  • 291. Data: 2011-11-02 11:06:48
    Temat: Re: Ceny dysków
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 02 Nov 2011 11:44:44 +0100, Andrzej napisał(a):

    > widzi się, ale czas startu systemu jest wiarygodnym i mierzalnym wskaźnikiem
    > szybkości dysku.
    > Jeśli ktoś myśli, że SSD tylko przyspiesza start system, a potem jest już
    > po staremu (czyli jak w HDD) i zastanawai sie, czy kupno SSD w ogóle
    > ma sens (po co kupować, skoro i tak system usypiam) to przepraszam
    > bardzo, ale jest kretynem

    Wiesz - niektórzy nie mają odruchu wyłączania i ponownego uruchamiania
    programów / komputera fafnaście razy na dobę. Po prostu odpalają kompa,
    odpalają potrzebne programy i pracują. I tak patrzę po tym, co wypisujesz -
    łaaaał - zaoszczędzę minutę czy dwie na tydzień na uruchamianiu komputera /
    programów, dane i tak czytam z HDD (wybacz, ale pomysł kopiowania tego, co
    obrabiam na SSD, potem z powrotem przewalania ich na HDD jest IMVHO
    poroniony). No zysk, że jaksięmaszwiktor. :D

    [ Flaszka wódki jest jak kobieta: przyciąga wzrok od pierwszego ]
    [ wejrzenia, a czy jest dobra, czy beznadziejna poznajesz dopiero rano. ]
    [ (znalezione w necie) ]

  • 292. Data: 2011-11-02 11:23:16
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    Przemysław Ryk wrote:

> [...]
    > łaaaał - zaoszczędzę minutę czy dwie na tydzień na uruchamianiu komputera /

    widzę, że ty cały czas nie rozumiesz, że krótki czas bootowania systemu,
    który podają także serwisy zajmujące się testowaniem sprzętu (coś jest wiec
    na rzeczy) ma zobrazować szybkość dysku, a nie to, że dzieki SSD będziemy
    mieli szybki start i nic wiecej.

    > programów, dane i tak czytam z HDD (wybacz, ale pomysł kopiowania tego, co
    > obrabiam na SSD, potem z powrotem przewalania ich na HDD jest IMVHO
    > poroniony). No zysk, że jaksięmaszwiktor. :D

    a skąd ty o tym wiesz, skoro nie wiesz na czym dany proces polega?
    a może proces polega na "wydłubaniu" z jednego dużego pliku 20 tys. mniejszych
    plików i zcaleniu tychże plików z jeden inny format?
    Przcież użytkownik komputera idiotą chyba nie jest i jesli widzi, że skopiowanie
    plików w inne szybsze miejsce przyspiesza mu pracę to chyba będzie z tej opcji
    korzystał, prawda?
    Jeśli zaś stwierdzi, że nie ma sensu kopiowac plików z HDD do SSD to dany
    proces będzie odpalał na HDD.

  • 293. Data: 2011-11-02 12:46:48
    Temat: [OT] Re: Ceny dysków
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 02 Nov 2011 12:05:06 +0100, Andrzej napisał(a):

    > problem jest w tym, że w jednych postach tekst jest dla mnie czytelny
    > a w drugich same krzaki. No i jesli w tych postach cytuje wypowiedź,
    > to tym samym cytuje te krzaki

    Hmm... Menu View / Character encoding - tu co masz wybrane?
    Menu View / Character encoding / Customize list - tutaj co jest?

    > jest tylko jedną opcje character Set - i tu daje ISO-8859-2

    Na bazie Thunderbirda, ale powinno być podobnie: Tools / Options / Display /
    zakładka Formatting / ramka Font / pacnąć w Advanced... i w oknie Fonts &
    Encoding masz zaznaczone "When possible, use the default character encoding
    in replies"?

    Co do kodowania - UTF AFAIR jest dopuszczony na grupach pl.*. Chyba, że mnie
    coś ominęło, ale jakoś mi się nie wydaje.

