  • Data: 2011-11-17 11:02:13
    Temat: Re: Ceny dysków
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 16.11.2011 Przemysław Ryk <p...@g...com> napisał/a:

    > Szczęśliwy człowiek z Ciebie. U mnie średnio się to sprawdza m.in. dlatego,
    > że katalogi ze źródłami, z których skorzystać mogę mieć potrzebę w każdej
    > chwili, to jak na razie mają objętość ponad 90GB. Na kopiowanie danych w tę
    > i wewtę nie mam po prostu czasu.

    90GB to bym pewnie nie patyczkował się z niczym :) nie ma jeszcze laptopów
    nie komputerów przenośnych >1.5kG - tylko laptopów co by moje potrzeby
    obejmowały, więc bazuję na archiwum offline - no chyba że laptopy z 6TB są
    dostepne?

    > Brak elementów mechanicznych - zgoda. Temperatury niby takie niskie? Hmm???
    > Znajomemu w firmie, gdzie (patrząc na potrzeby) zdecydowali się na macierz
    > na dyskach SSD, już zdarzało się parę razy zdrowo kląć na czym świat stoi,
    > bo problemy z chłodzeniem takiego cudeńka jednak mają spore.

    Miałem macierz na ssd w pracy i ją tak szybko jak zainstalowałem tak wywaliłem,
    a szkoda, bo dawała radę, ale po zajechaniu 3 sztuk ssd wróciłem do talerzy,
    laptop to całkiem inna sprawa. Mój jest stale zimny (MB Air).

    > W opozycji jest odporność ???logiczna??? SSD - ile to tak naprawdę wytrzyma
    > cykli zapisu i odczytu (płyty CD/DVD też miały mieć taką trwałość, że jak
    > się masz wiktor), problemy z firmware (ot - choćby obecny tu wątek, że dyski
    > raz są wykrywane przez kontroler, raz nie)???

    Wytrzyma 2 lata, co 2 lata i tak wymieniam laptopa - wystarczy. Puknięcia
    mógłby nie wytrzymać pierwszego dnia. Problemy z firmware nie są domeną tylko
    SSD, HDD też na to cierpią - popatrz na cierpienia niektórych userów
    momentusów choćby.

    > Popracuję na maszynie z SSD, porównam z dwoma dyskami 7200 rpm, się wypowiem
    > dosadniej. :D

    Tzn mam 2x7200 raid0 we firmowym w2008cal, praca sympatyczna, ale laptop z
    2 dyskami nie będzie ważył 1.5kG i jak dla mnie będzie to maszyna stacjonana,
    nie do użytku w mobile, no i nie znam cichego 7200 - tzn 0dB - w nocy będzie
    słyszalny - w serwerowni mi to wisi.

    > U mnie tak różowo nie jest - często i gęsto sięgam do materiałów robionych w
    > ubiegłym roku. Jak się razem zbierze ile tego leży z wykorzystywanych na
    > bieżąco źródeł, materiałów z dwóch lat??? Byłby problem z trzymaniem tego na
    > SSD. :(

    Zawsze mogę sięgnąć do archiwum online, nie jest to już taką przeszkodą - w
    przypadku źródeł (programów) jest to nawet mozliwe do pracy nad nimi online z
    np konsoli. Z RAW - zdjęcia - niestety może być problem.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".