eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCeny serwisuRe: Ceny serwisu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c136-105.icpne
    t.pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ceny serwisu
    Date: Sun, 21 Jul 2019 16:56:53 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <qh1ufj$r4k$1$Cav@news.chmurka.net>
    References: <mnqekw2v2r34$.1vpcs63ujem4p$.dlg@40tude.net>
    <qgnpln$416$2@dont-email.me>
    <18j73ifagh4q9.1mrey27x7krg9$.dlg@40tude.net>
    <qgt9oe$jif$1@dont-email.me> <qgu7ao$421$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d32e0f0$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    <qgunkf$c48$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d32e521$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
    <qgup5t$cq0$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d32ea47$0$17341$65785112@news.neostrada.pl>
    <qguq3f$dan$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d32f775$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <qh128g$et2$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d3443ba$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <qh1h02$lpb$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d344c86$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    <qh1ipf$mgm$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d346437$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
    <qh1pa2$p8r$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d34743c$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: c136-105.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 21 Jul 2019 14:56:51 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="c136-105.icpnet.pl:85.221.136.105";
    logging-data="27796";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.8.0
    In-Reply-To: <5d34743c$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 190721-0, 21.07.2019), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2660292
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 21-07-2019 o 16:18, cef pisze:
    > W dniu 2019-07-21 o 15:28, Cavallino pisze:
    >> W dniu 21-07-2019 o 15:10, cef pisze:
    >
    >>>> Dlatego oszuści sobie wygodnie żyją.
    >>>> Ale nadal to nie zdejmuje z nich łatki oszustów.
    >>>
    >>> Ale nie przypinaj tej łatki każdemu nieco droższemu oferentowi.
    >>
    >> Proszę cytat, gdzie to zrobiłem?
    >
    > Pisałeś  w poprzednim poście o rynku z całą masą oszustów. (post z 13.37)

    No i?
    Gdzieś napisałem, że każda różnica w cenie to oszustwo?
    Nie rozumiesz co czytasz, to nie odpowiadaj.

    > czy to prawie każdy nieco droższy oferent już się łapie w tej całej masie?

    Było wyjaśnione dostatecznie jasno (marża w stosunku do realnych
    kosztów), ale nie zrozumiałeś widocznie.
    Nie moja wina.

    > Jakiś tam związek być musi i te oferty jakoś tam się różnią.

    Zazwyczaj nie ma.
    Wycena a'la sufit.

    > Nie przesadzaj z tym brakiem związku.
    >
    >> Kup śrubkę w Castoramie, albo udowodnij mi, że jej cena jest
    >> jakkolwiek związana z rzeczywistym kosztem jej sprzedaży.
    >
    > W dużych firmach nawet nie ma co próbować patrzeć na takie zależności.

    Ano właśnie.
    Oszustwo jest na porządku dziennym.

    >> Nie łżyj tak bezczelnie, skoro nie raz i nie dwa pisałem coś dokładnie
    >> odwrotnego.
    >
    > Nie ma tu żadnego łgarstwa. Mam wrażenie, że czujesz się otoczony przez
    > jakieś oszukańcze oferty.

    To nie wrażenie - to fakt.
    Ale to nie znaczy, że KAŻDĄ ofertę droższą niż inną traktuję jak próbę
    oszustwa - a to usiłujesz sugerować.
    A to już łgarstwo.

    > Właśnie dlatego, że wiem co składa się na ofertę cenową i
    > jakie koszty się uwzględnia, to wiem, że nie potrzeba kapelusza,
    > żeby wygenerować cenę wiele razy większą niż rynkowa i
    > jest to racjonalna kalkulacja. Nie nazywam tego też oszustwem

    Ja też nie, o ile opiera się na realnych kosztach, a nie na widzimisie w
    stylu: "realna cena *10".
    Gdy koszt rośnie tylko nieznacznie.

    > Przeczysz sam sobie. Jak niezorientowany klient może wybrać ofertę?

    No może - jedzie do pierwszego lepszego zakładu w dobrej wierze, dostaje
    ofertę z kapelusza i nie wiedząc że jest zawyżona 10 razy, na nią się godzi.
    A potem oszust twierdzi, że wszystko jest ok, bo klient się zgodził.

    > Klienta trzeba poinformować o cenie i tyle.

    Uczciwy powinien również poinformować go o zawartej w niej dopłacie
    rzędu 900%.


    > Albo klient ją akceptuje albo nie.

    To nijak nie wpływa na uczciwość wyceniającego.
    Zwłaszcza jeśli dobrze wie, że 10 krotnie zawyżył cenę w danym przypadku.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: