we "Wprost"), to znajdzie
    > się kolejny tani kraj (może Indie), który po jakimś czasie
    > wykosi Chiny... i tak w kółko. Zatem wojna.

    Czytałem, że w Chinach codziennie rodzi się tyle ponadprzeciętnie zdolnych
    dzieci
    co wszystkich noworodków w Ameryce...
    Żółta rasa zaleje Ziemię... Jakiej oni są religii???

    Feromon

  • 74. Data: 2011-01-28 00:09:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jan 2011 00:49:53 +0100, Feromon wrote:
    >Czytałem, że w Chinach codziennie rodzi się tyle ponadprzeciętnie zdolnych
    >dzieci co wszystkich noworodków w Ameryce...

    Spoko - cos przeklamali.

    USA to jednak ~400mln obywateli, ktorzy lubia dzieci, wiec maja ich
    duzo jak na warunki europejskie.

    Musialoby byc chyba co drugie chinskie ponadprzecietnie zdolne.

    No chyba ze tak
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/6589301.stm?lsm

    Faktycznie - polowa maturzystow ponadprzecietnie zdolna :-)

    J.

  • 75. Data: 2011-01-28 08:33:57
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-01-2011 o 00:49:53 Feromon <f...@w...pl> napisał(a):

    > Żółta rasa zaleje Ziemię... Jakiej oni są religii???

    Konfucjonizm.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 76. Data: 2011-01-28 09:48:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jan 2011 09:33:57 +0100, janusz_kk1 wrote:

    >Konfucjonizm.

    A nie maoizm ?

    J.

  • 77. Data: 2011-01-28 10:04:53
    Od: "spa" <s...@a...er>

    Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czytałem, że w Chinach codziennie rodzi się tyle ponadprzeciętnie zdolnych
    > dzieci
    > co wszystkich noworodków w Ameryce...
    > Żółta rasa zaleje Ziemię... Jakiej oni są religii???

    Chiny to piękny, ogromny, istniejący mnóstwo lat kraj, wielokulturowy,
    wielojęzykowy.
    Jak się Europa z Rosją zjednoczy może będzie jakimś istotnym partnerem dla
    Chin.
    Tradycyjna chińska religia jest inna od innych: kult najwyższego bóstwa
    Shangdi lub bóstwa Niebios
    Oprócz tej religii mają mnóstwo innych: z ważniejszych: buddyzm, taoizm,
    konfucjanizm, islam a nawet chrześcijaństwo.

  • 78. Data: 2011-01-28 11:28:54
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-01-2011 o 10:48:35 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A nie maoizm ?
    Chehe :) to nowa religia, ale kult się chyba
    już powoli kończy, nawet rysy sie pojawiają.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 79. Data: 2011-01-29 13:38:20
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "gri" <s...@a...er> napisał w wiadomości

    (ciap)
    > FOA, kiedyś używane dla samolotów znikło, to FOB airport używają :-)
    > FOB Origin and FOB Destination. to jeszcze inne odmiany FOB

    jest jeszcze F.O.B.
    nie wiem czy stosowane teraz, ale kiedyś w PRL-u się ładnie nacięli na to

    Włodek

  • 80. Data: 2011-01-29 15:10:45
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 29.01.2011 14:38, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
    > jest jeszcze F.O.B.
    Hm?

    Michoo