    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Centrale telefoniczne
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1lx24cn2kn66h$.1p55cjzrryyka.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1...@4...net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <8...@4...net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <8wmnxhxb5h5y$.4s5xjqxr4nu4.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1ecavnkjzlsww.1sy8pdwo8ytfk$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Date: Fri, 27 May 2022 17:16:29 +0200

    On Fri, 27 May 2022 16:36:49 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Nie wyglądał na człowieka wybrednego, pewnie pił co było. Gruzińskiej,
    > wbrew pozorom, wiele się nie widywało. Najczęściej "Madras".

    > Można samochodami lub koleją, bo cytryny dało się uprawiać w ramach
    > RWPG. Ale to jednak przekraczało możliwości socyalizmu -- transport
    > czegoś przez granicę (czy choćby ryb znad morza wgłąb kraju), to
    > zadanie ponad siły tego ustroju.

    No nie. Mozna poczytac np jak tranportowano jajka do Iranu.
    Ale to juz lata 70/80 byly.
    I samochody-chlodnie.

    > W czasie największej bryndzy za Jaruzela, czytałem w "Przeglądzie
    > Technicznym" artykuł jakiegoś profesura, który wyliczył, że cytryny
    > opłaca się uprawiać w Polsce. Huty wytopią stal i szkło na szklarnie,
    > górnicy wyfedrują węgiel na opał -- i już mamy nasze antyimportowe
    > cytryny. On to wszystko tak na poważnie.

    No ale co w tym dziwnego?
    Szklarnie byly znane.
    Pod Bełchatowem czy Turowem mnostwo ciepla odpadowego, moze byc stale
    20C w szklarni.

    W Siechnicach pod Wrocławiem takie szklarnie były.
    Są zresztą do dzisiaj, tylko tamte szklarnie zburzono, postawiono
    nowe.
    Nie wiem czy biorą cieplo z pobliskiej cieplowni, bo łuna w niebo bije
    taka, ze lamp jest tam multum. Po 500 czy 1000W.
    Wiec po co im ciepło - prąd tani potrzebują.

    Swoją drogą - ze sie to oplaca ... ale moze i oplaca, jak pomidory sa
    po 10zl/kg. Pomarancze za tanie :-)

    > U nas w domu ten telefon często wieczorami dzwonił. Na pewno z dużym
    > pożytkiem dla kraju. Ale nieodmiennie uważam, że powinien móc dzwonić
    > także w domu murarza, który umawia się z krawcem na wódkę.

    Co jest z duzym pozytkiem dla kraju, patrzac na podatki.
    Ale co - musi zadzwonic, nie moze przyjsc? :-)

    Tak czy inaczej - najpierw te telefony musialy potaniec do zarobkow
    robotnika.

    To tylko w USA pracownika Forda bylo stac na samochod :-)

    J.