  • 11. Data: 2010-09-05 23:46:29
    Temat: Re: Chińska Ledlampka a USB
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Michoo wrote:

    > Oidp 1 unit po podłączeniu i do 5 u po zarejestrowaniu jako high power.

    > Cóż, chciałbym zobaczyć w takiej sytuacji uzasadnienie odrzucenia
    > gwarancji po włożeniu wkrętaka w styki.

    zrob sobie specjalna wtyczke i 'eliminuj' sprzet w sklepach przed zakupem ;)
    powinno byc zabawnie ;)

  • 12. Data: 2010-09-06 09:41:25
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 06.09.2010 01:46, Piotr "Curious" Slawinski pisze:

    > zrob sobie specjalna wtyczke i 'eliminuj' sprzet w sklepach przed zakupem ;)
    > powinno byc zabawnie ;)

    Brzmi nieźle - ciekawe czy OC mi gdyby co pokryje koszta zabawy ;)

    A poważnie - oidp to żeby się posługiwać nazwą i logiem USB to trzeba
    specyfikacje trzymać czyli coś co jest nieodporne na zwarcie a opisywane
    jako USB jest oszustwem.

    Michoo

  • 13. Data: 2010-09-06 10:08:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

    > ROTFL :-D

    Jak pierwszy raz usłyszałem tę nazwę, nie byłem do końca pewien, czy
    sobie ze mnie jaj nie robą. Do dzisiaj nie wiem jak ktoś mógł wydumać
    nazwę, która kojarzy się z ogniem buchającym przy podłączaniu kabli
    (wszystkim znane z filmów, niektórym z własnych doświadczeń). Firama,
    która to wylansowała jest mistrzem w tworzeniu takich nietrafionych
    nazw. W swoim czasie uparli się, by na Wi-Fi mówić "Airport". Dawno to
    było, teraz im chyba już trochę przeszło. Ale dawno temu o publiczne
    Wi-Fi nie było tak łatwo jak teraz. Ja się w każdym razie po raz
    pierwszy z czymś takim spotkałem na jednym z dużych lotnisk. Wszelako
    nie na całym, acces point był tylko w wydzielonej poczekalni. No i od
    razu wyobraziłem sobie gościa z macbookiem pod pachą, biegającego po
    całym lotnisku i dopytującego się gdzie tu jest airport.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2010-09-06 10:58:02
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > A poważnie - oidp to żeby się posługiwać nazwą i logiem USB to trzeba
    > specyfikacje trzymać czyli coś co jest nieodporne na zwarcie a opisywane
    > jako USB jest oszustwem.

    Informacja sprzed kilku lat (jak teraz nie wiem): Niektóre laboratoria (w
    Europie) wymagały obudowy przeciwpożarowej dla urządzeń USB, bo nie
    uznawały, że źródło zasilania urządzenia spełnia wymogi dla Limited Power
    Source (EN 60950-1).
    Niektóre z nich (ale nie wszystkie) podobno ustępowały po wpisaniu do
    instrukcji, że urządzenie może być podłączane wyłącznie do portów USB
    spełniających specyfikację USB, co przerzuca odpowiedzialność, za pożar
    (roztopiony gorący plastyk kapiący na leżące pod pendrivem papierzyska) z
    producenta na użytkownika (producent rozpatrzył możliwe nieprawidłowe użycia
    swojego wyrobu i wyraźnie zakazał jego użytkowania z portami nie
    spełniającymi specyfikacji).
    Ale niektóre były podobno tak twarde, że jedynym ratunkiem było zrobienie
    badań gdzie indziej (lub zastosowanie obudowy przeciwpożarowej).
    P.G.

  • 15. Data: 2010-09-06 14:44:20
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Piotr "Curious" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>
    napisał w wiadomości news:4c842bf7$0$22816$65785112@news.neostrada.pl...
    > no ze 100mA to mozna poszalec faktycznie ;) i zabawki typu ladowarki
    > telefonow, kubki na usb , lampki, 'dyski zewn. z 'dwoma wtyczkami' (bo
    > czasem 500mA to malo...) etc etc. by nie dzialaly z 99% hostami.
    > w praktyce - prad jest. nawet duzo wiecej niz 500mA ;p
    >
    > a co mowia specyfikacje to osobna sprawa.
    > _na pewno_ nie polegalbym na specyfikacji _usb_ zeby stwierdzic ze
    > 'ciezko cos uszkodzic'. specyfikacja usb to jedno, a wykonanie urzadzen to
    > drugie. wrecz zaryzykuje stwierdzenie ze uszkodzic cos jest niezwykle
    > latwo.

    Dokładnie.
    Producent na 100% kalkuluje, czy opłaca mu się stosować pełne
    zabezpieczenia. Zakąłdając statystycznie najczęściej dochodzi pewnie do
    wniosku, że bezpiecznik polimerowy wystarcza.
    Jeszcze nigdy nie widziałem płyty mobo, która by mi krzykneła komunikat o
    przeciążeniu portu.
    Mój monitor EIZO FlexScan S2231W za to mnie pare razy uraczył odcięciem
    zasilania z wewnętrznego HUB'a USB i komunikatem o przeciążeniu (z poziomu
    systemu Windows oczywista)

    Pozdro.

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2010-09-06 20:00:53
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-09-06 16:44 Irokez napisał(a):

> [...]
    > wniosku, że bezpiecznik polimerowy wystarcza.

    > Jeszcze nigdy nie widziałem płyty mobo, która by mi krzykneła komunikat

    A ja się spotkałem z tym w laptopie. Mimo że urządzenie grzecznie
    zagadało z komputerem i zadeklarowało 500 mA to ciągnęło potem ponad 600
    mA. I laptop wyświetlił powiadomienie o takiej sytuacji. Nie pamiętam
    już konkretnie jaka była dodatkowa reakcja ale raczej odcięcie zasilania
    (ew. ograniczenie wydajności prądowej) bo urządzenie nie dało rady
    dłużej działać normalnie tak przyłapane. Chodziło o modem GSM na USB.

    > Mój monitor EIZO FlexScan S2231W za to mnie pare razy uraczył odcięciem
    > zasilania z wewnętrznego HUB'a USB i komunikatem o przeciążeniu (z
    > poziomu systemu Windows oczywista)

    Widać to kwestia "inteligencji" huba. I czy Chińczycy oszczędzili na
    monitorowaniu pobieranego prądu. Ja się spotkałem w dokumentacji do
    scalaków hubów USB z dosyć rozbudowanym schematem (monitorowanie prądu,
    oddzielne scalaczki na każdy port do sterowania włączaniem zasilania).
    Ale praktyka jaka jest każdy widzi.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/