  • Data: 2012-01-20 09:49:35
    Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 19 Jan 2012, januszek wrote:

    > Irokez napisa?(a):

    > To nie jest takie proste bo ten nowy dysk moze byc refurbished a na
    > pewno ma skrocony okres gwarancji co latwo zweryfikowac.

    Na jakiej podstawie ma mieć skrócony okres gwarancji, skoro przepis
    art. 580 KC nie zawiera zapisu "o ile strony nie uzgodnią inaczej"
    lub równoważnego?
    Akurat gwarancja jest mocno "swobodna", ale z wyłączeniem tego
    jednego przypadku: jeśli reklamacja gwarancyjna zostanie uznana,
    a rzecz zostanie wymieniona lub objęta "istotną naprawą", termin
    gwarancji biegnie od nowa.
    Czyli tylko i wyłącznie oddanie (po naprawie) *tego* sprzętu który
    był reklamowany pozwala na "kontynuację gwarancji".

    No, może poza zakupem konsumenckim, bo akurat ustawy pod ręką
    nie mam (ściągać PDFów z sejmu mi się nie chce, niewygodne
    do korzystania).

    pzdr, Gotfryd