  • 231. Data: 2011-11-01 17:42:28
    Temat: Re: Ceny dysków
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Andrzej" wrote:
    > przerzuć się na USB 3.0

    Marzenia. Niestety moja płyta nie ma kontrolera USB 3.0, a dysk
    zewnętrzny obsługuje USB 2.0, czyli z szybkich transferów nici.

    > próbowałem wielu dysków...
    > dysk cichy nie nadawał sie na system.

    To pewnie kwestia obudowy, ja swojego Samsunga F3 nie słyszę. :-)

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 232. Data: 2011-11-01 17:54:40
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ja tam widzę realne korzyści.
    > Dysk jest szybszy i czuć to w normalnym użytkowaniu.
    > Poza tym w ogóle go nie słychać co mi bardzo odpowiada.
    > Jeśli ktoś woli HDD, to proszę bardzo. Ja wolę SSD :)
    > i niech mi nikt nie próbuje udowadniać, że SSD jest be
    > i to że on jest dobry, to mi się tylko tak wydaje :)

    Wydaje Ci się.
    IMO cena ma się nijak do zysków (w przypadku blaszaka) a szybkość można
    często poprawić instalując odpowiednią ilością RAM :)

    Pomijam czas startu systemu bo nikt normalny nie robi tego kilka razy
    dziennie.

    --
    marfi

  • 239. Data: 2011-11-01 18:14:18
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 01 Nov 2011 14:32:56 +0100, Andrzej napisał(a):

    > 80% pasja
    > 20% zarobek

    To ja prawdę mówiąc nie widzę specjalnie szans na to, żeby Ci się zakup
    zwrócił - skoro komp tak mocno średnio i sporadycznie na siebie zarabia.

    [ Jeżeli czujesz, że życie chce ci dać kopa w dupę, to raczej się nie ]
    [ odwracaj - jaja zdecydowanie bardziej będą bolały. (znalezione w necie) ]

  • 233. Data: 2011-11-01 18:14:18
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 01 Nov 2011 14:02:48 +0000, kamil napisał(a):

    > Tylko że tutaj mówimy o udowadnianiu wyższości 150FPS nad 120FPS. Na
    > monitorze 60Hz. W strategii turowej.

    Eeem... To sorry. Mnie się wydawało, że dla Andrzeja te 20 sekund na czasie
    startu systemu to różnica taka, jak mieć w grze animację dobijającą od spodu
    do 23FPS w porównaniu z minimum na poziomie 40FPS. ;D

    [ Humanity's overrated. (Gregory House "House M.D. 1x01 Pilot") ]

  • 234. Data: 2011-11-01 18:14:18
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 01 Nov 2011 14:46:23 +0100, Andrzej napisał(a):

    (ciach...)

    > dwa dyski do juz 2x większy hałas... bez sensu :)

    Zależy od dysków, zależy od obudowy, zależy od jej wyciszenia (lub braku
    takowego). :)

    > poza tym wyższość SSD nad HDD wcale nie polega na wysokim transferze
    > a przede wszystkim na krótkim czasie dostępu co ma znaczenie w pracy
    > systemu.

    Cały czas się jednak zastanawiam, czy różnica między 0,1 (SSD), a około 14ms
    czasu dostępu (dwa dyski 7200rpm w RAID0) rzeczywiście warte są swojej ceny.
    I cały czas gdzieś tam w tle krąży pytanie o rzeczywistą trwałość tych
    nośników.

    > RAID 0 - nie skraca czasu dostępu i czasem go wydłuża.

    Bardzo możliwe. Prawdę mówiąc - nie wpadłem na pomysł, by pomierzyć to przed
    przesiadką. :) Choć w sumie RAID0 mam na Samsunguach F3, dwa pracujące
    samodzielnie w tej samej obudowie siedzą. Tylko jeszcze czasu trochę
    znaleźć. ;D

    [ Starzec i pijany są po dwakroć jak dzieci. (Platon) ]

  • 235. Data: 2011-11-01 18:14:18
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 01 Nov 2011 14:41:13 +0100, Andrzej napisał(a):

    > może 5 - 6x

    Każdy ma swój sposób użytkowania. :D

    > ja na to nie patrzę - lubie mieć szybko gotowy system.
    > Ostatnio byli u mnie znajomi, przypadkiem się pochwaliłem
    > że udało mi się uwiecznić na fotce pewne zjawisko i teraz
    > uwaga :"usłyszałem taki tekst - pokaż, ale nie… masz wyłączony
    > komputer to obejrzymy innym razem".
    > A ja na to - przecież odpalić komputer to moment :)

    Hmm... Nie no - nie mój cyrk, nie moje małpy w sumie. :) Ale żeby mi czy
    znajomym 20 sekund na odpaleniu kompa różnicę robiło to nie kojarzę. :D

    > a po co ma bez sensu pracować?

    Dlaczego od razu bez sensu? :) U mnie akurat komputer robi za narzędzie do
    pracy, jak i do rozrywki. Więc np. jak znajomi na małe spotkanie podskoczą,
    to albo z niego muzyka gra, albo jak towarzystwo zaczyna orbitować w stronę
    kuchni, a przy okazji gości się młode pokolenie, to młodzież sobie np. bajki
    poogląda. :D

    > jeśli jest nie potrzebne nalezy go wyłączyć - to proste

    Usypiał bym. Albo hibernował. Po grzybka odpalać od nowa programy, wczytywać
    dokumenty, skoro można raz dwa wrócić do momentu, w którym się dłuższa
    przerwa trafiła? :)

    > taktowanie procesora ma minimalny wpływ na czas bootawania

    Miałem raczej na myśli fakt, że jak się już bardzo mocno zbliżyłeś do
    granicy danej kombinacji płyta+procesor+pamięci, to czasami bywa tak, że
    testy obciążeniowe wszystkie niby bez problemu, a jednak ni z gruszki, ni z
    pietruszki się taki pogoniony komp weźmie i złoży. :D

    > 80,160,300,1000... łącznie ze 6 szt. za to kupiłem 2T i drugi na zaś

    Hmm... Czyli w końcu ile na tych 6 dyskach zmieścić danych można było łącznie?
    :)

    > 60 GB na system x2 bo mam dwa systemy

    Aha...

    > zepchnąłem na jeden dysk 2T

    Aha. Czyli innymi słowy: po sprzedaży 6 dysków magnetycznych o pojemnościach
    80, 160, 300, 1000GB zebrała się sumka, która pozwoliła na dwa SSD po 60GB
    (dobrze, że kojarzę, że po 350PLN?) plus 2TB napęd magnetyczny (z ciekawości
    ile Cię kosztował)? I się okazało, że dane bez problemu Ci się na tym 2TB
    pomieściły, tak? :)

    [ Cameron: I took an oath to "do no harm." House: Yeah, but it's not like ]
    [ they make you sign it or anything. ]
    [ ("House M.D. 2x01 Acceptance") ]

  • 236. Data: 2011-11-01 18:14:18
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 01 Nov 2011 15:02:00 +0100, Andrzej napisał(a):

    > tak jak i czas bootowania przekłada się na komfort pracy z systemem :)

    Seriously 20 sekund różnicy raz na 6-10 dni plus powiedzmy minuta (z dużą
    górką) na odpalenie programów raz na te 6-10 dni mają takie samo przełożenie
    na komfort, jak szybkość generowania animacji w grze nie wychodząca powyżej
    23 FPS? :)

    BTW - nie wiem dlaczego, ale coś zrobiłeś cytowanym polskim znaczkom. :(

    [ Najlepszym sposobem na czystość sumienia jest jego staranne odłożenie na ]
    [ półkę i konsekwentne nieużywanie. (Janusz "Kali" Kaliszczak) ]

  • 237. Data: 2011-11-01 18:14:18
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 01 Nov 2011 12:52:14 +0100, Goomich napisał(a):

    > Ale Przemek sie martwił, że nie ma płyty z 10 SATA.

    10×SATA to się może jeszcze znajdzie (jakoś mi kołacze po głowie któryś z
    serii bardziej wypasionych Gigabyte'ów). Ale żeby sobie napędy na wszystkich
    tych kanałach w RAID pospinać (ot np. w RAID5 lub 10), to już nie kojarzę.

    [ Bras: When nobody knows nothing... somebody knows something. ]
    [ ("CSI 9x23 Hog Heaven") ]

  • 238. Data: 2011-11-01 18:14:18
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 01 Nov 2011 14:33:44 +0100, Andrzej napisał(a):

    > na SSD mam te rzeczy które są tego warte

    Warte czego? Trzymania na SSD? Czy warte obróbki? Czy z góry i bezbłędnie
    wiesz, które dane zmagazynujesz, a które będziesz regularnie i intensywnie
    wykorzystywał? :)

    [ Gentleman broni kobiety tak długo, dopóki z nią nie zostanie sam na sam. ]
    [ (Benicio Del Toro) ]

  • 240. Data: 2011-11-01 18:14:18
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 1 Nov 2011 17:56:43 +0100, .Peeter napisał(a):

    (ciach...)
    > Nikt z nas nie napisał, że SSD są bez sensu. Piszemy tylko, że przypadek
    > kolegi Andrzeja nie ma żadnego sensu i jest to tylko sztuka dla sztuki.

    No może nie tak daleko. Nie to, że przypadek Andrzeja jest bez sensu, co
    jakoś ta argumentacja za SSD tak trochę miejscami kuleje. Bo niby cud miód i
    orzeszki, a jednak klasyczny HDD jednak kolega Andrzej zaposiadowuje. :)

    [ Kobiety robią dla swojego wyglądu zewnętrznego to, za co handlarz ]
    [ używanymi autami poszedłby do więzienia. (Nick Nolte) ]