    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ceny serwisu
    Date: Sun, 21 Jul 2019 22:41:28 +0200
    <qgt9oe$jif$1@dont-email.me> <qgu7ao$421$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d32e0f0$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    <qgunkf$c48$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d32e521$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
    <qgup5t$cq0$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d32ea47$0$17341$65785112@news.neostrada.pl>
    <qguq3f$dan$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d32f775$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <qh128g$et2$1$Cav@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <qh1ell$kq4$1$Cav@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>

    W dniu 21-07-2019 o 19:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Granica jest bardzo płynna - w koncu mamy wolny rynek.
    > Zakład zapewne powinien miec ustaloną cene roboczogodziny.
    > To jest jakis sposób na porównanie ofert.
    > Jeżeli mechanik powie ci ze naprawa czegos wymaga x czynnosci a tak
    > naprawde wymaga 1/3 to oczywiscie oszust.
    > Jezeli policzy ci 5 roboczogodzin a robił 2 to oszust.
    > Ale jeżeli liczy od czynnosci, ma taki cennik i pisze wyraznie ze wymiana
    > zarówki kosztuje 200zł to czy to jest duzo czy mało?

    Jeśli wymieni w godzinę to nie.

    > I czy jest obowiazek po stronie warsztatu zeby porownywac swoje ceny z
    > cenami innych warsztatów?

    Nie.
    Ale uczciwie jest powiązać swoje ceny ALBO z ceną średnią z rynku (i
    nikt nie mówi, że nie może być więcej), albo z realnymi SWOIMI kosztami.
    Czyli mieć jakąkolwiek podstawę POZA swoim chciejstwem.

    > Nie oszukujmy sie, problem nie jest w cenie jako takiej a w
    > nieprzejrzystosci jej krztałtowania i ogłaszania klientowi.

    Otóż to.

    > Jeżeli za wymiane oleju plus filtry płace srednio 300zł a w ASO płaciłem
    > 1000 to znaczy ze ASO to oszusci?

    Niekoniecznie, jeśli spłacają nowy salon i dolę dla producenta (nie wiem
    jak ich kasuje za autoryzację czy części).