  • Data: 2014-10-13 23:20:52
    Temat: Re: Ceny samochodów w roku 1989 - ciekawostka
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 13 października 2014 22:37:09 UTC+2 użytkownik RadoslawF
    napisał:

    > Owszem ale głownie teoretycznie.
    >
    > W praktyce służyły jako waluta do zdobycia innych towarów
    >
    > niedostępnych na rynku. Porozmawiaj z kimś kto te czasy
    >
    > pamięta.
    >

    > Pozdrawiam

    Ty też porozmawiaj bo na razie wychodzi że swoją wiedzę czerpiesz z serialu
    Alternatywy. Jak ktoś potrzebował coś załatwić w jakimś urzędzie to jak by poszedł z
    kartkami na fajki to by został olany ciepłym moczem. Urzędnikom nosiło się kasę.
    Wymiany szły za towary o podobnej wartości. Miał ktoś dostęp do akumulatorów to rower
    dla dziecka zorganizował. Jeśli można było kupić wszystko, niekoniecznie w sklepie,
    to znaczyło że rynek był nasycony towarami tylko dystrybucja była pokrętna. Nie
    słyszałem że jak ktoś chciał telewizor kolorowy to nie miał bo nie było.