    From: Darek Sieradzki <d...@M...com.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Chello Plus??
    Date: Wed, 22 Oct 2003 19:32:35 +0000 (UTC)

    Lukasz Trabinski <l...@t...net> wrote:

    > A co z przypadkiem, jesli ktos z zewnatrz sieci zrobi ping -f -s
    > cos_duzego na komputer uzytkownika sieci Chello? Tez rozliaczaja za
    > taki ruch?

    Dobre pytanie. Nie wiem.

    Właściwie to nikt dobrze nie wie jak działa ten chellowy licznik. Dla
    niewtajemniczonych: dostęp do licznika odbywa się przez WWW (skrypt cgi)
    który pokazuje twoje IP, MAC modemu i wielkość uploadu/download w
    megabajtach. Wartości są odświeżane mniej więcej raz dziennie, skrypt
    pokazuje wynik z jednodniowym opóźnieniem (w weekendy zazwyczaj nie ma
    uaktualnienia - ręcznie to robią, czy co? 8-o). Jeszcze nie
    widziałem/słyszałem o przypadku, żeby to co tam pokazują zgadzało się z tym
    co użytkownik sam sobie zmierzył w swoim komputerze - co dziwniejsze nie ma
    stałej zasady, licznik raz zawyża wynik, raz zaniża, zależnie od miesiąca.
    Bywały sytuacje, gdzie przez wiele dni albo nie było dostępu do licznika,
    albo stał nieruchomo, po czym stan wzrastał o jakąś tam wartość która
    wydawała się być wzięta zupełnie z powietrza. Na chello.pl.discussion były
    też głosy od ludzi którzy zamknęli komputer na kłódkę, wyłączyli modem i
    wyjechali na tygodniowe wakacje, po to żeby po powrocie dowiedzieć się, że
    licznki skoczył o 1-2 GB.

    Przy okazji użyłeś wyrażenia "z zewnątrz sieci". W odróżnieniu od Aster
    City w Chello nie ma "sieci wewnętrznej". 15(+1) GB limitu możesz
    wykorzystać np. ściągając coś za pomocą eDonkey od sąsiada zza ściany, nie
    ma różnicy.

    DS

    --
    o-- there's a crack in everything... that's how the light gets in --o