  • Data: 2010-06-30 16:53:14
    Temat: Re: Cena kilometra autostrady
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Olleo" <o...@t...pl> napisal w
    > Czy ktos moze z was pracuje w jakiejs firmie budujacej autostrady
    > moglby zdradzic orientacyjnie, co sklada sie na koszt budowy?

    Jak dawno temu patrzylem w dane kulczykostrady, to polowa szla na
    bezposrednie wykonanie, a polowa na koszty poboczne :-)

    > wrzucal afere z S8, gdzie 20km autostrady maja wybudowac za 2mld
    > zl!!!

    Nie chodzilo to przypadkiem o Autostradowa Obwodnice Wroclawia ?

    > To wychodzi 200mln zl/km, czyli 200000zl za 1 m biezacy. To ja im
    > dzieciecymi grabkami wybuduje taki metr i biore 100k ;) Z
    > diamentow

    Ale czy wybudujesz w dwa lata, i czy ci sie nie znudzi po
    kilometrze, bo pieniadze placimy dopiero za cale 20 :-)
    Zdolnosc kredytowa tez trzeba miec.

    > chca ja budowac, czy co? Czy tez moze w cene jest wliczona budowa
    > sredniej wielkosci miasta z infrastruktura i promem kosmicznym?

    Zapewne to bylo w miescie, wiec owszem- trzeba pomyslec nad cala
    infrastruktura ktora przecina trase, wiadukty i rozjazdy co chwila,
    przejscia dla pieszych, przejazdy dla rowerow - gdzie indziej
    bedziesz mial 20km bez zadnego takiego obiektu, a tu ich wyjdzie
    pewnie ponad 5.

    I byc moze jeszcze doliczyli koszt wykupu gruntow. Pod punkt poboru
    oplat :-)

    > Oswieccie mnie prosze, co wchodzi w te 2mld, ktore ponoc byly
    > ciut
    > zawyzone przez nielegalne porozumienie lub 2.4mld - oferta
    > mota-engil,
    > ktore w sklad porozumienia nie wchodzilo?

    Przetargi publiczne to jest temat na szersza dyskusje.
    Tak zaslyszane: obiekt ten sam, a rozpietosc cen dwukrotna lub
    wieksza.
    Wygrywa najtansza oferta .. ale tylko przez moment, bo zaraz ja
    drugi bierze pod lupe, znajduje jakis blad i doprowadza do
    uniewaznienia.
    Ale dlugo sie nie cieszy, bo jego oferte juz sprawdza trzeci w
    kolejce :-)

    W dodatku chyba czesto zlecenie nie jest dokladnie znane - tzn brak
    dobrego rozpoznania, i sporo rzeczy trzeba bedzie w trakcie budowy
    zmieniac,
    a zmiany i doplaty w zasadzie zabronione.

    J.