  • 251. Data: 2011-11-01 19:34:28
    Temat: Re: Ceny dysków
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    Przemysław Ryk wrote:

    > Aha. Czyli innymi slowy: po sprzedaĹźy 6 dysków magnetycznych o pojemnościach
    > 80, 160, 300, 1000GB zebrała się sumka,

    no tak szczerze to 200 zł musiałem dołożyć

    > która pozwoliła na dwa SSD po 60GB
    > (dobrze, że kojarzę, że po 350PLN?) plus 2TB napęd magnetyczny (z ciekawości
    > ile Cię kosztował)?

    259 zł

    > I się okazało, że dane bez problemu Ci się na tym 2TB
    > pomieściły, tak? :)

    bez problemu, bo na wielu dyskach dane mi się dublowały.
    z kilka razy było tak, że kupowałem dysk pod system
    po skolowaniu dysk do szuflady.
    aha - mam ok. 300 DVD+R i tak też są dane

  • 252. Data: 2011-11-01 20:20:26
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Andrzej" wrote:
    > zewnętrzny kontroler 50 zł,
    > czy to dużo?

    Nie, ale...

    > kieszeń do dysku 80 zł,
    > to dużo?

    ...kieszeń do dysku 2,5" zewnętrznego, który sam w sobie jest
    zapakowany w obudowę? :-)

    > a obudowa to Chieftec za 600 zł

    I wszystko jasne, Chieftec to niestety nic specjalnego. Miałem,
    sprzedałem, więcej nie tknę. To po prostu praktyczne i mocne obudowy,
    które mają spinać graty do kupy i się nie rozpaść, ale przy tym nie
    oferują praktycznie żadnych nowoczesnych patentów wyciszających.
    Chieftec lubił rezonować, popukanie w niego palcem przypominało
    stukanie w pusty kanister, dyski powodowały buczenie całej obudowy,
    a dziurawe panele boczne nie pomagały w tłumieniu szumu wentylatorów
    i mechanicznych odgłosów pracy dysku.

    Niecałe 2 lata temu pozbyłem się Chiefteca, zmieniając go na Fractala
    Define R2. Różnica jest kolosalna - panele boczne i górny wyłożone
    matą tłumiącą, dyski montowane na gumowych podkładkach antywibracyjnych
    plus bardzo dobrze spasowana konstrukcja, nie ma tu mowy o rezonującym
    pudle. Nieużywane miejsca na wentylatory nie zostawiają dziur w obudowie,
    gdyż producent dołączył wyłożone matą tłumiącą zaślepki.
    Efekt - żeby usłyszeć dysk podczas zapisu/odczytu trzeba się mocno
    wsłuchać, najlepiej wieczorem, gdy hałasy z zewnątrz/od sąsiadów ustają.
    W codziennej pracy po prostu dysku nie słychać. Pecet emituje tylko
    delikatny szum, który jest zdecydowanie cichszy od tykających zegarków.
    A wszystko przy tym, że na tylnym panelu mam huraganowentylator Noctua
    P12 kręcący się na 900rpm. Niedługo mam nadzieję zmienię go na coś
    cichszego. :-)

    W skrócie - kupiłeś niewłaściwą obudowę i zwalasz na dyski. ;-P

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 253. Data: 2011-11-01 20:36:06
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    ".Peeter" wrote:

    > ...kieszeń do dysku 2,5" zewnętrznego, który sam w sobie jest
    > zapakowany w obudowę? :-)

    dysku wyciagnąć się nie da?
    a jakiegoś luźnego HDD nie masz?
    zapakować go do kieszeni :)

> [...]

