  • 11. Data: 2012-06-02 12:12:22
    Temat: Re: Ceny SSD
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-06-02 12:01, Użytkownik Rafal Lukawski napisał:

    > Proponuje skupić się na tym co mamy w chwili obecnej, gdzie trudno
    > dostać dysk nawet 40GB, są tylko większe.
    >
    > Gadget? Pracowałeś kiedyś na SSD za 400-600zł? :)

    Pracuje na droższym, w pracy, w komputerze domowym nie mam,
    uznałem że za drogie są jak na moje potrzeby domowe.

    > Rok pracy na SSD i rok pracy na HDD... nawet jak SSD padnie i tak się
    > IMHO opłaci (raz że go wymienią, dwa dane nie znikną /backup/)

    Znam takich dla których to się nie opłaci nawet jakby miał
    trzy lata wytrzymać a nie rok. Kwestia faktycznych potrzeb
    i podejścia.

    > Jeżeli zaś mowa o ładowaniu na niego 10tek piraconych gier, to
    > faktycznie jest to drobny problem.

    Daj spokój z tym bełkotem o dziesiątkach spiraconych gier
    czy programów, pojemności oferowane przez SSD są za małe
    i tego nie zmieni rezygnacja tylko z gier.
    A jak zaczniesz rezygnować ze wszystkiego po kolei to okaże
    się że najlepsza będzie rezygnacja z całego komputera.
    Dzisiaj użycie SSD w komputerze stacjonarnym to mały pojemnościowo
    dysk SSD na system i garść wybranego oprogramowania plus
    tradycyjny dysk o dużej pojemności na całą resztę.
    I tak to będzie jeszcze długo wyglądać u statystycznego
    posiadacza SSD w komputerze stacjonarnym.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2012-06-02 13:32:39
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-06-02 12:12, RadoslawF wrote:

> [...]
    >
    > Znam takich dla których to się nie opłaci nawet jakby miał
    > trzy lata wytrzymać a nie rok. Kwestia faktycznych potrzeb

    Zgadzam się - kwestia potrzeb. Komputer domowy zazwyczaj nie zarabia na
    siebie, więc każda częśc to strata. Nie ma tu żadnego podtekstu

    > Daj spokój z tym bełkotem o dziesiątkach spiraconych gier
    > czy programów, pojemności oferowane przez SSD są za małe
    > i tego nie zmieni rezygnacja tylko z gier.

    Pojemności SSD są mniejsze. Nie wiem co to znaczy za małe. Owszem, nie
    trzymam teraz na dysku SSD całego katalogu ze zdjęciami z ostatnich paru
    lat, mam go zaś na dysku sieciowym. Można dywagować do jakich zastosowań
    się nadaje, ale to będzie setna dyskusja, która nic nie wniesie.

    > A jak zaczniesz rezygnować ze wszystkiego po kolei to okaże
    > się że najlepsza będzie rezygnacja z całego komputera.

    Ująłbym to inaczej, SSD z racji swej wielkości uczy porządku. Faktycznie
    ze względu na rozpasane aplikacje i zwyczaje, częściej trzeba zwracać na
    mase śmieci, które trzyma się na dysku.

> [...]
    > I tak to będzie jeszcze długo wyglądać u statystycznego
    > posiadacza SSD w komputerze stacjonarnym.

    O co chodzi z tymi stacjonarnymi? Mamy Notebooki, które generalnie już
    wszędzie wypierają stacjonarne. Całkiem sporo osób korzysta z notebooków
    jak ze stacjonarnych - leża gdzieś pod blatem biurka podłączone do
    standardowej klawiatury, myszki i monitora(monitorów). W razie potrzeby
    (wyjazd) po prosty wyciąga się kabelki lub ściąga ze stacji dokującej.

    Owszem - para SSD + HDD jest najbardziej praktyczna, w wielu sytuacjach
    możliwa do zastosowania także w notebookach:
    a) SSD na miniPCIe (droższe od tradycyjnych SSD 2.5") + HDD
    b) SSD 2.5" + kieszeń na HDD w miejsce napędu optycznego (nie wszędzie
    możliwe), przy kupnie notebooka warto rozważyć taką opcje.

  • 13. Data: 2012-06-02 15:36:24
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Rafal Lukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > standardowej klawiatury, myszki i monitora(monitorów). W razie potrzeby
    > (wyjazd) po prosty wyciąga się kabelki lub ściąga ze stacji dokującej.

    No tak generalnie to nie wypierają tylko moda. Trzeba sąsiadowi przecież
    pokazać że mam laptopa i bmw rekina pod oknem..
    Jest to niewspółmiernie drogi sprzet do jego możliwości dla pracy typowo
    domowej.
    Że nie wspomnę że ostatnio rohs spowodował, że laptopy zdychają po okresie
    gwarancji (grafiki, chipsety odłażące od płyt) co się z reguły kończy na
    zakupie nowego (z praktyki włąsnej a nie opowieści, sam sprzedawałem złom
    elektroniczny w postaci Toshiby X205 z 4 razy naprawianą grafiką, poza tym w
    rodzinie zdechły Asus z walniętym GF8600 zdaje się, dwa padnięte IBM T41,
    zdechłe zasilanie w Fujdzitsu Siemens jeden 15,6 cala, drugi taki fajny 13
    cali z dual corem, itp itd.)
    Tak więc laptopy - tego chcą producenci ze względu na ograniczoną
    naprawialność a co za tym idzie ciągłą rotacją gotówki i ewentualnie
    lansujący się ludzie.