    [ W piwie są żeńskie hormony. Jak się za dużo wypije, to zaczyna się mówić ]
    [ bezładnie i nie umie się prowadzić samochodu. (Craig David) ]

  • 294. Data: 2011-11-02 12:55:43
    Temat: Re: [OT] Re: Ceny dysk+APM-w
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    Przemys?aw Ryk wrote:

    > Dnia Wed, 02 Nov 2011 12:05:06 ?, Andrzej napisa(a):

    > Hmm Menu View / Character encoding - tu co masz wybrane?

    ISO-8859-2
    a po zmianie na UTF-7 czy UTF-8 treść postu jest ok, ale nagłówki
    za to są w krzakach

    tak czy siak ziemiając te ustawienia postaram się nie cytować
    już krzaków

  • 295. Data: 2011-11-02 13:02:50
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-11-02 10:44:44 +0000, Andrzej <a...@w...pl> said:

    > widzi się, ale czas startu systemu jest wiarygodnym i mierzalnym wskaźnikiem
    > szybkości dysku.

    To tak jak pojemność silnika czy jego moc pozwala na szybkie porównanie
    - ale nie mające żadnego przełożenia na komfort użytkownia samochodu.
    Poza tym odnoszę wrażenie, że umyka ci fakt, iż lekko cię wspieram w
    tej dyskusji.
    :-)))

> [...]
    > po staremu (czyli jak w HDD) i zastanawai sie, czy kupno SSD w ogóle
    > ma sens (po co kupować, skoro i tak system usypiam) to przepraszam

    Tylko wtedy, gdy ktoś myśłi tak, jak założyłeś.
    Piszę o tym, że umyka wam fakt, iż zdecydowana większość czynności
    komputera ma większy wpływ na szybkość (komfort) pracy, niż sam start.
    :)

    --
    Bydlę

  • 296. Data: 2011-11-02 13:10:00
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-11-02 14:02, Bydlę wrote:

> [...]
    > Piszę o tym, że umyka wam fakt, iż zdecydowana większość czynności
    > komputera ma większy wpływ na szybkość (komfort) pracy, niż sam start.

    Zreasumuje wątek: SSD najbardziej przydaje się w serwerach linuxowych,
    przyspiesza start systemu, który jest restartowany raz na rok.

    ;P

  • 297. Data: 2011-11-02 13:34:21
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    On 2011-11-02 14:02, Bydlę wrote:

> [...]
    > - ale nie mające żadnego przełożenia na komfort użytkownia samochodu.
    > Poza tym odnoszę wrażenie, że umyka ci fakt, iż lekko cię wspieram w tej

    10:

> [...]

    Zreasumuje wątek: SSD najbardziej przydaje się w serwerach linuxowych,
    przyspiesza start systemu, który jest restartowany raz na rok.

    goto 10;

    ;)

  • 298. Data: 2011-11-02 14:16:26
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    http://www.youtube.com/watch?v=6QQ8YGf91iY

    --
    marfi

  • 299. Data: 2011-11-02 14:27:36
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 02/11/2011 11:23, Andrzej wrote:

> [...]
    > na rzeczy) ma zobrazować szybkość dysku, a nie to, że dzieki SSD będziemy

    Ale po załadowaniu systemu i potrzebnych programów do pamięci (dzisiaj
    byle laptop ma 4GB) to już nie ma znaczenia. Do tego kupując 64GB
    zapomnij o poinstalowaniu na nim wszystkich gier, softu itp - czyli znów
    lecimy z wolnego HDD.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 300. Data: 2011-11-02 14:46:56
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    kamil wrote:

> [...]
    > byle laptop ma 4GB) to już nie ma znaczenia. Do tego kupując 64GB
    > zapomnij o poinstalowaniu na nim wszystkich gier, softu itp - czyli znów

    ja tam wszystkie softy mam na SSD
    i mam na nim wszystkie gry. Wszystkie czyli żadne, bo nie gram ;)