  • Data: 2012-09-16 18:14:44
    Temat: Re: Cejrowskiego sposob na fotoradary
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl>

    > Pełna zgoda. Jednak nie mam obowiązku wskazać, kto kierował, a jedynie
    > komu powierzyłem pojazd. To nie jest to samo.

    Karanie za niewskazanie jest często nadużyciem bo kierujący nie jest znany a
    właściciel zeznaje, że nie pamięta komu powierzył, czyli nie można mu
    przypisać umyślności.

    > Powierzam zwykle kilku osobom. W takiej sytuacji tylko zdjęcie kierującego
    > może być dowodem i jakąkolwiek podstawą do mandatu.

    Czy ja wiem ... kiedyś akurat w dniu urodzin właściciela cyknięto z boku
    zdjęcie samochodowi. Możnaby pomyśleć, że głupi żart. Jakość tego zdjęcia na
    pewno nie wystarczała do zidentyfikowania kierowcy a jeśli to był głupi żart
    to robiący go mógł spokojnie postarać się by nawet dobre zdjęcie wskazywało
    błędnie na właściciela. To jest po prostu z gruntu chybiony sposób
    identyfikacji osób nie mówiąc o identyfikowaniu samochodu na podstawie
    tablicy rejestracyjnej.

    > Zdjęcia od tyłu powinny z automatu trafiać do kosza.

    Czemu ? Zdjęcia służą dochodzeniu kto kierował. Nie można tego tylko
    wykorzystywać do nękania. Właściciel wie to wskazuje, nie wie to nie
    wskazuje, i tyle. Karać należy policję za nieudolność w znajdywaniu
    sprawców. Każdy taki policjant powinien płacić mandat :-)