  • Data: 2011-11-16 20:52:48
    Temat: Re: Ceny dysków
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 02 Nov 2011 09:38:53 GMT, Sergiusz Rozanski napisał(a):

    > Tak, ja akurat z góry wiem i bezbłędnie co mam trzymać na SSD, a co na HDD
    > (w moim przypadku to jest w ogóle archiwum offline, więc jak się pomylę
    > to nie mam dostępu wcale).

    Szczęśliwy człowiek z Ciebie. U mnie średnio się to sprawdza m.in. dlatego,
    że katalogi ze źródłami, z których skorzystać mogę mieć potrzebę w każdej
    chwili, to jak na razie mają objętość ponad 90GB. Na kopiowanie danych w tę
    i wewtę nie mam po prostu czasu.

    > W archiwum wrzucam akurat wszystko, do tej pory ceny HDD były tak niskie
    > że oszczędność wydawała mi się elementem zbędnym i nie przeszkadzało mi
    > to że 99% tych danych NIGDY nie zostanie użyta.

    U mnie selekcja jednak ostra była.

    > Z zalet SSD jakie sobie cenię to (z laptopowego punktu):
    > - brak emenetów mechanicznych - wibracje, hałas, temperatury

    Brak elementów mechanicznych - zgoda. Temperatury niby takie niskie? Hmm...
    Znajomemu w firmie, gdzie (patrząc na potrzeby) zdecydowali się na macierz
    na dyskach SSD, już zdarzało się parę razy zdrowo kląć na czym świat stoi,
    bo problemy z chłodzeniem takiego cudeńka jednak mają spore.

    > - odporność mechaniczna - widziałem uszkodzone hdd przez pukniecie laptopem
    > w stół

    W opozycji jest odporność ,,logiczna" SSD - ile to tak naprawdę wytrzyma
    cykli zapisu i odczytu (płyty CD/DVD też miały mieć taką trwałość, że jak
    się masz wiktor), problemy z firmware (ot - choćby obecny tu wątek, że dyski
    raz są wykrywane przez kontroler, raz nie)...

    > - szybki czas dostępu - bardzo responsywna maszyna

    Popracuję na maszynie z SSD, porównam z dwoma dyskami 7200 rpm, się wypowiem
    dosadniej. :D

    > Nie przeszkadza mi mała wielkość dysku, bo i tak nie zmieszczę _całego życia_
    > na rzadnym hdd (np zdjęcia w RAW zajmują mi już kilka TB), więc na SSD trzymam

    Żadnym - jak pragnę skonać.

    > prace do obróbki, później folder leci na archiwum, a wynik pracy w rozmiarach
    > ekranowych trzymam na laptopie (obecnie z 10 lat pracy we foto cyfrowej to jest
    > około 15GB - z kilku TB surówek). Dysk mam 128GB.

    U mnie tak różowo nie jest - często i gęsto sięgam do materiałów robionych w
    ubiegłym roku. Jak się razem zbierze ile tego leży z wykorzystywanych na
    bieżąco źródeł, materiałów z dwóch lat... Byłby problem z trzymaniem tego na
    SSD. :(

    [ Q: Moze mi ktos doradzic jakas gre, ktora moze sie spodobac drugiej ]
    [ polowie?? A: Wstępna. (XMAX, pl.rec.gry.komputerowe) ]