  • 31. Data: 2003-10-21 21:10:37
    Temat: Re: Chello Plus??
    Od: "Antuan" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek Głowacki" <tomek@_n0spam_pseinfo.pl> napisał w wiadomości
    news:bn3d60$r92$1@mex.pseinfo.pl...
    > Oops, faktycznie. Przepraszam w takim razie....

    Spoko spoko :)

    Pozdrawiam
    Antuan

  • 32. Data: 2003-10-22 12:11:45
    Od: Tomek Głowacki <tomek@_n0spam_pseinfo.pl>

    Antuan wrote:

    > Sztoker zwyczajowo już idealizuje chello i skrzętnie pomija wady:
    > - limit 15GB miesiecznie - potem praktycznie nie ma dostępu do niczego poza
    > newsami.

    Chciałbym się dowiedzieć właśnie apropos tego. Wczoraj przekroczyłem tą
    magiczną granicę (patrząc na ich stronę z licznikiem) i... nic się nie
    stało póki co. Jednak kiedyś, kiedy jeszcze nie miałem takiego
    zapotrzebowania ;) sprawdziłem czy licznik z Chello zgadadza się z moim
    (DUMeter). Oczywiście, nie zgadza się. Naliczają tego więcej, choć
    pewnie w granicach błędu.

    Jednak nie o to mi chodzi... czego dotyczy ten limit? Ruchu netto,
    brutto? (w sieci chello lata mnóstwo śmiecia, niby arpy itp., ale w
    skali miesiąca to trochę się zbierze) Tylko uploadu, tylko downloadu czy
    sumy tych dwóch?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 33. Data: 2003-10-22 15:29:54
    Od: Darek Sieradzki <d...@M...com.pl>

    Tomek Głowacki <tomek@_n0spam_pseinfo.pl> wrote:

> [...]
    > brutto? (w sieci chello lata mnóstwo śmiecia, niby arpy itp., ale w
    > skali miesiąca to trochę się zbierze) Tylko uploadu, tylko downloadu czy

    To nie jest do końca jasne... Oficjalna wersja (umowa) jest taka: 15 GB,
    tylko download, nie wolno przekroczyć w ciągu kolejnych 28 dni. Nie jest
    określone czy "netto/brutto", nie jest określone od kiedy do kiedy liczy
    się te 28 dni (dowolne kolejne 28 dni?).

    Nieoficjalna: część tego co masz naliczane, to normalny "ruch w sieci",
    który Chello szacuje na ok. 1GB miesięcznie - dlatego obcinają pasmo jeśli
    przekroczysz 16 GB downloadu "brutto" przed 28 każdego miesiąca. Jeśli się
    nic ostatnio nie zmieniło, to po 28 jest rodzaj "szarej strefy" w której
    można "bezpiecznie" przekroczyć limit, aczkolwiek ryzykujesz tym, że
    podziękują ci za współpracę, jeśli będziesz to robić regularnie i w znaczny
    sposób. Licznik resetuje się pierwszego kolejnego miesiąca.

    DS

    --
    o-- http://www.dago.pmp.com.pl/ ------------------------------------o
    o-- there's a crack in everything... that's how the light gets in --o

  • 34. Data: 2003-10-22 16:50:16
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...net>

    Darek Sieradzki <d...@m...com.pl> wrote:
> [...]
    > podziękują ci za współpracę, jeśli będziesz to robić regularnie i w znaczny
    > sposób. Licznik resetuje się pierwszego kolejnego miesiąca.

    A co z przypadkiem, jesli ktos z zewnatrz sieci zrobi ping -f -s cos_duzego
    na komputer uzytkownika sieci Chello? Tez rozliaczaja za taki ruch?

    --
    *[ Łukasz Trąbiński ]*

  • 35. Data: 2003-10-22 19:32:35
    Od: Darek Sieradzki <d...@M...com.pl>

    Lukasz Trabinski <l...@t...net> wrote:

    > A co z przypadkiem, jesli ktos z zewnatrz sieci zrobi ping -f -s
    > cos_duzego na komputer uzytkownika sieci Chello? Tez rozliaczaja za
    > taki ruch?

    Dobre pytanie. Nie wiem.

    Właściwie to nikt dobrze nie wie jak działa ten chellowy licznik. Dla
    niewtajemniczonych: dostęp do licznika odbywa się przez WWW (skrypt cgi)
    który pokazuje twoje IP, MAC modemu i wielkość uploadu/download w
    megabajtach. Wartości są odświeżane mniej więcej raz dziennie, skrypt
    pokazuje wynik z jednodniowym opóźnieniem (w weekendy zazwyczaj nie ma
    uaktualnienia - ręcznie to robią, czy co? 8-o). Jeszcze nie
    widziałem/słyszałem o przypadku, żeby to co tam pokazują zgadzało się z tym
    co użytkownik sam sobie zmierzył w swoim komputerze - co dziwniejsze nie ma
    stałej zasady, licznik raz zawyża wynik, raz zaniża, zależnie od miesiąca.
    Bywały sytuacje, gdzie przez wiele dni albo nie było dostępu do licznika,
    albo stał nieruchomo, po czym stan wzrastał o jakąś tam wartość która
    wydawała się być wzięta zupełnie z powietrza. Na chello.pl.discussion były
    też głosy od ludzi którzy zamknęli komputer na kłódkę, wyłączyli modem i
    wyjechali na tygodniowe wakacje, po to żeby po powrocie dowiedzieć się, że
    licznki skoczył o 1-2 GB.

    Przy okazji użyłeś wyrażenia "z zewnątrz sieci". W odróżnieniu od Aster
    City w Chello nie ma "sieci wewnętrznej". 15(+1) GB limitu możesz
    wykorzystać np. ściągając coś za pomocą eDonkey od sąsiada zza ściany, nie
    ma różnicy.

    DS

  • 36. Data: 2003-10-27 21:50:42
    Od: "ArteQ" <a...@g...pl>

    > Jednak nie o to mi chodzi... czego dotyczy ten limit? Ruchu netto,
    > brutto? (w sieci chello lata mnóstwo śmiecia, niby arpy itp.,

    Wszystko razem - arp'y niestety tez :-( Jakis czas temu cos z tym poprawili
    i tyle ich nie latalo (arp'y zostaly odeslane na wakacje, bo to jakos w
    tamtym okresie bylo), ale fachmani chyba stwierdzili, ze za dobrze to dziala
    i arp'u z wakazji juz wrocily i dalej lataja w najlepsze ;-)

    > ale w skali miesiąca to trochę się zbierze

    Ktos liczyl - wychodzi w okolicach 1GB/miesiac.

    > Tylko uploadu, tylko downloadu czy sumy tych dwóch?

    Tylko downloadu. Z tym, ze efektywny limit jest nie 15GB, a 16GB wlasnie ze
    wzgledu na rozne broadcasty latajace po sieci. Czyli przycinaja (przewaznie)
    po przekreceniu 16GB.

    ArteQ