    From: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ceny paliw - kto mnie oswieci?
    Date: Sat, 19 Mar 2011 23:40:40 +1000

    news:2d29o6tqu6mls4bsh7i2ro81p0ufb0d58n@4ax.com...

    > Ale nie mowie o opcjach. Normalne kontrakty. Zagranie w celu wywolania
    > znizki/zwyzki cen. I poczatkowo nawet nie musza te ceny bardzo
    > odbiegac od "rynkowych" - wiec i ryzyko mniejsze.

    To dopiero teraz zauwazyles ze mowimy o intrumentach pochodnych ? A co to
    jest opcja?

    > A kto mowi ze nieudolne :-)

    Bo Ty oczywiscie znasz magiczny sposob na 100% skutecznosc inwestycji?
    Myslisz ze zapewnienie "my robimy tylko zyskowne deale" inwestorom
    wystarczy?

    > A kto powiedzial ze im zalezy na poznaniu "prawdziwej wartosci ropy" ?

    Zlituj sie. Jak juz lubisz proste przyklady to przy sprzedazy samochodu nie
    orientujesz sie ile jest wart?

    > Shell zagra na znizke, sprzeda troche kontraktow po 100, 99, 98 ...
    > obnizy cene do 95 ... i pociagnie poza gielda z jakiejs Libii pare
    > tankowcow, po aktualnej cenie gieldowej czyli 95.
    > I byc moze niewiele przy tym ryzykuje bo nawet jak gielda zareaguje
    > odwrotnie i cena skoczy na 110, tylko drobna czesc obrotow poszla
    > przez gielde, a zaraz podniesie cene na stacjach do 110 i sprzeda
    > reszte zapasow z duzym zyskiem.

    Zglos sie do Shella. Pewnie zaoferuja Ci niezla pozycje. Moze nawet w
    marketingu. Fantazji Ci nie brakuje. A tak powaznie to albo sobie zartujesz
    albo zwyczajnie trollujesz. Tak sobie dowolne osadzasz firme w prozni i
    zmieniasz ceny jak Ci sie podoba. Nie widzisz ze gdyby sprzedawali kontrakty
    ponizej ceny rynkowej to odbiorcy oraz inwestorzy zaczeli by je kupowac zeby
    wykorzystac okazje? Rynek wrocilby do rownowagi a sprzedane kontrakty
    przynioslyby straty. Szczegolnie ze pozniej proponujesz podniesienie ceny do
    110. Halo! Nie wiesz ze wyzsza cena rynkowa przyniesie straty na sprzedanych
    kontraktach? A rynek fizyczny? Nie widzisz ze gdyby wywindowali cene na
    stacjach ponad konkurencje to ludzie korzystalioby z innych stacji? Stek
    bzdur i nic innego.

    > Dziwnego nic, tylko to juz wyrazna spekulacja

    A niech jest. Co z tego?

    > Tenze inwestor ? na samochodach zarobi, ale inwestycja w srebro byla
    > nieudana.

    I dokladnie tak napisalem, nie widzisz? Zacytuje :sprzedaje kontrakty na
    np.srebro (troche traci), ". Co nie zmienia faktu ze w ogolnym rozrachunku
    wszyscy wyszli na plus.

    > W KGHM ? Jak spojrzec na ceny innych surowcow to wahania sa spore.

    I te wahania swiadcza Twoim zdaniem ze ktos nie zauwazyl ze elektrownie maja
    pelne haldy?

    > No i moze dziennikarze sobie te spekulacje wymyslili, a moze jednak
    > nie - jesli niektorzy przewidujac duze spadki zagrali na nie i w ten
    > sposob spadek poglebili jeszcze bardziej niz powinien wynosic.

    Ale dokladnie to samo chcesz robic sprzedajac akcje ktore myslisz ze spadna.
    I nazywasz to hedgingiem.

    > No i tego nie neguje. Zdarza sie. Ale czemu jednoczesnie nie kupili
    > na spocie po 40. Czysty zysk :-)

    Nie rozrozniasz rynkow fizycznego i finansowego. Kontrakt finansowy mial byc
    hedgingiem wydobycia. Dlaczego mieli jeszcze kupowac fizyczny wegiel na
    spocie?

    > Dlatego wole podrecznikowe przyklady - gdy np kopalnia po miesiacu
    > sprzedaje halde na spocie po $45, kupuje tez kontrakt po $50 i zamyka
    > pozycje. Zadowala sie mniejszym zyskiem ale znika ryzyko calkowicie .

    Rany boskie... Podalem Ci przyklad z konkretnymi liczbami ktory pokazuje ze
    ryzyko nie tylko nie znika calkowicie ale nawet moze rosnac. Czego nie tam
    zrozumiales? Nie bede tlumaczyl, moze przeczytaj jeszcze raz, tym razem ze
    zrozumieniem.

    Z mojej strony EOT. Za malo wiesz, za duzo fantazjujesz.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok: