  • 241. Data: 2011-11-01 18:14:18
    Temat: Re: Ceny dysków
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 01 Nov 2011 13:18:39 +0100, Rafał Łukawski napisał(a):

    > Tez sposob, ale nie zabezpiecza przed jakims zawieszeniem.

    SSD zabezpiecza? :)

    > Za 500 zl kupisz porzadne SSD, wiec dla mnie dyskusja jest raczej
    > akademicka. Tzn niech ludzie decydują.

    Serio? Możesz podać jakiś model i pojemności?

    > Wierz mi, osoby prowadzace spotkania z klientami w powaznych firmach w
    > WAW zarabiaja 10-20 kpln, naprawde szkoda im czasu na dyskusje o 500 zl :)

    My raczej o domowych żuczkach rozmawialiśmy. Ja wiem, że dryf tematyczny
    niczym niezwykłym nie jest, ale... :)

    [ Kobieta jest jak otwarta księga, napisana po hebrajsku, za pomocą ]
    [ chińskich znaków. (JoeMonster.org) ]

  • 242. Data: 2011-11-01 18:39:39
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 1 Nov 2011 19:14:18 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Serio? Możesz podać jakiś model i pojemności?

    Cała ta dyskusja skłoniła mnie do poszukania i znalazłem takie coś:
    http://www.komputronik.pl/product/120055/Sprzet_komp
    uterowy/Podzespoly_PC/Mach_Xtreme_Nano_PATA_44_pin_1
    _8_60GB_120_MB-s.html

    Znalazłem i poniżej 500 ten model, dla mnie bomba i szansa na znaczne
    przyspieszenie działania Thinkpada :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 243. Data: 2011-11-01 18:54:44
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-11-01 19:14, Przemysław Ryk wrote:

    > SSD zabezpiecza? :)

    zabezpiecza o tyle, że po twardym restarcie system startuje szybko i
    wszystkie aplikacje podobnie (nie trzeba ich przygotowywać)

    > Serio? Możesz podać jakiś model i pojemności?

    Z szybszych (zapis!): OCZ 60GB SSD Vertex2 2.5" - na 99% zmiescisz tam
    wiekszosc aplikacji, a skoro mowa o pecetach, dodanie drugiego HDD
    zlikwiduje problem potencjalnie gigantycznych danych

    z wolniejszych bedzie więcej modeli o większej pojemności.

  • 244. Data: 2011-11-01 19:20:30
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    ".Peeter" wrote:

    > Marzenia. Niestety moja płyta nie ma kontrolera USB 3.0,

    zewnętrzny kontroler 50 zł,
    czy to dużo?

    > a dysk
    > zewnętrzny obsługuje USB 2.0, czyli z szybkich transferów nici.

    kieszeń do dysku 80 zł,
    to dużo?

    > To pewnie kwestia obudowy, ja swojego Samsunga F3 nie słyszę. :-)

    mój były HDD to był własnie Samsung i chyba F3
    buczał jak stary "motór"
    a obudowa to Chieftec za 600 zł
    ile mam dać za obudowę aby była dobra?
    1000 zł?
    a może 1500???
    wolę dać 300 zł na SSD i mieć spokój

  • 245. Data: 2011-11-01 19:21:28
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    Przemysław Ryk wrote:

    > Dnia Tue, 1 Nov 2011 17:56:43 +0100, .Peeter napisał(a):
    >
    > (ciach…)
    >
    > No moĹźe nie tak daleko. Nie to, Ĺźe przypadek Andrzeja jest bez sensu, co
    > jakoś ta argumentacja za SSD tak trochę miejscami kuleje. Bo niby cud miód i
    > orzeszki, a jednak klasyczny HDD jednak kolega Andrzej zaposiadowuje. :)

    tam gdzie szybkość nie jest istotna

  • 246. Data: 2011-11-01 19:23:06
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    Przemysław Ryk wrote:

    > Serio? Możesz podać jakiś model i pojemności?

    60GB
    nowy - 350 zł
    używany - 230 zł
    120GB
    nowy 600-700 zł

  • 247. Data: 2011-11-01 19:25:04
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > mój były HDD to był własnie Samsung i chyba F3
    > buczał jak stary "motór"
    > a obudowa to Chieftec za 600 zł

    Chieftec brzmi dumnie, ale to zwykla chinszczyzna (nawet bez specjalnych
    testow jakosci). Calkowicie normalne jest to, ze przy okreslonych
    dyskach wpada w rezonans..swoją 6-dyskową obudowę z rezonansu wybudzałem
    lekkim kopnięciem. Brutalne to jak i jakość obudowy.

    tak czy owak mechaniczne dyski wibrują, jedne mniej, drugie bardziej, do
    tego dochodzi pradwopodobienstwo rezonansu. SSD jest po prostu wolne od
    tego i zadne czary mary tego nie zmienia.

    :)

  • 248. Data: 2011-11-01 19:27:13
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    Przemysław Ryk wrote:

    > Warte czego? Trzymania na SSD? Czy warte obróbki? Czy z góry i bezbłędnie
    > wiesz, które dane zmagazynujesz, a które będziesz regularnie i intensywnie
    > wykorzystywał? :)

    bez wątpienia na SSD warto trzymać system
    warto niektóre programy. Mam taki jeden, gdzie jest ok. 20000 plików
    pobieranych w zależności od wymagań. Na SSD chodzi jak przeciąg.
    Na HDD muli. Dlatego mam to na SSD.
    Filmy, mp3 i nawet niektóre programy mam na USB 3.0

  • 249. Data: 2011-11-01 19:29:11
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    Przemysław Ryk wrote:

    > To ja prawdę mówiąc nie widzę specjalnie szans na to, żeby Ci się zakup
    > zwrócił - skoro komp tak mocno średnio i sporadycznie na siebie zarabia.

    na razie zwrócił mi się soft warty 2k
    na resztę przyjdzie czas.
    Do HDD nie wrócę już nigdy.

  • 250. Data: 2011-11-01 19:34:17
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 01 Nov 2011 19:54:44 +0100, Rafał Łukawski napisał(a):

    > zabezpiecza o tyle, że po twardym restarcie system startuje szybko i
    > wszystkie aplikacje podobnie (nie trzeba ich przygotowywać)

    Już wyszło w wątku, że różnice

    > Z szybszych (zapis!): OCZ 60GB SSD Vertex2 2.5" - na 99% zmiescisz tam
    > wiekszosc aplikacji,

    80GB partycja na system, wolnego 8,9GB. Trzyletnia Vista x64 (brakuje jej
    dwóch niecałych miesięcy). Sorry Rafał, ale pojemności poniżej 80GB to
    niestety nie mam co rozważać. 100-120GB bym widział najchętniej, bo jednak
    kusiłoby, żeby część niektórych plików cache przytrzymać jednak na SSD.

    > a skoro mowa o pecetach, dodanie drugiego HDD
    > zlikwiduje problem potencjalnie gigantycznych danych

    Już w tej chwili wewnątrz się kręcą cztery 1TB napędy (uprzedzając - system
    i dane wykorzystywane na codzień mam na dwóch dyskach w RAID0, wobec czego
    jeden z tych napędów od razu został przeznaczony na kopię) plus w kieszeni
    mam podręczne, targane codziennie do fabryki 500GB z potrzebnymi rzeczami.
    ;D

    > z wolniejszych bedzie więcej modeli o większej pojemności.

    Tej - jak się już mam przesiadać, to niech to będzie odczuwalny skok
    wydajności, a nie wydam 600 zł na dysk 60-80GB, a całość zacznie się
    uruchamiać w porywach do 5 sekund szybciej (co przy moim sposobie
    użytkowania sprzętu i tak zauważę ,,tak często", że chyba byłoby szkoda
    zachodu ;D). Choć znowu tu się zastanawiam, czy SATA 3Gbps dla takiego
    rzeczywiście diablo-diablo szybkiego SSD nie stanowiłby wąskiego gardła. :D

    Eeeech... Szkoda, że mi się już skończyły te czasy, kiedy testowałem różne
    sprzęta i potem o tym pisałem. ;D Bym sobie spokojnie sprawdził, czy jest
    sens pędzić do tego obozu, czy na razie dać sobie siana. :D