    > stukanie w pusty kanister, dyski powodowały buczenie całej obudowy,
    > a dziurawe panele boczne nie pomagały w tłumieniu szumu wentylatorów

    dokładnie tak :)
    i tym sposobem Chieftec przyczynił się do kupna SSD

    > W skrócie - kupiłeś niewłaściwą obudowę i zwalasz na dyski. ;-P

    miałem wybór - zmiana obudowy lub HDD na SSD
    wybrałem tą drugą opcje - tańszą :)

  • 254. Data: 2011-11-01 20:50:50
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Andrzej" wrote:
    > dysku wyciagnąć się nie da?

    Czuję palcem pod etykietką jedną śrubkę, ale nie chcę jakoś
    rozbebeszać urządzenia, które jest na gwarancji.

    > a jakiegoś luźnego HDD nie masz?
    > zapakować go do kieszeni :)

    Miałem, pozbyłem się. Zarówno dysków (małe były), jak i kieszeni
    3,5". Powód? Mam niestety marne rozmieszczenie gniazdek w pokoju,
    w którym znajduje się cały sprzęt i ciągnięcie przedłużacza przez
    cały pokój, żeby podłączyć zasilacz od ext 3,5" było deczko
    niewygodne.

    > dokładnie tak :)
    > i tym sposobem Chieftec przyczynił się do kupna SSD

    A ja zmieniłem skrzynkę. W ten sposób wyciszyłem nie tylko HDD,
    ale także wentylatory, przy okazji zmieniłem duże, czarne pudło
    na mniejsze czarne pudło, za to o niebo ładniejsze. :-)

    > miałem wybór - zmiana obudowy lub HDD na SSD
    > wybrałem tą drugą opcje - tańszą :)

    Czy ja wiem... Fractal kosztuje około 400zł, to niezła cena jak za
    skrzynkę, tańsze rozwiązanie od SSD + HDD Eco. :-) I przy tym jakie
    ładne wizualnie (to oczywiście kwestia gustu, mnie się Fractale
    bardzo podobają). :-)

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 255. Data: 2011-11-01 21:06:07
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-11-01 20:29, Użytkownik Andrzej napisał:

    > na razie zwrócił mi się soft warty 2k
    > na resztę przyjdzie czas.
    > Do HDD nie wrócę już nigdy.

    Bzdury piszesz, nie wrócisz bo w dalszym ciągu go używasz.
    Przestań wreszcie bredzić i ściemniać.

    pozdrawiam

  • 257. Data: 2011-11-01 21:24:17
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 01 Nov 2011 20:21:28 +0100, Andrzej napisał(a):

    > tam gdzie szybkość nie jest istotna

    Czyli jednak na mój gust potwierdzasz, że jeżeli się wymaga sensownej ceny
    za 1GB, ma się chęć ograniczyć ilość urządzeń, uruchomienie systemu w 15, a
    nie w 45 sekund nie robi na człowieku wrażenia, to w SSD specjalnie nie ma
    się co pchać? :)

    [ Zdrowy rozsądek to zbiór uprzedzeń nabytych do osiemnastego roku życia. ]
    [ (Albert Einstein) ]

  • 261. Data: 2011-11-01 21:24:17
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 01 Nov 2011 20:23:06 +0100, Andrzej napisał(a):

    > 60GB
    > nowy - 350 zł
    > używany - 230 zł
    > 120GB
    > nowy 600-700 zł

    Andrzej - zapytam po raz kolejny jak kogo dobrego: możesz podać jakiś
    _model_ również? :)

    Że coś kaszanisz moje polskie literki, to już nie wspomnę. :(

    [ People choose the paths that grant them the greatest rewards for the ]
    [ least amount of effort. ("House M.D. 1e01 Pilot") ]

  • 260. Data: 2011-11-01 21:24:17
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 01 Nov 2011 20:27:13 +0100, Andrzej napisał(a):

    > bez wątpienia na SSD warto trzymać system warto niektóre programy.