    Laptopy zostały storzone do innych zastosowań, a nie zaleganie na stoliku w
    domu.

    Ja nie zrezygnuję z domowego "blaszaka". Jest to najtańsza i najwygodniejsza
    opcja komputera domowego w którym za grosze mogę przeprowadzać modernizację
    i ewentualną wymianę grafiki..
    Laptop mam tylko i wyłącznie do pracy w firmie, gdzie często
    wędruje.Najprostrzy dell E6320 bez dodatkowej grafiki aby nie miało się co
    spitolić za bardzo. W domu go nie włączam, leży w torbie i gnije. Pracuje
    tam gdzie jest jego miejsce, do czego został stworzony.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2012-06-02 17:43:33
    Od: "LP" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Irokez"
> [...]

    > No tak generalnie to nie wypierają tylko moda. Jest to niewspółmiernie
    > drogi sprzet do jego możliwości dla pracy typowo domowej.

    Dokładnie. Tym bardziej, ze za cenę w pełni uniwersalnego laptopa, czyli
    jednak conieco wypasionego (plus te wszystkie roższerzenia i monitor) mozna
    spokojnie nabyć porzadnego desktopa i mobilnego laptopa.
    Chyba że ktoś używa komputera tylko np do przeglądania netu... A to
    przepraszam!

    > Ja nie zrezygnuję z domowego "blaszaka". Jest to najtańsza i
    > najwygodniejsza opcja komputera domowego w którym za grosze mogę
    > przeprowadzać modernizację i ewentualną wymianę grafiki.

    Bo z tym podpinaniem to tak, jakby ktoś zamienił auto na
    drogiego,wypasionego górala i potem podczepiał przyczepkę, montował
    błotniki, daszki, bagazniki, ogrzewanie, kierunkowskazy - i jeszcze
    cieszył, że ma pojazd do pracy i na ew. wakacje.

> [...]
    > co spitolić za bardzo. W domu go nie włączam, leży w torbie i gnije.
    > Pracuje tam gdzie jest jego miejsce, do czego został stworzony.

    Ja używam w pracy i domu stacjonarki, ale też starego della. który
    większość roku się "kurzy" w torbie, ale jak przychodzi jego czas to
    świetnie się sprawdza w swojej roli.
    Na pewno za kilka lat to się zmieni, ale obecnie używanie laptopa do
    wszystkiego jest tak samo opłacalne, jak dysku sdd do przechowywania
    wszystkich danych.

    --
    LP

  • 15. Data: 2012-06-02 19:53:46
    Od: " Gil" <g...@g...pl>

    m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał(a):

    > "Dawid" <x...@n...pl> wrote in message
    >
    > ale masz jakies wsparcie czy tylko trollujesz?

    Owszem ma wsparcie w moiej osobie.
    Mam chyba ze 3 dyski 40 MB co nie wysiadły tylko moralnie się złużyły.
    Mnie zawiódł tylko jeden dysk HDD Seaegate 500 GB ale to była trefna seria i
    dostałem nowy.
    Teraz mam na pirackie filmy i soft 2 x 2 TB. Bo tak lubie i takie mam potrzeby.
    SSD to kupa.

  • 16. Data: 2012-06-02 22:31:33
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > Owszem - para SSD + HDD jest najbardziej praktyczna,
    Ale to jest spełnienie marzeń 99% użytkowników. Z HDD fotki/filmy/gry i
    tak się otwierają szybciej niż jesteś w stanie je przeglądać. Natomiast
    otwarcie dokumentu który wymaga wczytania worda, trwa o wiele krócej z SDD

    ToMasz

  • 17. Data: 2012-06-03 00:40:49
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-06-02 22:31, ToMasz pisze:
    > Ale to jest spełnienie marzeń 99% użytkowników. Z HDD fotki/filmy/gry i
    > tak się otwierają szybciej niż jesteś w stanie je przeglądać. Natomiast
    > otwarcie dokumentu który wymaga wczytania worda, trwa o wiele krócej z SDD

    Ja bym zmienił swój dysk 120 GB w netbooku na taki SSD. Może dzięki temu
    komputer działałby szybciej i dłużej pracował na baterii.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 18. Data: 2012-06-04 14:49:56
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    " Gil" <g...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > dostałem nowy.
    > Teraz mam na pirackie filmy i soft 2 x 2 TB. Bo tak lubie i takie mam

    jak narazie opisales doswiadczenia z hdd, o ssd ani slowa

    > SSD to kupa.

    glebokie wewnetrzne przekonanie?

  • 19. Data: 2012-06-05 00:43:16
    Od: " Gil" <g...@g...pl>

  • 20. Data: 2012-06-05 00:54:33
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2012-06-05 00:43, Gil pisze:

    > ale masz jakies wsparcie czy tylko trollujesz?

    kupił to musi być przekonany :-)
    Za parę miesięcy zawita na Allegro - no prawie nówka, ale sprzedaję, bo
    ciocia kupiła mi lepszy, większy-