  • Data: 2023-07-10 16:44:10
    Temat: Re: Chcę kupić elektryka
    Od: _Master_ <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-07-10 o 16:21, nadir pisze:

    > Zdaje się, że legalnie nawet na czterokołowiec lekki trzeba mieć prawo
    > jazdy, co prawda wystarcza kat. AM, ale i tak trzeba ją uzyskać, a skoro
    > tak, to od razu walić na "B".

    Nie dopisałem. Emeryt ma PJ kat T.

    > Nie warto, za 25 tysięcy PLN-ów można już nabyć któregoś z trojaczków, a
    > to już bardziej nadaje się na drogi niż jakikolwiek czterokołowiec lekki.

    Ale tu nie chodzi o logikę tylko o przepisy polskie i unijne

    Najrozsądniej byłoby kupić seiczento 1.1 i jak normalny biały człowiek

    Ale nie Ale nie. Trzeba wydać 3-5 razy tyle ;-)

    > No chyba, że ten AMI jest za 5000-10000zł i z niezajechaną baterią.

    Ami w ogłoszeniach jest za 30 tysi. Fakt za dużo.

    Ale...
    Znalazłem taki film z pismem z Policji

    https://www.youtube.com/watch?v=-A4msxm42uU

    I się za głowę złapałem.

    Bo się okazuje że przepisy unijne nie są aż tak restrykcyjne jak Polskie
    i pojazd (Ami) może ważyć więcej niż 500 kg i mieć więcej mocy niż 5 KM

    A jakiś czas temu ukrócono odchudzanie Smartów aby spełniały normę.

    Wychodzi na to że trzeba wystosować takie pismo i mieć na papierze że
    Smart (lub coś innego) spełnia unijny przepis.

    A policja powołała się na wyższość unijnych nad polskimi przepisami

    Ja pierdolę...

    PS. Aleteraz sobie myślę że błądzę. Bo mi nie chodzi w sumie o to żeby
    mieć czterokołowca lekkiego tylko coś czym można kierować kat. AM lub
    wyższa. (kat T.)

    Ło matko