    Andrzej - ja pisałem o danych. To że warto (mniej lub bardziej) wrzucić
    system i zainstalowane programy na SSD, to już wydaje mi się, że
    ustaliliśmy. :)

    > Mam taki jeden, gdzie jest ok. 20000 plików pobieranych w zależności od
    > wymagań. Na SSD chodzi jak przeciąg. Na HDD muli. Dlatego mam to na SSD.

    To jakiś potężny zestaw niespecjalnie dużych plików?

    > Filmy, mp3 i nawet niektóre programy mam na USB 3.0

    Na razie udaje mi się opędzić co potrzebuję via SATA-II. Choć fakt, że mi
    jeden slot PCI-Express x16 (x4 na tej płycie nie mam niestety) blokuje
    kontroler SATA-RAID trochę mnie irytuje. Już miałem takie piękne plany
    dostawić sobie trzeci monitor... Tylko podpiąć skubańca nie ma gdzie. :(

    [ W piwie są żeńskie hormony. Jak się za dużo wypije, to zaczyna się mówić ]
    [ bezładnie i nie umie się prowadzić samochodu. (Craig David) ]

  • 259. Data: 2011-11-01 21:24:17
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 01 Nov 2011 20:29:11 +0100, Andrzej napisał(a):

    >>> 80% pasja

    > na razie zwrócił mi się soft warty 2k
    > na resztę przyjdzie czas.
    > Do HDD nie wrócę już nigdy.

    Jeszcze od nich tak całkowicie nie odszedłeś. :P

    [ Kobieto! Chcesz się dowiedzieć, co twoje przyjaciółki NAPRAWDĘ sądzą ]
    [ o twoim mężu? Powiedz im, że się rozwodzicie. (JoeMonster.org) ]

  • 256. Data: 2011-11-01 21:24:17
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 01 Nov 2011 20:25:04 +0100, Rafał Łukawski napisał(a):

    > Chieftec brzmi dumnie, ale to zwykla chinszczyzna (nawet bez specjalnych
    > testow jakosci). Calkowicie normalne jest to, ze przy okreslonych
    > dyskach wpada w rezonans..swoją 6-dyskową obudowę z rezonansu wybudzałem
    > lekkim kopnięciem. Brutalne to jak i jakość obudowy.

    To też zależy chyba od modelu. Miałem Dragona DX-01B-D-U - bardzo zacna
    buda, gdyby nie kierunek wyciągania koszyków z dyskami. No niestety - przy
    niestandardowym chłodzeniu na procesorze i wentylatorze dmuchającym w koszyk
    z dyskami (a 3 sztuki tam sobie siedziały), to nie było siły, żeby wyciągnąć
    ów koszyk bez ściągania radiatora z procesora. :(

    Teraz mam Bravo LBX-01B-B-B i tak mi się zdaje, że jeszcze długie lata mi
    będzie służyć. Choć fakt faktem - wykleiłem od środka matami wygłuszającymi.
    Na poziom szumu kręcącego się na dużych obrotach wentylatora z Freezera 7
    Pro na podkręconym E8400 przy 35°C temperatury powietrza to specjalnie wiele
    nie pomogło ;) ale po wstawieniu Mugena 2 od razu się przyjemniej zrobiło.
    :)

    Dość powiedzieć, że ja nie mam najmniejszych problemów z zasypianiem przy
    włączonym komputerze. Ale zdaję sobie sprawę, że różne osoby mają różny
    poziom tolerancji, a ja to w sumie najczęściej zasypiam zanim zdąże dobrze
    głową do poduszki dotknąć. ;D

    > tak czy owak mechaniczne dyski wibrują, jedne mniej, drugie bardziej, do
    > tego dochodzi pradwopodobienstwo rezonansu. SSD jest po prostu wolne od
    > tego i zadne czary mary tego nie zmienia.
    >
    > :)

    Ależ tego nawet nie próbuję sugerować. :D

    [ Gdzie w grę wchodzi miłość lub nienawiść, tam gra kobieta miernie. ]
    [ (Friedrich Nietzsche) ]